Gå til innhold

Stressmestring

Anbefalte innlegg

Gjest håper på svar

Når jeg opplever stress i hverdagen, så blir jeg anspent i kroppen. Det gjelder både positivt og negativt stress. Det vises ikke så godt utenpå at jeg er stresset. Innvendig så farer tankene avgårde, og musklene stivner. Når musklene stivner, så blir de vonde og jeg blir veldig fokusert på disse plagene. Jeg mister konsentrasjonsevnen og blir veldig opptatt av å komme meg igjennom dagen. Noen ganger får jeg problemer med å dra pusten helt ned i magen, - typisk stressproblem. Også nattesøvnen kan bli dårligere.

Jeg går til fysioterapeut, og synes det hjelper. Men han kan ikke hjelpe meg med teknikker til å takle stress på en annen måte.

Jeg har strevd med dette i mange år, og har et stort ønske om å lære å mestre stresset på en annen måte. Har du en ide om hva jeg kan gjøre. God litteratur som hjelper, kurs eller - ja, hva som helst.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19816-stressmestring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til håper på svar

Her finnes det nok flere måter å angripe problemet på. Noen vil anbefale meditasjon, eller andre former for å lære avspenningsteknikker. Psykomotorisk fysioterapi er annen mulighet som ofte anvendes med god effekt, men her er det ofte endel ventetid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19816-stressmestring/#findComment-87178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...