Gå til innhold

Muslimsk forslag: Dødsstraff i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som et ledd i berikelsen av det norske samfunn, åpner nå forstander i Det islamske forbund i Oslo, Basim Ghozlan, for dødsstraff for drap i Norge.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1116209.ece

Jeg synes vi bør være villige til å diskutere et kompromiss; Dødsstraff for muslimer og det gode, gamle buret for resten.

Slik får muslimene det som de vil, og vi kan drive på som før.

Skrevet

Vi kan jo ikke nekte mannen å ytre seg, bare konstatere at han og hans like fra den islamske fronten vel deler synspunkt med majoriteten av Frp, Demokratene og den slags pakk.

Ellers er jeg søkke glad jeg bor i et sosialdemokrati der vi forhåpentligvis aldri synker så dypt som alle disse fanatikerne trygler om.

Skrevet

Hva denne gjøken mener har fint lite å si for virkeligheten. Og det er jaggu ikke bare muslimer som er for dødstraff - haugevis av "vanlige" nordmenn (og andre) inbiller seg at dødsstraff har en plass i et sivilisert samfunn. De tar selvfølgelig feil.

".............................................."

Skrevet

Hva denne gjøken mener har fint lite å si for virkeligheten. Og det er jaggu ikke bare muslimer som er for dødstraff - haugevis av "vanlige" nordmenn (og andre) inbiller seg at dødsstraff har en plass i et sivilisert samfunn. De tar selvfølgelig feil.

".............................................."

Nordmenn har (som de fleste andre) et uklart forhold til dødsstraff. De fleste vil med avkjølte hoder, si at de er imot dødsstraff, også frp'ere vil jeg tro.

Men når vi får stygge drapssaker, ville nok en meningsmåling kunne vist flertall for dødsstraff..i alle fall under den mest intense mediadekningen.

Gjest leker best
Skrevet

Frykt er et viktig verktøy i denne religionen, slik det også var for 1000 år siden. Ingen respekt for enkeltmennesket. Hevnen er også viktigere enn livet selv.

Jeg syns det var galt å skyte Quisling, Rinnan og andre etter krigen, en nedrig handling av et hevnlystent folk.

Henry Rinnan stilte med en gigantisk blåveis etter at mobben hadde banket han, med bilde i avisen, da delte folk seg i to leire: de som syns det var galt, og de som ville lynsje han.

Jeg kan ikke for det, men jeg syns hevn er noe svart, nedrig og stygt. Jeg blir svært skuffet over venner som viser hevnlyst.

Skrevet

Frykt er et viktig verktøy i denne religionen, slik det også var for 1000 år siden. Ingen respekt for enkeltmennesket. Hevnen er også viktigere enn livet selv.

Jeg syns det var galt å skyte Quisling, Rinnan og andre etter krigen, en nedrig handling av et hevnlystent folk.

Henry Rinnan stilte med en gigantisk blåveis etter at mobben hadde banket han, med bilde i avisen, da delte folk seg i to leire: de som syns det var galt, og de som ville lynsje han.

Jeg kan ikke for det, men jeg syns hevn er noe svart, nedrig og stygt. Jeg blir svært skuffet over venner som viser hevnlyst.

Joda, ikke vanskelig å være enig i det, men jeg har en mistanke om at omstendigheter og begivenheter kan rokke ved vår prinsippfasthet. Det viser jo også historien ganske så tydelig.

Skrevet

Dette er holdninger han deler med mange norske ikke-muslimer.

Skrevet

FrP har forresten på sitt partiprogram at de vil gjeninnføre dødsstraff i krig.

Skrevet

FrP har forresten på sitt partiprogram at de vil gjeninnføre dødsstraff i krig.

Det har vi jo tradisjon for her i landet. Vi ville kunne gjøre det igjen.

Gjest leker best
Skrevet

Joda, ikke vanskelig å være enig i det, men jeg har en mistanke om at omstendigheter og begivenheter kan rokke ved vår prinsippfasthet. Det viser jo også historien ganske så tydelig.

Jepp. Prinsipp jeg snakker om. Om jeg vil klare å være prinsippfast når jeg står med begge beina oppi det vet jeg ikke, men da håper jeg noen stopper meg.

Jeg ville føle meg satt tilbake flere hundre år i sivilisasjon hvis jeg skulle oppleve at noen ble slått med stokker for utroskap eller hugget armen av for tyveri. Jeg tror heller jeg ville beholdt kriminalitet en og utroskapen i stedet.

I Tsjetsjenia under muslimsk styre myrdet de folk, selv gravide og barn for frafall fra islam. Mer uhyggelig primitivt og sykt skal amn lete lenge eter.

Gjest leker best
Skrevet

Dette er holdninger han deler med mange norske ikke-muslimer.

Sikkert de samme som mener barnemishandling er en snarvei til god oppdragelse.

På madrasene (koranskoler) bankes koranen inn i barnesinnet.

Skrevet

Jepp. Prinsipp jeg snakker om. Om jeg vil klare å være prinsippfast når jeg står med begge beina oppi det vet jeg ikke, men da håper jeg noen stopper meg.

Jeg ville føle meg satt tilbake flere hundre år i sivilisasjon hvis jeg skulle oppleve at noen ble slått med stokker for utroskap eller hugget armen av for tyveri. Jeg tror heller jeg ville beholdt kriminalitet en og utroskapen i stedet.

I Tsjetsjenia under muslimsk styre myrdet de folk, selv gravide og barn for frafall fra islam. Mer uhyggelig primitivt og sykt skal amn lete lenge eter.

Vil vil aldri bevege oss ned på et slikt muslimsk nivå, aldri...uansett.

Men i en krig- eller krigslignende situasjon er det ikke umulig at dødsstraff nok en gang kan bli aktuelt.

Gjest leker best
Skrevet

Vi kan jo ikke nekte mannen å ytre seg, bare konstatere at han og hans like fra den islamske fronten vel deler synspunkt med majoriteten av Frp, Demokratene og den slags pakk.

Ellers er jeg søkke glad jeg bor i et sosialdemokrati der vi forhåpentligvis aldri synker så dypt som alle disse fanatikerne trygler om.

Hvor mye skal vi grave i sosialistisk ideologi og praksis før vi finner akkurat det samme: grunner til å drepe?

Hvem her i landet støtter islamister og deres politikk?

Hvem her i landet støttet de verste morderne i historien?

Hvem her i landet anså det å tenke annerledes som grunn for å drepe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...