Gå til innhold

Å herregud, var det dette dere ville ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver: "Gudskjelov er mine barn ferdig på skolen nå, så vi slipper sv's herping av skole og lære.

jeg synes faktisk å lære på skolen er viktigst, ikke å kose å leke seg."

Da burde du vite at man skal ha stor bokstav i begynnelsen av en setning, og kjenne og/å-reglene. Videre bruker man ikke apostrof for å indikere genitiv på norsk.

Med belærende hilsener

;-)

• Svar 223
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

27

• favn

22

• Sør

20

• flisa

15

Mest aktive i denne tråden

Gjest nedenom og hjem
Skrevet

Du skriver: "Gudskjelov er mine barn ferdig på skolen nå, så vi slipper sv's herping av skole og lære.

Da burde du vite at man skal ha stor bokstav i begynnelsen av en setning, og kjenne og/å-reglene. Videre bruker man ikke apostrof for å indikere genitiv på norsk.

Med belærende hilsener

Godt jeg kunne glede deg da!

Men som veldig mange andre her, er jeg ikke så veldig nøye med korrektur her på dol!

Ja, det var sikkert noen skrivefeil her også!

Men nå var det nå mine barn jeg var glad var ferdig på skolen. Og ja, de klarte seg meget godt.

Skrevet

Men RV er vel ikke med på tinget eller? - telte de ikke stemmene bak de som kom inn som mandatere da?

Skal hver enkelt stemme telle så skal vel hver enkelt stemme telle eller?

Skrevet

"Men - garantert fint for de som mener de bør få det meste gratis og resten servert på fat."

Du mener da selvsagt barnefamiliene.

Skam, skam og atter skam er/var kontantstøtten. I himmelens navn. Hvorfor skal friske folk som selv velger å få barn få betalt for å gå hjemme med dem.

Vi betalte selv for våre unger, og det skulle da bare mangle. Vi valgte selv og få unger.

Du driver en privat barnehage - såklart du vil ha mest mulig. Det sier seg selv.

Folk flest vil ha offentlige barnehager, så de slipper å bli flådd - UTEN at det er en sak jeg bryr meg filla om. Jeg vil heller at de pengene som den foregående regjeringen brukte på kontantstøtte skulle gå til eldere og syke.

De har ikke valgt selv, OG de fortjener det.

Friske folk kan velge selv, eldre og syke kan ikke, men må...

Det er det vel kanskje ingen som skjønner før de er så uheldige å være i den situasjonen selv.

"Du mener da selvsagt barnefamiliene. "

Nei, ikke spesifikt. Jeg mener alle som synes det er helt greit at staten betaler for alt som koster penger. Det være seg barnehager, medisiner, skoler, veier, sykehus - i det hele tatt. Å forvente at folk bidrar til det det faktisk koster er ikke å forvente for mye.

Kontantstøtten: HELT imot den. De som velger å være hjemme, dem om det. Pengene burde gått til kvalifisert personell i ALLE barnehager i landet, alternativt kvalifiserte dagmammaer. Private og offentlige.

"Du driver en privat barnehage - såklart du vil ha mest mulig. Det sier seg selv. "

Jeg gjør det fordi jeg ikke fikk plass til datteren min noe annet sted. Jeg forholder meg til makspris som alle andre bhg også skal - og det går rundt likevel.

"Folk flest vil ha offentlige barnehager, så de slipper å bli flådd"

Som sagt - jeg forholder meg til makspris og flår dermed ingen.

Poenget mitt er bare at det koster å leve - vi må slutte å tro at det er statens ansvar at vi får lønn, legehjelp, barnehageplass, eldrehjem - i det hele tatt. Det må være greit å forvente at folk tar et visst grep om sin egen situasjon. (Ja, jeg vet det er de som ikke kan, men de er ikke majoriteten - majoriteten kan godt klare å bidra litt mer).

Er det riktig at regjeringen bestemmer at vi skal få sykepenger fra første dag, og legger regningen på bedriftene?

Er det riktig at regjeringen bestemmer at vi skal ha makspris og legger regningen på barnehagene?

Sånne ting forundrer meg... Jeg blir pålagt utgifter fordi du (eksempelvis) vil ha ting gratis?

Skrevet

*ler*

Jeg har en arbeidsuke på mellom 40 og 60 timer, jobber i en lederstilling i en liten industribedrift i Norge, og betaler langt mer skatt enn de fleste.

Med andre ord - du tar omtrent så feil som du kan.

Med vennlig hilsen

Lederstilling betyr ikke kostnader for deg når det går dårlig. Annet enn at du muligens mister jobben da...

