Gå til innhold

Smerter i nyrene

Anbefalte innlegg

Jeg har over lengere tid (ca 2år)vært plaget med hyppig blærekatarr (ca hver 5.mnd)

Da jeg reiste rundt i Europa i sommer fikk jeg blærekatarr i Nederland. Jeg gikk da til legen,han tok urinprøve og jeg fikk antibiotika. Disse virket ikke og da jeg kom til Frankrike fikk jeg en annen type antibiotika. Da jeg så etter to uker kom til Spania følte jeg fortsatt at jeg hadde blærekatarr. Jeg gikk til legen igjen,men denne gangen viste urinprøven at jeg ikke hadde noen bakterier. Legen foreslo at jeg burde ta en gynekologisk undersøkelse når jeg kom tilbake til Norge. Følelsen av blærekatarren avtok etter en tid,og da jeg kom tilbake til Norge,ventet jeg med å dra til legen. Men i det siste har denne følelsen kommet tilbake. Jeg dro derfor til legen,da jeg tenkte jeg hadde fåttt blærekatarr igjen. Det hadde jeg altså ikke.

Det føles som om jeg må tisse hele tiden.Jeg har ikke de klassiske blærekatarr-symptomene med smerter når jeg tisser,bare den konstante følelsen at jeg må tisse.

I de siste dagene har det begynt å verke i ryggen ved nyrene.Jeg kjenner igjen denne smerten.Jeg hadde det sånn en gang da jeg hadde gått så lenge med blærekatarr at det hadde spredd seg til nyrene. Det som skremmer meg nå er jo det at jeg ikke har blærekatarr!! Hva kan dette skyldes? Jeg gikk altså til legen for kort tid siden og tok en haug med gynekologiske prøver.Jeg har ikke fått svar på disse enda. Men nå gjør det altså vondt i nyrene! Jeg røyker hasj hver dag. Kan det være årsaken?

Ellers drikker jeg veldig mye vann hver dag,og drikker så godt som aldri alkohol.

Vær så snill å gi meg ett forslag eller to på hva dette kan være!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19804-smerter-i-nyrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Du må i tillegg til urinprøve også ha undersøkelse av nyrene for nyresteiner kan gi slike smerter i nyrene.

Det finnes også noe som har slike symptomer fra blæren uten at det er infeksjon, da er det annen behandling som kan være aktuelt - alt etter hva som er årsaken.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19804-smerter-i-nyrene/#findComment-89259
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...