Gå til innhold

Beinkul på håndleddet

Anbefalte innlegg

Delila1365380902

Jeg er ei jente på 29 år. For ca 1 halvt år siden oppdaget jeg en liten kul på 'knoken' på tommelsiden av håndleddet. Den var først liten, men vokste raskt til en størrelse på ca 5 mm i diameter, som den er nå. Kulen er hard som om den er av bein, og gjør ikke vondt eller er plagsom på annen måte. Jeg har ikke slått hånda eller armen, men har til tider tungt fysisk arbeid. Fastlegen min mener dette er helt normalt. Er det noen grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198683-beinkul-p%C3%A5-h%C3%A5ndleddet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

generelt sett vil jeg si at en kul på denne størrelsen, som kom raskt og siden ikke har vokst, og på dette stedet svært lite sannsynlig er en farlig svulst. Skulle like å vite om den satt fast i ben, eller om det kan være en seneknute eller "boble" på senen ( ganglion). De sistnevnte kan ha sammenheng med overbelastning. Regner med at legen din har vurdert riktig. 100% sikker på at det ikke er en ondartet ( sjelden) svulst, dersom den sitter i selve benet) kan man bli etter røntgen. Dersom kulen vokser gradvis, bør bilde taes. Dersom kulen sitter i sene/bånd-apparat skal den sannsynligvis ikke behandles dersom den ikke blir øm og hoven ved bruk. Beklager noe sent svar, har hatt data-problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...