student 23år Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hei! Jeg er en jente på 23 år som har hatt en kronisk svie i underlivet de siste 5 årene! Jeg har brukt over to tusen kroner på å gå til ulike leger og spesialister.(har flyttet mye) og har tatt rønken, ultralyd, tissetester osv på Haukeland Sykehus. Det eneste de sa til meg var at jeg måtte huske å gå på do hver 3 time, og at de ikke ville gjøre mer, for testene så grei ut. Svien kommer med gjevne mellomrom, ca en gang hver 5 uke. Jeg begynner ofte å fryse, og var sikker på at det var blærebetennelse. Jeg har fått medisiner flere ganger, og har vel prøvd alt som er. Problemet er bare at ingen av kurene har skikkelig effekt- svien kommer bare igjen! Jeg har fått mange råd, som å tisse etter samleie, drikke tranebærjuice osv. Plagen kommer likevel igjen, og de to siste gangene har jeg hatt mye blod i urinen. Jeg har hatt samme partner i seks år, og vi har ikke hatt noen andre. Nå er jeg fortvilet og vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Legevakten sendte meg hjem sist det ble skikkelig vondt. Fikk høre fra min mor at det er mulig å få utskraping av blæren. Mamma fikk det da hun var omtrent i samme alder, etter hun hadde samme problem, og hadde tisset blod i flere uker. Må jeg vente til det blir like gale får jeg får hjelp? Kan det være noe annet enn blærebetennelse? Jeg har vært hos gynekolog, men han reagerte ikke på noe spesielt. Hva må til for å få utskraping? Tusen takk for svar!Du er mitt siste håp om hjelp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197973-svie-i-underlivet-som-aldri-forsvinner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hei, Det er ikke lett å være "fjærndoktor" når flere leger ikke kom frem NB etter at de har undersøkt deg. Min første assosoasjon er at du kan ha en infeksjon som forårsaker svie. Det at den kommer igjen gjentatte ganger kan tyde på at det er noen underliggende årsaker, f. eks. blærestein/grus (blod i urinen kan muligens peke i den retningen) eller noen anatoniske forandringer i blæren. Det site bør man kunne påvise ved rtg (urografi) medkontrast i blæren, mens infeksjon bør man kunne påvise ved å ta en urinprøve til baktyeriologisk undersøkelse, når du har symptomer. Infeksjoner kan stort sett behandles med antibiotika, mens de andre forandringer må muligens korrigeres med kirurgi. Jeg har ikke så mye tro på tranmebærsaft e.l. Utskrapning av bæren gjør man ikke, men, som sagt eventuelt kirurgisk korreksjon av eventuelle abnormiteter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/197973-svie-i-underlivet-som-aldri-forsvinner/#findComment-1394428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.