Skrevet

Mener du at flertallet av den norske befolkning vil ha alt gratis og servert på et fat, og de andre som tapte valget vil ikke ha noen ting.

Ja ja naiviteten lenge leve

Hvis du ser på antall trygdede i Norge nå, og den utviklingen som er - så er det ikke mindre enn skremmende.

Og hvis du mener det er både riktig og logisk at Norge ("verdens beste land å leve i") samtidig har verdensrekord i %-vis antall trygdede. så vil jeg påstå at det er du som er naiv.

En stor del av den vestlige verden ler av Norge for akkurat den naiviteten der.....

Skrevet

Fra det tullet med tall du presenterer, er det åpenbart at SVs satsing på skole er høyst nødvendig.

Venstresiden har flertall, både mtp mandater og stemmer.

Det er ikke riktig Sør, og nok en gang så snakker du mot bedre viten.

Den rød/grønne alliansen har fått et flertall av mandatene, men de fikk 21.000 færre stemmer enn høyresiden.

Dokumentasjonen finner du her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290163

Og det er stadig like "saklig begredelig" at du bruker begrepet "tull" når noen presenterer fakta for deg som du ønsker å tilbakevise uten å ha noe saklig å komme med.

Skrevet

Selv om Frp er det nest største partiet i dag, representerer de i dag tross alt 'kun' 22,1% av velgerne som kom seg avgårde til urnene.

Sørs henvisning til flertallet er da selvsagt riktig, nærmere bestemt 77,9% av velgerne. Skulle vært atskillig flere, men...

Den nye regjeringen fikk et flertall av mandatene, men de fikk færre stemmer enn høyresiden - nærmere bestemt 21.000 stemmer.

Så det er ikke riktig å si at et flertall av Norges befolkning (av de som faktisk stemte), fikk det slik de ville.

Skrevet

Verdiskapning og bekjempelse av fattigdom er også gode grunner.

Det er to gode grunner til ikke å velge den kommende regjering.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Med belærende hilsener

He he.

Skrevet

Tull.

Bondevik inkluderte Frp-stemmene, men utelot RV-stemmene. Og hvorfor i all verden teller ham med Frp-stemmene når Frp aldri har vært inne i regjeringsbildet? Meningsløst.

Men greit nok. Vi krøsser ingen.

Derimot: Likt skal være likt. Da tar man med RV-stemmene også, hvilket gir stemmeflertall til de rød-grønne (17.095 stemmer):

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290187

Dere har tapt på alle bauger og kanter... Muaha-ha-ha!

he-he....den som ler sist ler best.

Skla du også telle med de som ikke fikk mandater, så må du selvfølgelig også inkludere de andre småpartiene som Kystpartiet, Demokratene etc.

Og da tror jeg det raskt tipper i høyresidens favør igjen...

Muahaha....:-)

Skrevet

Enten teller man mandatene, eller så teller man alle stemmene.

De rødgrønne vant uansett. Med flertall, så opposisjonen blir mer irrelevant enn på mange år.

Med vennlig hilsen

Og teller man alle stemmene så må man også telle med de andre småpartiene - og da tipper ballansen nok en gang i høytresidens favør....:-)

Skrevet

Ikke jeg.... Vel, jeg har sansen for Jens, men ikke for alt han mener ;_) Torbjørn Jagland som Stortingspresident, ja ja....

Og Brustad kunne vel ikke brukes til annet...

Skrevet

Å herre vår skaper, hva har vi gjort av skjendselsdåder som gjør at vi hjemsøkes av slike ledere? Analfabeter, sjelsfattige, herjede alkoholister, kvisete ungjenter, mattevegrere, partibroilere, halvhomser og dertil det ekleste menneske på denne jord (Åslaug Haga).

Våre murer vil falle og alt vårt folk bli skylt på havet.

Kan det være norsk innsats i de fredsbevarende styrker som gjør at gudene har reagert så furiøst?

Jens...dette kan du fan ikke mene.

he-he...vi får som vi fortjener:-)

Skrevet

Det hjelper jo ikke når regjeringspartiene har flertall. Da kan dere synes og mene akkurat hva dere vil.

Med vennlig hilsen

Dog forutsetter det at regjeringspartiene klarer å komme til enighet i de ulike sakene da.

Og det blir ingen lett jobb for Jensemann - verken når det gjelder statsrådpostene eller de enkelte politiske sakene fremover.

Det er større politisk sprik i den kommende regjeringen for en rekke esensielle saker, enn hva den nåværende har hatt å baskes med.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Uheldigvis for de av oss som gjør en hederlig innsats...

Men - garantert fint for de som mener de bør få det meste gratis og resten servert på fat.

