favn Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Før de forlater taburettene, avleverer Høyre, Venstre og Kristelig Folkeparti en hilsen til folket i form av økt egenandel: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=290544 0 Siter
Gyda Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 "I statsbudsjettet om fire uker vil Bondevik-regjeringen foreslå en kraftig økning i egenandelene til lege og medisin." "Samtidig vil Regjeringen foreslå et kutt i formuesskatten på anslagsvis 600 millioner kroner." Jeg leste det på tekst-TV tidligere i dag også, og har bare én kommentar: Akkurat, ja! ( 0 Siter
fresja Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Ja, da får vi altså 1.000 kr mer i egenandel og kanskje et paar hundrelapper mindre i formueskatt (om ikke skatteletten bare går til de med kjempeformue. Den går iallfall ikke til de som ikke hr formueskatt fra før...). Jeg synes synd på nesten-minstepensjonistene! Minstepensjonistene har mange fordeler; de betaler vel knapt nok egnandeler? O ikke skatt. Min mor har "dessverre" en liten enkepensjon (min far arbeidet en periode i staten, så han hadde ikke ikke full statspensjon; det var også et lavtlønnsyrke). Min mor må da betale skatt, egenandeler, har aldri fått bostøtte osv. Hun har nok mindre enn en minstepensjonist i netto. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Jeg kan godt betale 2500 kr på egenandelene jeg hvis de går tilbake til de gamle reglene og gir alle nødvendige medisiner på blå resept. For det er de medisinene og den behandlingen man må betale sjøl som er verst. Før fikk jeg frikort i februar, i år har jeg ikke nådd taket enda. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Ja, da får vi altså 1.000 kr mer i egenandel og kanskje et paar hundrelapper mindre i formueskatt (om ikke skatteletten bare går til de med kjempeformue. Den går iallfall ikke til de som ikke hr formueskatt fra før...). Jeg synes synd på nesten-minstepensjonistene! Minstepensjonistene har mange fordeler; de betaler vel knapt nok egnandeler? O ikke skatt. Min mor har "dessverre" en liten enkepensjon (min far arbeidet en periode i staten, så han hadde ikke ikke full statspensjon; det var også et lavtlønnsyrke). Min mor må da betale skatt, egenandeler, har aldri fått bostøtte osv. Hun har nok mindre enn en minstepensjonist i netto. Å kutte i formueskatten er et direkte hån mot mesteparten av samfunnet, og en 100% bekreftelse på påstanden om at politikken deres ikke er egnet til annet enn å ta fra de fattige og gi til de rike. Det er da for p**kker ikke de som har lite som betaler formueskatt? Det er jo de som har så mye penger at de ikke vet hva de skal gjøre med dem. Og _de_ skal betale mindre? "..........................................." 0 Siter
Scholar Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Riktig -- de overlater "avgiften" direkte til brukeren, samtidig som de gir skattelette (noe som gjør at en kan betale egenandelen). Selvsagt skjermes storforbrukerne. Med DNA/SV/SP vil vi alle måtte betale "egenandel" i form av skatter og avgifter. I tillegg vil partiene ta knekken på det private næringsliv i Norge. ...med mindre Jens S. klarer å holde sine "venninner" i sjakk. Det er lov å håpe. 0 Siter
Gjest MainContractor Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Å kutte i formueskatten er et direkte hån mot mesteparten av samfunnet, og en 100% bekreftelse på påstanden om at politikken deres ikke er egnet til annet enn å ta fra de fattige og gi til de rike. Det er da for p**kker ikke de som har lite som betaler formueskatt? Det er jo de som har så mye penger at de ikke vet hva de skal gjøre med dem. Og _de_ skal betale mindre? "..........................................." Bruk hue. Formueskatt er skatt på TJENTE OG TIDLIGERE BESKATTEDE PENGER. Skal folk betale skatt to ganger av sin inntekt? De som har vært nøysomme og spart seg opp en formue, skal altså straffes, mens de som bruker penger som fulle sjømenn, skal belønnes? 0 Siter
Prozak Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Bruk hue. Formueskatt er skatt på TJENTE OG TIDLIGERE BESKATTEDE PENGER. Skal folk betale skatt to ganger av sin inntekt? De som har vært nøysomme og spart seg opp en formue, skal altså straffes, mens de som bruker penger som fulle sjømenn, skal belønnes? Er du dum? Hvor har jeg sagt at formueskatt er en bra ting? Jeg sa at det er en hån å kutte formueskatten når det presenteres som et skattelette som kommer folk til gode - det er kun de som har mer enn gjennomsnittet som nyter godt av det. Bruk huet, og slutt å tillegg folk meninger som ikke eksisterer andre steder enn i ditt eget hode. Fjott. "............................................" 0 Siter
