Gå til innhold

kjønnsleppereduksjon...

Gjest vil gjøre noe med det..

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjøre noe med det..

Jeg sliter veldig med mine indre kjønnslepper. Henger ikke bare utenfor de ytre, neida-er stoor... :( Har lest om andre som har fårr operert dem mindre.. Driver og tenker på om jeg skal gjøre dette også. Tør ikke vise meg naken for noen (hadde en kjæreste i 2 år og viste meg aldri naken når lyset var på..), føler det synes når jeg går i bikini, er ubehagelig under trening (spesielt sykling) og ubehagelig i enkelte bukser. Vil ikke ha det sånn. Til dere som har utført en slik operasjon: Er en slik operasjon til å anbefale?? og hvor mye har det kostet? Har lest om Askimklinikken i et blad, og lurer på om noen vet om de er flinke der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/197837-kj%C3%B8nnsleppereduksjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Har operert underlivet, pga "arrkorreksjon" etter fødsel. (Ting grodde sammen litt skjevt).

Da ble bla. den ene kjønnsleppen justert i forhold til den andre, den var vesentlig større og hang ned. Klemte seg fast når jeg skulle sitte, osv. Ubehagelig og smertefullt. Jeg ble operert på ordinært sykehus gjennom "systemet".

Grunnen til at jeg svarer deg her, er for å si litt om tiden etterpå. Jeg er STRÅLENDE fornøyd (selv om de godt kunne tatt litt mer på den største kjønnsleppen - det er fremdeles ulik str. på dem) - men pytt. Det var ømt og sårt i en uke eller to, men ikke noe problem å gå på do eller sånn.

Det er fremdeles _svært_ følsomt (som før operasjonen). Det var muligens mindre følsomt en periode, men følsomheten har (heldigvis) tatt seg opp igjen! :) Noe jeg selvsagt er kjempeglad for!

Om jeg var i dine sko, og det plaget meg så mue som det ser ut til å plage deg, så ville jeg operert dette. Har du hørt med det offentlige hvor lang tid det vil ta å vente der? Hvis det haster for deg, og du ikke vil vente på det offentlige, ville jeg operert privat. Så sant du har råd til det.

Ring klinikken og hør, de kan sikkert hjelpe deg mye mer enn jeg/vi kan!

Lykke til! hilsen

Slikt er et reelt problem, både kosmetisk og praktisk i og med at det skapersmerter og irritasjon.

Selv hadde jeg store problemer med kløe og irritasjon, noen ganger blødde det. Ga opp å sykle.

Da jeg tok dette opp med leger i offentlig helsevesen mente de jeg hadde psykiske problemer. Jeg trodde jeg var hvenvist til en operasjon, men det viste seg å være en ukes psykosomatisk utredning! Der syntes de det var vanskelig å forstå "essensen av mine plager"; klør, svir, blør....

Vær forberedt på et helvete om du prøver å få gjort noe med dette i det offentlige. Mange regner reduksjon av kjønnsleppene som kjønnslemlestelse. Jo sterkere du du beskriver dine plager, jo mer skrudd i hodet mener de du er.

Har du råd. Gå til det private. Men sjekk grundig ulike klinikker og metoder først.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...