Gå til innhold

Vedvarende blødninger etter medisinsk abort (2,5 mnd)


jo-oj

Anbefalte innlegg

Hei.

Min nye kjæreste ble gravid med sin eks-kjæreste for noen måneder siden. Hun tok medisinsk abort i begynnelsen av juni, og har hatt problemer med blødninger siden da.

Hun var hos gynekolog ca 2 måneder etter aborten, og han så ingen rester eller noe annet galt.

Kjæresten min har visstnok brukt p-pillene sine på feil måte i noen år, etter at hun byttet type piller, og det har derfor fungert dårlig som prevensjon. Gynekologen sa derfor at hun skulle ta pillene slik de skal tas i noen uker, så ville det nok gå over. Første dag etter en ukes opphold med pillene var det intet blod, men det startet igjen neste dag. Det er nå ca halvannen uke siden hun hadde den pille-frie uken.

Fikk akkurat vite at hun er ganske uttafor pga hormoner (blødninger, kviser, hovne øyne etc...), og vet at hun sliter voldsomt med dette, og at hun nok har det verre enn hun viser uttad. Hun føler at hun ikke blir ferdig med aborten siden blødningene ikke avtar, og hun sliter med at ikke hun og jeg kan ha et aktivt sexliv (jeg har vært tydelig på at hun ikke trenger engste seg for det, for min skyld.

Jeg var engstelig for henne før hun dro til gynekologen, men ble beroliget av det jeg hørte derfra. Nå er jeg enda mer engstelig dog.

Det er mulig jeg roter bittlelitt med ukene her, de går fort for tiden. Men aborten var i begynnelsen av juni, og gynekologbesøket var 29.08.

Kan legge til at kjæresten min er 28 år, ellers frisk og med ingen psykiske lidelser/depresjoner, om det skulle ha noe å si.

Finnes det en måte å få slutt på denne blødningen?

Er det fornuftige grunner til at hun blør så lenge?

Er det andre opplysninger som kan hjelpe deg med å tenke på mulige grunner til at det er slik?

Hilsen bekymret kjæreste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis ultralyd og gynekologisk undersoekelse har vist normale forhold, saa kan det ikke vaere sammenhang med aborten, det kan hun troeste seg med. Du maa opplyse hvilken p-pille hun bruker, det er mulig hun skulle skifte til et annet merke. Noen har mer tendens til aa gi uregelmessighet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg skal gi tilleggssvar uten at dere skal betale ekstra for det, bruk vanlig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ultralyd og gynekologisk undersoekelse har vist normale forhold, saa kan det ikke vaere sammenhang med aborten, det kan hun troeste seg med. Du maa opplyse hvilken p-pille hun bruker, det er mulig hun skulle skifte til et annet merke. Noen har mer tendens til aa gi uregelmessighet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg skal gi tilleggssvar uten at dere skal betale ekstra for det, bruk vanlig forum.

Takk for raskt svar!

Blødningene har nå heldig sluttet, så nå ser det ut til at det er over. Håper bare at det blir regelmessige og stabile mensturasjonsperioder fremover.

Hun bruker Diane for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Takk for raskt svar!

Blødningene har nå heldig sluttet, så nå ser det ut til at det er over. Håper bare at det blir regelmessige og stabile mensturasjonsperioder fremover.

Hun bruker Diane for øvrig.

Da er alt vel ved å ordne seg, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...