Gå til innhold

heisann,har jeg problemer?


Gjest en kald verden

Anbefalte innlegg

Gjest en kald verden

Hallo på deg!

Jeg er en jente på 17 år.

Jeg lurer på om jeg har problemer med maten?

Før skolen slutta spydde jeg opp maten i ca 2 måneder etter hvert måltid. (nesten,kanskje 10 jeg ikke jorde pga jeg var hjemme)

Jeg ble merka på skolen,men klarte å lure de vekk fra at jeg hadde problemer med maten.

Jeg holdt opp en stund og trodde jeg kankje var kvitt det,men jeg har spydd noen ganger i ferien nå.

Nå i det sisste har det vert helt fælt.Gikk en hel dag uten å spise,og det var herlig-samtidig som det var helt jævli....

spiser nesten ikke for tida,og når jeg først gjør det,så blir jeg kjempe dårlig etterpå...

Har jeg problemer?

Jeg føler det ikke sånn tror jeg,men jeg vil ikke få problemer-jeg vil bare ta av meg litt.....

klem

Håper noen gidder å svare meg....enten noen som er på forumet eller lege.....?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære - en kald verden! Du skriver at du ikke føler at du har et problem i forhold til mat, samtidig som du gir uttrykk for at du ikke helt vet. Slik du beskriver dine tanker rundt matinntak; "klarte å lure de vekk fra at jeg hadde problemer med maten", kan det se ut for meg at du egentlig selv vet at du kanskje har et problem , men heller ikke overfor deg selv tørr å innrømme dette. For veldig mange som er i startfasen for utvikling av en spiseforstyrrelse er det vanskelig selv å se at en har et problem. Det kan også være andre medisinske årsaker enn tanken rundt mat, vekt, kropp og utseende som fører til at en opplever forandringer når det gjelder matinntak. I ditt tilfelle kan det se ut som om du er i starten for å utvikle en spiseforstyrrelse og jeg anbefaler deg til å enten snakke med en som du stoler på, foreldre, søster, bror, venninne eller ta direkte kontakt med f.eks. helsesøster på skolen, helsestasjon for ungdom eller helsesenteret der du bor. Det er mange som tror de takler sin spiseforstyrrelse på egenhånd, noen gjør det, men de fleste trenger hjelp. Lykke til med å søke hjelp !

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...