Gå til innhold

Å herregud, var det dette dere ville ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den likte jeg Adelina :o)

Jepp vi vant :-)

Jeg vet hva du stemte, og du kan jo bare tippe hva jeg stemte.

Jeg har hatt valgdebatt i huset mitt og fått tvilende mannebein til å lytte :-)

DET er en bragd og forklare sammensettningen osv. Jeg har vondt i hue.

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

27

• favn

22

• Sør

20

• flisa

15

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Men - garantert fint for de som mener de bør få det meste gratis og resten servert på fat."

Du mener da selvsagt barnefamiliene.

Skam, skam og atter skam er/var kontantstøtten. I himmelens navn. Hvorfor skal friske folk som selv velger å få barn få betalt for å gå hjemme med dem.

Vi betalte selv for våre unger, og det skulle da bare mangle. Vi valgte selv og få unger.

Du driver en privat barnehage - såklart du vil ha mest mulig. Det sier seg selv.

Folk flest vil ha offentlige barnehager, så de slipper å bli flådd - UTEN at det er en sak jeg bryr meg filla om. Jeg vil heller at de pengene som den foregående regjeringen brukte på kontantstøtte skulle gå til eldere og syke.

De har ikke valgt selv, OG de fortjener det.

Friske folk kan velge selv, eldre og syke kan ikke, men må...

Det er det vel kanskje ingen som skjønner før de er så uheldige å være i den situasjonen selv.

Et godt innlegg!

Skrevet

Godt skrevet!

Med vennlig hilsen

Takker så mye. Det var koselig :-)

Skrevet

Å herre vår skaper, hva har vi gjort av skjendselsdåder som gjør at vi hjemsøkes av slike ledere? Analfabeter, sjelsfattige, herjede alkoholister, kvisete ungjenter, mattevegrere, partibroilere, halvhomser og dertil det ekleste menneske på denne jord (Åslaug Haga).

Våre murer vil falle og alt vårt folk bli skylt på havet.

Kan det være norsk innsats i de fredsbevarende styrker som gjør at gudene har reagert så furiøst?

Jens...dette kan du fan ikke mene.

Grip, du som en gang var en kjernekar - hva har skjedd? Vi var aldri enig politisk når vi diskuterte her, men du hadde da en snert. Har du druknet i barskapet eller er du rett og slett blitt bitter - eller enda verre - senil?

Jeg tipper det er et nick her på dol som har gjort deg helt (ikke grip lenger og det er ei kjerring ja.) For fanken mann!!! Vær deg selv og skriv sakelig.

Det får da jammen holde at du ble tvunget inn i en bunad i mange år...

Skrevet

Jeg vet, men Frp kan gjøre det veldig surt for de nye, og bra er det på sin måte om du forstår.

Etter min mening, fikk vi et drømmevalg. Vi fikk AP på topp :-) og et svakt SV (det er bra). Så knuste landet Krf. (ENDELIG) og et Høyre som ikke har hatt noe å komme med annet enn å støtte Bondevik.

Rød/grønt jess :-)))

Jeg vet ikke om du skjønner logikken i min fremstilling, men det vil du se etter hvert.

Du verden. Hva kan jeg si, annet enn *high five*

Ellers ville jeg gjettet på at du sondret til høyre for Frp.

Skrevet

Å herre vår skaper, hva har vi gjort av skjendselsdåder som gjør at vi hjemsøkes av slike ledere? Analfabeter, sjelsfattige, herjede alkoholister, kvisete ungjenter, mattevegrere, partibroilere, halvhomser og dertil det ekleste menneske på denne jord (Åslaug Haga).

Våre murer vil falle og alt vårt folk bli skylt på havet.

Kan det være norsk innsats i de fredsbevarende styrker som gjør at gudene har reagert så furiøst?

Jens...dette kan du fan ikke mene.

En annen spekulasjonsliste over ministerpostene trekker fram atskillig mer interessante og garvede folk enn den flisa viser til fra Dagbladet.

Personlig har jeg sans for Hill Martha Solberg, og håper hun får en skikkelig ministerpost

En dreven utenriksmann som Egeland må være interessant på Utenriks. Godal er heller ingen dumming der. Lang fartstid på begge, og med nettverk og innsikt på internasjonal.

Ellers knytter det seg selvsagt blandede forventninger til Finans, kan ikke tenke meg at Halvorsen har noe der å gjøre. Det samme med Djupedal for den saks skyld. Kanskje HM Solberg her?

En annen ting:

Da jeg ikke har noe forhold til avd Meldinger, leverer jeg like greit lenke her (vi kan vel snakke om hva som helst, hvor som helst):

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1112547.ece

Man bør holde tungen rett i munnen for å få med seg alle detaljer, men oppsummert skal visst dette være en forbedring fra tidligere. Jeg så i et annet innlegg at du pekte på forfordelingen av mer grisgrendte strøk, men såvidt jeg skjønner fra denne kronikken, er det nå blitt slik at tettere befolkningstrøk (Akershus) vil få en mer rettferdig mandatfordeling s mer grisgrendte strøk, som på sin side mister mandater (Nordland og Hordaland).

