Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har for øyeblikket en reaktiv lymphadenopathy som jeg har gått til fastlegen min med ! han tok kun en celle teller prøve som vist at celle tallet hadde sunket litt .. men kunne ikke si noe mer .. og har henvist meg til en øre,nese hals spesialist fordi han mente det var noe lokalt (noe det ikke er) .. jeg ville helst bli henvist til en spesialist i virus og infeksjonsykdommer , men dette kunne han ikke ! jeg hadde også samme type infeksjon på disse tider i fjor og siden det har jeg tatt 6 negative hiv tester .. antigen , tredje generasjons antistoff osv ..

disse infeksjonene er meget kraftige og den jeg hadde ifjor gikk jeg ned 15 kg på 2 mnd.. jeg opsøkte også fastlegn flere ganger da , men fikk høre at "hovene lymfekjærteler har vi hele tiden det" og at vekttap bare kommer når man ikke spiser nok .. videre at hematokritt nivået skylltes for lite vann .. den jeg har nå har ikke utviklet seg helt enda .. jeg skal ta en pcr test imorgen og blir spent på svar av den .. jeg har blitt fortalt av flere leger at hiv er bare dumt å tenke på .. og at det egentlig ikke var noen vits i å ta flere tester etter at jeg hadde tatt de 2 første ! de fleste blodverdier i kroppen er innenfor normal område bortsett fra litt økt hematokritt nivå nå .. jeg utsatte meg for en potensiell smittekilde i juni i fjor men det var beskyttet sex ! dette er en ganske fortvilende situasjon .. både fordi legene jeg har gått til virker helt inkompetente og ingen klarer å gi en effektiv behandling !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198469-infeksjoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Lymfadenopati kan skyldes en rekke forskjellige ting. Man vil som regel i første omgang tenke på infeksjoner, men det kan også være andre ting. HIV er selvfølgelig en av mulige årsaker, men det høres slik at du er så grundig testet at det er neppe noe særlig mer å hente der. Du skriver ingenting om din vanlig adferd, om du kan regnes for å tilhøre risikogruppene, men etter alle de testene som er gjort ville jeg nærmest se bort fra HIV. Av andre infeksjoner finnes jo Epstein-Barr virus eller kyssesyke virus som er hyppig årsak til lymfadenopati, men du bløir ikke smittet med det gjentatte ganger. Det ville føre for langt å nevne alle de andre mulige infeksjoner, det finnes mange, både virus og bakterier. Siden du får stadig gjentatte infeksjoner kunne det også tenkes at det er noe med immunforsvaret ditt. Jeg ville ta som et alvorlig tegn at du har gått ned så mye i vekt. Jeg er også enig med deg at undersøkelse hos en infeksjonsmedisiner burde være en rimelig neste skritt. Noe nærmere kommer jeg neppe diagnosen og jeg tror det er det beste rådet jeg kan gi deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198469-infeksjoner/#findComment-1399577
Del på andre sider

Lymfadenopati kan skyldes en rekke forskjellige ting. Man vil som regel i første omgang tenke på infeksjoner, men det kan også være andre ting. HIV er selvfølgelig en av mulige årsaker, men det høres slik at du er så grundig testet at det er neppe noe særlig mer å hente der. Du skriver ingenting om din vanlig adferd, om du kan regnes for å tilhøre risikogruppene, men etter alle de testene som er gjort ville jeg nærmest se bort fra HIV. Av andre infeksjoner finnes jo Epstein-Barr virus eller kyssesyke virus som er hyppig årsak til lymfadenopati, men du bløir ikke smittet med det gjentatte ganger. Det ville føre for langt å nevne alle de andre mulige infeksjoner, det finnes mange, både virus og bakterier. Siden du får stadig gjentatte infeksjoner kunne det også tenkes at det er noe med immunforsvaret ditt. Jeg ville ta som et alvorlig tegn at du har gått ned så mye i vekt. Jeg er også enig med deg at undersøkelse hos en infeksjonsmedisiner burde være en rimelig neste skritt. Noe nærmere kommer jeg neppe diagnosen og jeg tror det er det beste rådet jeg kan gi deg.

Til vanlig jobber jeg som miljøarbeider , hvorav 50 % natt og 50 dag ! ellers går mye av min hverdang med til trening av div former . hovedsakelig styrketrening , men også endel jogging og boksing ! jeg kan ta med at etter vekttapet ifjor tok jeg en kur (20 ml nandrolone) deca for å kompensere for vekttapet ! jeg er nå ved min idealvekt , men gått ned 4 kg siden denne infeksjonen kom ! jeg kan også nevne sopp, afte , hudutslett som symptomer ! kysseesyken var det ikke når jeg hadde samme situasjon ifjor ! tanken på hiv blir mye mindre og nesten ikke tilstede værende når jeg ikke har disse symptomer ! men en kombinasjon av disse symptomene og at man ikke får noe svar av lege , gjør at jeg fokusererer mere på hiv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198469-infeksjoner/#findComment-1399700
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Til vanlig jobber jeg som miljøarbeider , hvorav 50 % natt og 50 dag ! ellers går mye av min hverdang med til trening av div former . hovedsakelig styrketrening , men også endel jogging og boksing ! jeg kan ta med at etter vekttapet ifjor tok jeg en kur (20 ml nandrolone) deca for å kompensere for vekttapet ! jeg er nå ved min idealvekt , men gått ned 4 kg siden denne infeksjonen kom ! jeg kan også nevne sopp, afte , hudutslett som symptomer ! kysseesyken var det ikke når jeg hadde samme situasjon ifjor ! tanken på hiv blir mye mindre og nesten ikke tilstede værende når jeg ikke har disse symptomer ! men en kombinasjon av disse symptomene og at man ikke får noe svar av lege , gjør at jeg fokusererer mere på hiv

Jeg synes fortsatt at HIV er lite sannsynlig, men prov en infeksjonsmedisiner eller en infeksjonsimmunolog.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198469-infeksjoner/#findComment-1411191
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg synes fortsatt at HIV er lite sannsynlig, men prov en infeksjonsmedisiner eller en infeksjonsimmunolog.

ja noe er det iallefall !! tok en full mikrobiogogisk undersøkelse med utstryk/tydning på onsdag som var ! har ikke hørt noe enda .. men regner vel legen min kontakter meg uansett .. skal bli en lettelse å få klarhet i det ..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198469-infeksjoner/#findComment-1536930
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...