Gå til innhold

Kraftig forstuelse i tå; behandling?


fnutt

Anbefalte innlegg

Hei. Har vært hos lege og fått bekreftet at jeg har fått en kraftig forstuelse i tåen ved siden av lilletåen (vet ikke hva den heter :)). Han sa det var ingenting annet å gjøre enn bare å ta tiden til hjelp så vil den bli bra. Det kan ta uker eller måneder :-( - Det er så ille at jeg ikke kan gå på fotballtrening.

Nå lurer jeg på om noen har erfaring med om noe som kan hjelpe. Vil det for eksempel hjelpe å massere den? Hva om jeg spasserer, vil det kunne hjelpe eller bare gjøre vondt verre? Hva med "tigerbalsam"?, etc.?

Jeg har god erfaring med en kiropraktor, men slike "småting" kan vel ikke de gjøre noe med, eller?

Takk for alle råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest romler mest

Legen har rett, ro og atter ro.

Kan hende den er brukket, men samme det, ro og atter ro.

Det gjør vondt, men det fins reseptfrie kremer som demper smerte.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg god erfaring med da jeg til stadighet forstuer småtærne mine!! (går barføtter hele tia og da skjer slike ting når man kjører foten inni i dørkarmer etc)

Det er ingenting du kan gjøre, kun ta det med ro noen dager. Det er ille et par dager, jeg pleier å hovne skikkelig opp, ha vondt i nesten hele fotbladet, ikke få på meg sko etc.

Du må ikke - IKKE - massere!!! La den være i ro. Fotballtreninga må du kanskje bare glemme ja :-)

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg god erfaring med da jeg til stadighet forstuer småtærne mine!! (går barføtter hele tia og da skjer slike ting når man kjører foten inni i dørkarmer etc)

Det er ingenting du kan gjøre, kun ta det med ro noen dager. Det er ille et par dager, jeg pleier å hovne skikkelig opp, ha vondt i nesten hele fotbladet, ikke få på meg sko etc.

Du må ikke - IKKE - massere!!! La den være i ro. Fotballtreninga må du kanskje bare glemme ja :-)

God bedring!!

Tusen takk for svar.

Jeg har sparket imot ting og tang før og fått skikkelig vondt med en gang, men dette har gått bort etter noen få minutter, nesten like fort som smertene kom.

Men denne gangen var anderledes så jeg må ha fått meg en skikkelig trøkk.

Og som du også sier, så ble tåen min denne gangen også hoven, og er hoven fremdeles.

Doktoren mente at den ikke var brukket for da hadde smertene vært mye verre. Synes selv at smertene er "ille nok" men tror han har rett at den ikke er brukket. Jeg kan fint bevege den uten at det gjør noe særlig mer vondt.

Om den hadde vært brukket så er det visst ikke noe man kan gjøre med det, allikevel.

Det er ingenting du kan gjøre, kun ta det med ro noen dager. Det er ille et par dager, jeg pleier å hovne skikkelig opp, ha vondt i nesten hele fotbladet, ikke få på meg sko etc.

Så jeg får bare ta det med ro. Kommer ikke på noen fotballtrening i kveld nei.

Typisk min uflaks så klarte jeg å gjøre tåen verre etter at jeg var på trening på fredag. Jeg hadde trent i over en time og kun 5 minutter før treningen var slutt å klarte jeg selvfølgelig å snu meg slik at skaden i tåen ble like vond som den hadde vært :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 åringen min forstuet tåa på bassenget for et halvår siden.

Han var på røntgen men den var ikke brukket.

Måtte bruke krykker noen dager han for å komme seg på skolen.

Det gjorde fryktelig vondt å tåa var dobbelt så stor og svart langt oppover foten(fotbladet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 åringen min forstuet tåa på bassenget for et halvår siden.

Han var på røntgen men den var ikke brukket.

Måtte bruke krykker noen dager han for å komme seg på skolen.

Det gjorde fryktelig vondt å tåa var dobbelt så stor og svart langt oppover foten(fotbladet)

Stakkars. DET hørtes veldig vondt ut ja.

Min tå er imidlertid så bra (kjenner ingenting nå) så ikveld skal jeg på fotballtrening igjen. Hipp hurra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...