Skrevet

Ettersom den nye regjeringen har flertall, er det svært lite Frp kan gjøre. Heldigvis for landet!

Med vennlig hilsen

Nå snakker du for et mindretall av norges befolkning...

Dette er uheldig for landet, men forhåpentligvis vil Ap være seg sitt ansvar bevisst - vilket er vesentlig mer enn hva man kan håpe på for de to andre kommende regjeringspartier.

Skrevet

Uheldigvis for de av oss som gjør en hederlig innsats...

Men - garantert fint for de som mener de bør få det meste gratis og resten servert på fat.

Godt sagt!

Skrevet

Jeg vet, men Frp kan gjøre det veldig surt for de nye, og bra er det på sin måte om du forstår.

Etter min mening, fikk vi et drømmevalg. Vi fikk AP på topp :-) og et svakt SV (det er bra). Så knuste landet Krf. (ENDELIG) og et Høyre som ikke har hatt noe å komme med annet enn å støtte Bondevik.

Jeg vet ikke om du skjønner logikken i min fremstilling, men det vil du se etter hvert.

Altså, det var hyggelig ment hvis du ble sur igjen :)

Skrevet

"Men - garantert fint for de som mener de bør få det meste gratis og resten servert på fat."

Skam, skam og atter skam er/var kontantstøtten. I himmelens navn. Hvorfor skal friske folk som selv velger å få barn få betalt for å gå hjemme med dem.

Vi betalte selv for våre unger, og det skulle da bare mangle. Vi valgte selv og få unger.

Du driver en privat barnehage - såklart du vil ha mest mulig. Det sier seg selv.

Folk flest vil ha offentlige barnehager, så de slipper å bli flådd - UTEN at det er en sak jeg bryr meg filla om. Jeg vil heller at de pengene som den foregående regjeringen brukte på kontantstøtte skulle gå til eldere og syke.

Det er det vel kanskje ingen som skjønner før de er så uheldige å være i den situasjonen selv.

Her er jeg faktisk enig med deg.

Men dette er kun EN liten sak blant svært mange. Og personlig ville jeg aldri gjort et valg basert på kun en slik sak - spesielt siden jeg prioriterer kontantstøtten svært langt nede på saker jeg mener er vesentlig for vilken regjering som skal styre landet de neste 4 år.

Skrevet

Dette er uheldig for landet, men forhåpentligvis vil Ap være seg sitt ansvar bevisst - vilket er vesentlig mer enn hva man kan håpe på for de to andre kommende regjeringspartier.

Selv om Frp er det nest største partiet i dag, representerer de i dag tross alt 'kun' 22,1% av velgerne som kom seg avgårde til urnene.

Sørs henvisning til flertallet er da selvsagt riktig, nærmere bestemt 77,9% av velgerne. Skulle vært atskillig flere, men...

Skrevet

*host* Så klart hun er, det vet jo alle... *hark*

:)

*he he*

Skrevet

Bra!

Skrevet

Fra det tullet med tall du presenterer, er det åpenbart at SVs satsing på skole er høyst nødvendig.

Venstresiden har flertall, både mtp mandater og stemmer.

Skrevet

Hei,

Det jeg ikke forstod var hvordan du mente Frp skulle vinne i "viktige saker"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Her er jeg faktisk enig med deg.

Men dette er kun EN liten sak blant svært mange. Og personlig ville jeg aldri gjort et valg basert på kun en slik sak - spesielt siden jeg prioriterer kontantstøtten svært langt nede på saker jeg mener er vesentlig for vilken regjering som skal styre landet de neste 4 år.

Verdiskapning og bekjempelse av fattigdom er også gode grunner.

Gjest nedenom og hjem
Skrevet

Fra det tullet med tall du presenterer, er det åpenbart at SVs satsing på skole er høyst nødvendig.

Venstresiden har flertall, både mtp mandater og stemmer.

Gudskjelov er mine barn ferdig på skolen nå, så vi slipper sv's herping av skole og lære.

jeg synes faktisk å lære på skolen er viktigst, ikke å kose å leke seg.

Skrevet

Gudskjelov er mine barn ferdig på skolen nå, så vi slipper sv's herping av skole og lære.

jeg synes faktisk å lære på skolen er viktigst, ikke å kose å leke seg.

Du skriver: "Gudskjelov er mine barn ferdig på skolen nå, så vi slipper sv's herping av skole og lære.

jeg synes faktisk å lære på skolen er viktigst, ikke å kose å leke seg."

Da burde du vite at man skal ha stor bokstav i begynnelsen av en setning, og kjenne og/å-reglene. Videre bruker man ikke apostrof for å indikere genitiv på norsk.

Med belærende hilsener

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ja, det blir en takknemlig oppgave. Vi skal gjøre bidra på dol til de fagre løfter ikke glemmes :-)

Vær du sikker. Vi skal passe på å kommentere hvis løftene ikke innfris!!

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...