Gå til innhold

Mangelsykdommer

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og trist

I dag har min sønn vært hos legen og han sa at han har kronisk tretthet pga. mineralmangel. Han har for lave verdier på alle mineralene.

Hva kan dette komme av? Noen som har erfaring?

Han er 16 år og har et normalt norsk kosthold med middag hver dag, men han spiser ikke mye grønnsaker.

Jeg trodde kronisk betydde tilstand som varer utover 6 mnd, blir han ikke bedre litt fortere nå som han tar vitamin/mineraltilskudd tro??

Eller har kronisk tretthet kommet for å bli selv om verdiene går opp??

Glad for alle svar og meninger!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197628-mangelsykdommer/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har vært ubeskrivelig trett og sliten før. Jeg fikk påvist melkeproteinintoleranse, og det kan ha vært medvirkende årsak. Dette kan fastlegen ta prøver på.

Jeg spiste mye vitaminer og mineraler i flere år, og klarte å komme ut av den tretthetstilstanden. Lagrene måtte fylles opp først, men senere har det holdt med vedlikeholdsdoser. Når jeg har glemt å ta disse pillene en stund begynner trettheten å komme igejn, og da tar det oftest bare to dager med vitaminer og mineraler før jeg er på topp igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197628-mangelsykdommer/#findComment-1401978
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...