helgas1365380887 Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Jeg er en kvinne på 64 år og i full jobb,med mye ståing og gåing.Har i 10 år gått på blodtrykkmedisin føler meg frisk og sprek. De siste 5 mndr. har jeg problemer med begge fotbladene,først var det bare det venstre men no er det begge og der er hevelse.Har kjøpt såler og gode sko legen min mente at jeg var tverrplattfot,men jeg blir bare verre. I det siste har lillefing og ringfing begynt å bli blå på tuppene på høyre hånd når jeg fryser,kan det ha noe med blodsirkulasjonen å gjøre og hvordan og hvordan måles dette? Jeg skriver til deg fordi jeg føler at legen ikke tar meg på alvor. Håper du tar meg på alvor og svarer meg. Har skrevet til idrettslegen og han mente at jeg muligens kunne på tatt Mr-rtg men legen min mener det er tull. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197947-smerter-i-begge-fotblad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Svar til Helgas. Jeg trenger litt flere opplysninger av deg for å kunne svare spesifikt, men det aller beste ville være at du fikk en lege til å vurdere dette klinisk. Du anfører ikke hvilke blodtrykksmedisiner du bruker, så det blir vanskelig å ha noen formening om hvorvidt din mulige nedsatte sirkulasjon i fingrene har noe med behandlingen å gjøre. Det er slett ikke sikkert at din følelse av hevelse i fotbladene har noe med blodtrykket å gjøre heller. Det er på grunnlag av det du forteller ikke lett å se hva en evt. MR skulle kunne gi av diagnostisk verdi (MR av hva ?), så der må jeg foreløpig si meg enig med din fastlege Hvis dette har utviklet seg til et skikkelig problem for deg vil det være fornuftig å få en annen lege til å ta stilling til dine symptomer. Hvis du bor slik til at det er lett å komme til en spesialist i indremedisin eller hjerte/kar-sykdommer, ville det vært fint om du fikk en vurdering der. Ellers finnes det flere private spesialistsentra rundt om i landet, hvor du vil kunne få råd. Det er ikke sikkert at dine plager er forårsaket hverken av ditt blodtrykk eller sirkulasjon forøvrig, men for at du skal kunne komme til klarhet i dette vil en slik undersøkelse kunne hjelpe deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197947-smerter-i-begge-fotblad/#findComment-1444572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.