Gå til innhold

Dette ga meg en ide til en veldig interessant tråd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok mange av de som blir renvasket nå som ikke er så reine likevel.

Høyden for å straffe slike forbrytelser er høy og småunger skal huske detaljer som skjedde for mange mnd siden a la fargen på kjole og hva de spiste til middag dagen før.

Beklager å måtte si det, men det er slike som deg som gjør det så vanskelig å tiltale de som forgriper seg på barn. Personer som mener de som er mistenkt/tiltalt/dømt for slikt er skyldige uansett om de kan bevise sin uskyld.

Aner du hvor mange liv som er ødelagt av falske/feilaktige anklager? Og det er folk som deg som mener de sannsynligvis er skyldige uansett som har ansvaret for det.

Tester har vist at det er svært enkelt å plante minner i barn (og voksne for den saks skyld). Måten barna ble spurt om dette på 80/90-tallet var feil og første til nettopp dette. Slik at de som blir renvasket nå faktisk har bevist sin uskyld. Det blir noe helt annet med de som er f.eks. tiltalt men blir frikjent pga mangel på bevis. Er en først dømt er det ikke nok med mangel på bevis, en må bevise sin uskyld.

Skrevet

Men Petter Smart da, nå skulle ikke dette bli en diskusjon om dødstraff eller ikke.

Likevel VISSTE jeg at noen skulle kommentere innlegget mitt med å prate om det å bli uskylding dømt og bla bla bla.

Som jeg sa i første innlegg, når jeg leser om sånne saker blir jeg så sint at jeg synes gjerningsmannen ikke fortjener noe bedre.

Forøvrig spurte malita om hva vi synes slike mennesker som gjør sånt burde få som straff, ergo tok jeg ikke stilling til graden uskyldighet her.

Jeg hadde ikke grått en tåre om overgripere mot barn hadde blitt steinet eller det som verre er. Slike folk kan neppe kureres og bør straffes hardt.

Problemet er bare å vite hvem som er skyldige eller ikke.

Skrevet

Finnes ikke grove nok straffer for sånt.

Men balleklipping med sløv neglesaks kanskje?

Typisk kvinner, du forutsetter at alle som forgriper seg mot barn er menn. Mens fakta er at mange kvinner, mange flere enn tidligere antatt, også forgriper seg mot barn.

Skrevet

Henge dem etter balla midt i byen så alle kan kaste stein og spytte på dem?

Typisk kvinner, du forutsetter at alle som forgriper seg mot barn er menn. Mens fakta er at mange kvinner, mange flere enn tidligere antatt, også forgriper seg mot barn.

Skrevet

Ingen straff som blir satt av en domstol er streng nok!!

Sett fyren i ei falleferdig løe, skru pi...n fast i tvinne.

Gi idioten den sløveste kniven som kan oppdrives.

Tenn på løa (det vil jeg gjøre! ) Så får han ta et valg - kutte av stellet eller brenne opp!

Gapestokk på torvet i byen/på stedet gutten bor. La han stå til han råtner, i mellomtiden kan de/vi som vil, gjøre hva de/vi vil med krypet.

Skrevet

Det er litt pussig at når malita spør om hva folk mener bør gjøres mot MENNESKER som forgriper seg på barn, så antar "alle" at det er menn det snakkes om.

Det er faktisk en vesentlig andel av de som forgriper seg mot barn som er kvinner.

Eller er det bare mannlige overgripere som fortjener straff, mens de kvinnelige fortjener forståelse eller evt at barna ikke tok like mye skade av det?

Skrevet

Det har du helt rett i. Balleklipping for menn og total omskjæring for kvinner, uten bedøvelse selvfølgelig.

Skrevet

Beklager å måtte si det, men det er slike som deg som gjør det så vanskelig å tiltale de som forgriper seg på barn. Personer som mener de som er mistenkt/tiltalt/dømt for slikt er skyldige uansett om de kan bevise sin uskyld.

Aner du hvor mange liv som er ødelagt av falske/feilaktige anklager? Og det er folk som deg som mener de sannsynligvis er skyldige uansett som har ansvaret for det.

Tester har vist at det er svært enkelt å plante minner i barn (og voksne for den saks skyld). Måten barna ble spurt om dette på 80/90-tallet var feil og første til nettopp dette. Slik at de som blir renvasket nå faktisk har bevist sin uskyld. Det blir noe helt annet med de som er f.eks. tiltalt men blir frikjent pga mangel på bevis. Er en først dømt er det ikke nok med mangel på bevis, en må bevise sin uskyld.

Aner du hvor mange unger som er ødelagte av seksuelt misbruk. Bare en av ti saker kommer opp i retten og bare en av ti blir deretter dømt.

Jeg skjønner f,eks ikke at når en person har smittet et barn med en venerisk sykdom så er det ikke bevis nok. Jeg skjønner heller ikke at unger som kan beskrive vibratoren som er bruk på dem, ikke blir trodd osv osv osv.

Jeg kan gi ganske mange eksempler jeg men har ikke lyst til å utlevere noen som kanskje er her inne.

Skrevet

Hvorfor?

De er mennesker de og. Jeg sier ikke ja til tortur og dødsstraff til overgripere og mishandlere... Selv om jeg forstår det godt.

Men ved videre ettertanke har jeg kommet fram til at forvaring må til, for ofrene får så store problemer og vansker, at å hindre flere blir utsatt, må telle mer enn overgriperen. Må hindre at de gjør det igjen om det er mulig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...