Gå til innhold

Overdosert med Flagyl - evt langtidsbivirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest KrisAubert

Hei.

Jeg er en mann på 34 som i fjor fikk påvist entamoeba histolytica, og ble satt på Flagyl og Furamide kur...Tilsammen 3 uker eller så..Etter dette følte jeg meg fortsatt ikke bra og min fastlege valgte å gi meg mer Flagyl (det ble ikke tatt nye fæcesprøver)

..Jeg sliter nå over ett år senere med konstante magekramper og smerter i nedre del av magen. I det siste har også endetarmen begynt med hurtige og hyppige sammentrekninger.

Jeg har tatt alskens blod- og fæcesprøver uten å få påvist noe uvanlig.

Gastroskopi viste gastritt og fastlege valgte å gi meg Nexium (uten at dette ble anbefalt av spesialisten). Jeg har ikke blitt bedre av dette, ei heller av Diflucan (aldri påvist sopp).

Almentilstanden min er meget dårlig og selv Afipran har ikke hjulpet på den intense kvalmen jeg innimellom sliter med.

Vannlating har også blitt merkelig: vondt i nedre del av ryggen om morgenen og det stikker i penishodet når jeg på på do.

Fastlegen min har fulgt meg meget dårlig opp og mente at Biola måtte være tilstrekkelig.

Jeg mener bestemt at en tykktarmsundersøkele må være neste skritt..

Meget takknemlig for svar på denne henvendelsen.

Med vennlig hilsen

Aubert

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke helt lett å finne en rimelig forklaring på dine plager.

For å begynne i begynnelsen: Flagyl er nok en riktig behandling for smitte med Entamøba histolitica selv om det vanligvis anbefales en kortere behandling. Det er mulig at du har fått noe i meste laget uten at jeg kan være sikker på det. Det er uten tvil endel bivirkninger som kan dykke opp i kjølvannet av Flagyl-behandling, spesielt ved langvarig bruk, men disse går som regel over etter noen uker. Blant bivirkningene nevnes det magesmerter, brekninger, diare, og smaksforandringer, plus endel andre mer sjeldne ting. Noen av dine plager kan muoigens skyldes Flagyø, men neppe alle. Jeg kan ikke tenke meg at urinveissymptomene og symptomene fra penis har noe med det å¨gjøre.

Men du er inne på selv, om det kan være andre ting i mave-tarmkanalen, og det er jeg helt enig i. Din tanke om tarmundersøkelse, rtg, eventuelt gastro og rectoskopi burde være aktuelt, hvis ikke plagene gir seg.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...