Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par år hatt en stadig tilbakevendende blafring/ticks i øret. Det varer i ca 1 - 2 uker når det oppstår. Dette er ekstremt plagsomt, og sliter meg fullstendig ut. Jeg har problemer med slimhinnene til tider, hvor jeg produserer mye slim. (Jeg har tidligere brukt kortisonspray mot slimproduksjonen, men har måttet slutte etter et hjerteinfarkt.)Jeg er også til tider veldig stresset. Om ticksen henger sammen med dette vet jeg ikke.

Vet du hva dette kan skyldes? Og viktigere - hvordan jeg kan bli kvitt dette?

Med vennlig hilsen Joachim

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197637-blafringticks-i-%C3%B8ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Du bør få en utredning hos en øre-nese-hals-lege som er interessert i hørsel og øresus ( tinnitus). Ikke alle ØNH-leger er oppdaterete på de behandlings-alternativer som finnes. Enkelte former for ulyder i øret ( øresus/tinnitus) kan ikke fjærnes, og årsak kan ikke alltid finnes, men behandlingen går ut på å lære å leve på tross av plagen. Det finnes div. teknikker du må lære for å overhøre lydene, stresse ned, og kanskje få et lite apparat som heter "tinnitus-maskerer". Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan bruke kortison-holdig nesespray selvom du har hatt hjertesykdom. Kanskje er det stresset i livet ditt det bør gjøres noe med; dette kan være årsak til begge sykdommene dine. Gå noen runder med deg selv, og finn ut hvordan du vil at livet ditt skal se ut videre. Noen kan ha god hjelp av samtale-terapi for dette; enten hos fastlege, psykolog eller andre behandlere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...