Gå til innhold

Siv Jensen i går kveld

Anbefalte innlegg

Gjest Hva ER det med FrP?
Skrevet

Trodde nesten ikke mine egne ører i går kveld; Siv Jensen framsto som - i beste fall - premenstruell og furten etter valget.

Det må da gå an å se faktum i øynene og prøve å gjøre en jobb, ikke bare sutre og håne og late som om valget bare var på liksom?

Skrevet

Av politikerne jeg så på TV i går hang jeg meg mest opp i Hareide-fjotten som på Tabloid forfektet at det var viktigere å slutte å forurense enn å ras-sikre områder som nå utslettes på grunn av det han mente var et menneskeskapt uvær.

Greit nok at han mener det, men det må da for faen gå an å ha to tanker i hue på en gang. Det er ikke sånn at vi slutter å forurense i morgen, og så opphører orkanene dagen etter.

For en dott. Godt gårsdagens tv-opptreden blir en av hans siste.

Skrevet

Hun fikk i allfall inn dagens stikk på de rødgrønne:

Telenor varslet oppsigelse av 240 personer for et par dager siden. Siv kunne ikke se at noen rødgrønne hadde gått i demonstrasjonstog mot Telenor-oppsigelsene, slik de gjorde for vern av arbeidsplassene på Union for noen uker siden?

Men nå var jo valgkampen over....

Skrevet

Hun fikk i allfall inn dagens stikk på de rødgrønne:

Telenor varslet oppsigelse av 240 personer for et par dager siden. Siv kunne ikke se at noen rødgrønne hadde gått i demonstrasjonstog mot Telenor-oppsigelsene, slik de gjorde for vern av arbeidsplassene på Union for noen uker siden?

Men nå var jo valgkampen over....

Jeg synes i grunnen ikke det er det spor rart, jeg! Valgkamp er valgkamp, det er ingen av de andre partiene heller som reiser rundt og besøker gamlehjem, skoler, barnehager på samme måten som i valgkampen.

Det er bare et sunnhetstegn at den påtroppende regjeringen bruker tida si på noe annet enn demonstrasjonstog!

Skrevet

Jeg synes i grunnen ikke det er det spor rart, jeg! Valgkamp er valgkamp, det er ingen av de andre partiene heller som reiser rundt og besøker gamlehjem, skoler, barnehager på samme måten som i valgkampen.

Det er bare et sunnhetstegn at den påtroppende regjeringen bruker tida si på noe annet enn demonstrasjonstog!

Så du synes det også er "ikke rart" og et sunnhetstegn at politikere bare viser hva de bryr seg om i valgkampen - og ellers lar ting "skure å gå"...?

Eller hva mener du egentlig?

Skrevet

Så du synes det også er "ikke rart" og et sunnhetstegn at politikere bare viser hva de bryr seg om i valgkampen - og ellers lar ting "skure å gå"...?

Eller hva mener du egentlig?

Jeg synes det er bra politikerne JOBBER etter valgkampen, og ikke løper rundt og viser seg fram. Det gjør de hele valgkampen, og det er jo vel og bra, men når valget er over vil jeg gjerne at de jobber.

Skrevet

Jeg synes det er bra politikerne JOBBER etter valgkampen, og ikke løper rundt og viser seg fram. Det gjør de hele valgkampen, og det er jo vel og bra, men når valget er over vil jeg gjerne at de jobber.

Så det å involvere seg i f.eks Union hadde intet med jobb og politisk ansvar å gjøre, men var kun valgkamp?

Og det å involvere seg i konkrete saker som vedgår nedleggelse av et stort antall arbeidsplasser er ikke jobb/politikk...?

For meg betyr det svært mye for en politikers troverdighet at vedkommende faktisk involverer seg i (større) enkeltsaker - ikke minst for at vedkommende skal kunne få personlig og direkte erfaring med hvordan politikken faktisk fungerer/ikke fungerer i det virkelige livet.

Og jeg vil så absolutt kalle det å jobbe....

Mens det å lage teoretiske papirplaner basert på ren og skjær ideologi er for meg eventyr som nok også kan kalles jobb - men ikke i spesielt positiv forstand.

Skrevet

Det betyr at vi heretter ikke skal ha troverdighet til politikeres motiver når de går i demonstrasjontog for/mot en sak? De er bare ute etter PR? Er arbeidsplassene på Union mer verdt enn arbeidsplassene i Telenor?

For mitt vedkommende syns jeg både Norske Skog og Telenor må kunne gjøre det de mener er forretningsmessig riktig, ut fra sitt ansvar både for lønnsomheten i selskapene, uten at politikerne bør legge seg oppi. Det er tross alt selskapene, og ikke politikerne, som skal stå til ansvar for sin forretningsvirksomhet, både overfor eiere, selskapets framtid, de resterende arbeidsplassene, og samfunnet forøvrig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...