Nå må du gi deg da. Vi jobber da for søren vi andre også.

Det går an å tenke på andre enn seg selv.

Skrevet

Mener du at flertallet av den norske befolkning vil ha alt gratis og servert på et fat, og de andre som tapte valget vil ikke ha noen ting.

Ja ja naiviteten lenge leve

"Mener du at flertallet av den norske befolkning vil ha alt gratis og servert på et fat, og de andre som tapte valget vil ikke ha noen ting".

Jeg mener at veldig mange tror at staten står ansvarlig for alt vi trenger i livene våre - og at det ikke koster penger å forbruke ting som skole, barnehage, sykehus, medisiner, etc.

Jeg sier ikke at resten ikke vil ha noe - men jeg tror at de har et mer nyansert syn på nevnte ting.

F.eks. er det ikke viktig for meg at bhg ikke koster mer enn 2.000 i mnd - det er viktig at vi har bhg til alle.

Det er ikke viktig at jeg får beholde jobben min om jeg ikke utfører den - det er viktig at jeg får jobb.

Det er ikke viktig at arbeidsgiver betaler sykepenger fra første dag, det er viktig at jeg får hjelp til å forebygge sykdommene...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Du mener da selvsagt barnefamiliene. "

Nei, ikke spesifikt. Jeg mener alle som synes det er helt greit at staten betaler for alt som koster penger. Det være seg barnehager, medisiner, skoler, veier, sykehus - i det hele tatt. Å forvente at folk bidrar til det det faktisk koster er ikke å forvente for mye.

Kontantstøtten: HELT imot den. De som velger å være hjemme, dem om det. Pengene burde gått til kvalifisert personell i ALLE barnehager i landet, alternativt kvalifiserte dagmammaer. Private og offentlige.

"Du driver en privat barnehage - såklart du vil ha mest mulig. Det sier seg selv. "

Jeg gjør det fordi jeg ikke fikk plass til datteren min noe annet sted. Jeg forholder meg til makspris som alle andre bhg også skal - og det går rundt likevel.

"Folk flest vil ha offentlige barnehager, så de slipper å bli flådd"

Som sagt - jeg forholder meg til makspris og flår dermed ingen.

Poenget mitt er bare at det koster å leve - vi må slutte å tro at det er statens ansvar at vi får lønn, legehjelp, barnehageplass, eldrehjem - i det hele tatt. Det må være greit å forvente at folk tar et visst grep om sin egen situasjon. (Ja, jeg vet det er de som ikke kan, men de er ikke majoriteten - majoriteten kan godt klare å bidra litt mer).

Er det riktig at regjeringen bestemmer at vi skal få sykepenger fra første dag, og legger regningen på bedriftene?

Er det riktig at regjeringen bestemmer at vi skal ha makspris og legger regningen på barnehagene?

Sånne ting forundrer meg... Jeg blir pålagt utgifter fordi du (eksempelvis) vil ha ting gratis?

"Å forvente at folk bidrar til det det faktisk koster er ikke å forvente for mye"

He he, den var morsom.

Derfor burde du stemme rødt.

Skrevet

Nå må du gi deg da. Vi jobber da for søren vi andre også.

Det går an å tenke på andre enn seg selv.

Jobber er en ting - men hvem skal betale bhg.plassene deres, skolene, medisinene, etc??

Ting koster penger - innse det. Det koster å ha barn i bhg, man betaler for kvalitet. Det koster å kurere sykdom - kjøp forsikring om du tror du ikke kan dekke det selv. Det koster å kjøre bil - vurdér å benytte andre transportmidler om du kan.

Skrevet

Det er ikke riktig Sør, og nok en gang så snakker du mot bedre viten.

Den rød/grønne alliansen har fått et flertall av mandatene, men de fikk 21.000 færre stemmer enn høyresiden.

Dokumentasjonen finner du her:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290163

Og det er stadig like "saklig begredelig" at du bruker begrepet "tull" når noen presenterer fakta for deg som du ønsker å tilbakevise uten å ha noe saklig å komme med.

Men når det gjelder avgitte stemmer må det også tas med at det ble avgitt stemmer for RV og NKP som begge har sagt de ville støttet et rødgrønt flertall. De kom riktignok ikke inn, men når det snakkes om avgitte stemmer så må de med, og da blir bildet annerledes. RV fikk 32309 stemmer og NKP 1066. Her i Trondheim er også Pensjonistpartiet og De Grønne med i et rødgrønt samarbeid, og de fikk da en del stemmer de også. Så det er nok flertall for en rødgrønn regjering i de avgitte stemmene, selv om de tre regjeringspartiene ikke fikk det alene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...