Gjest MainContractor Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Er du dum? Hvor har jeg sagt at formueskatt er en bra ting? Jeg sa at det er en hån å kutte formueskatten når det presenteres som et skattelette som kommer folk til gode - det er kun de som har mer enn gjennomsnittet som nyter godt av det. Bruk huet, og slutt å tillegg folk meninger som ikke eksisterer andre steder enn i ditt eget hode. Fjott. "............................................" Plutselig ble du som mennesketype mer interessant enn selve saken. Du virker på meg som en paranoid taper som mener at alle andre har skylda for din mislykkethet, og som derfor har opparbeidet en voldsom misunnelse og bitterhet mot alt og alle. Mennesker som bærer visse kvaliteter bruker ikke et slikt språk. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Plutselig ble du som mennesketype mer interessant enn selve saken. Du virker på meg som en paranoid taper som mener at alle andre har skylda for din mislykkethet, og som derfor har opparbeidet en voldsom misunnelse og bitterhet mot alt og alle. Mennesker som bærer visse kvaliteter bruker ikke et slikt språk. "Mennesker som bærer visse kvaliteter bruker ikke et slikt språk." LOL - komisk :-) Sorry, men jeg blir irritert på sånne sopper som deg som dikter opp meninger som de legger på andre. Og som heller ikke fatter det når de blir forklart at de er helt på jordet. "......................................." 0 Siter
Gjest MainContractor Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 "Mennesker som bærer visse kvaliteter bruker ikke et slikt språk." LOL - komisk :-) Sorry, men jeg blir irritert på sånne sopper som deg som dikter opp meninger som de legger på andre. Og som heller ikke fatter det når de blir forklart at de er helt på jordet. "......................................." Herregud....for stakkarslig framtoning du er. 0 Siter
tiliti Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article458461.ece 0 Siter
favn Skrevet 18. september 2005 Forfatter Skrevet 18. september 2005 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/article458461.ece Ved neste valg får vi håpe at velgerne ikke har glemt at V/H/Krf ville ta fra de fattige og gi til de rike. 0 Siter
Gjest kremmt Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Bruk hue. Formueskatt er skatt på TJENTE OG TIDLIGERE BESKATTEDE PENGER. Skal folk betale skatt to ganger av sin inntekt? De som har vært nøysomme og spart seg opp en formue, skal altså straffes, mens de som bruker penger som fulle sjømenn, skal belønnes? Slapp av, MeinContractor. Prozac, sør og favn masseproduserer slike hodeløse innlegg til alle døgnets tider. Slik har de drevet på i årevis. Skittkasting er vanlig fra dem. Det er ikke deg det er noe feil med. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Herregud....for stakkarslig framtoning du er. Javisst. Det at du ikke evner å lese det som skrives, og kommer med idiotiske anklager, er selvfølelig ikke "stakkarslig"... Jeg gjentar: Fjott. "........................................" 0 Siter
Gjest MainContractor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Javisst. Det at du ikke evner å lese det som skrives, og kommer med idiotiske anklager, er selvfølelig ikke "stakkarslig"... Jeg gjentar: Fjott. "........................................" Man kan analysere mye mellom linjene i dine ynkelige skriverier, men skal vel ikke gå i detaljer om hva jeg tenker. Konklusjonen på analysen blir uansett at du neppe har det særlig godt med deg sjøl. Jeg tror dine nærmeste skal være glad for at du klarer å ta ut en hel del faenskap ved å bruke Internett som din lille kloakkarena. Tross alt bedre det enn å banke kvinner hver gang dritten tar plass i deg. 0 Siter
Gjest MainContractor Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Slapp av, MeinContractor. Prozac, sør og favn masseproduserer slike hodeløse innlegg til alle døgnets tider. Slik har de drevet på i årevis. Skittkasting er vanlig fra dem. Det er ikke deg det er noe feil med. Takk for nyttige opplysninger. Nei, jeg har vel egentlig mest medlidenhet med slike ynkelige "Internettkonger" som denne Prozak. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Man kan analysere mye mellom linjene i dine ynkelige skriverier, men skal vel ikke gå i detaljer om hva jeg tenker. Konklusjonen på analysen blir uansett at du neppe har det særlig godt med deg sjøl. Jeg tror dine nærmeste skal være glad for at du klarer å ta ut en hel del faenskap ved å bruke Internett som din lille kloakkarena. Tross alt bedre det enn å banke kvinner hver gang dritten tar plass i deg. LOL - du blir mer og mer komisk i dine patetiske forsøk på å fornærme meg. Fortsett gjerne - det er faktisk ganske underholde lesning å lese dine tragiske rallinger om hva du tror du klarer å lese "mellom linjene" :-) Bottom line er det imidlertid ingenting å gjøre med: Du kan ikke lese, og har åpenbart en trang til å ilegge folk meninger og uttalelser som kun eksisterer i ditt eget lille hode. Ergo er du en fjott. Ipso facto. Mer er det ikke å si - men du klarer sikkert å rive av deg et par linjer til med svada, og all "ære" til deg for det. Rævva mi ler av deg :-) "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Takk for nyttige opplysninger. Nei, jeg har vel egentlig mest medlidenhet med slike ynkelige "Internettkonger" som denne Prozak. *Gjesp* "....................................." 0 Siter
favn Skrevet 18. september 2005 Forfatter Skrevet 18. september 2005 Jeg kan godt betale 2500 kr på egenandelene jeg hvis de går tilbake til de gamle reglene og gir alle nødvendige medisiner på blå resept. For det er de medisinene og den behandlingen man må betale sjøl som er verst. Før fikk jeg frikort i februar, i år har jeg ikke nådd taket enda. Poenget med en slik økning, er at for majoriteten betyr den fint lite og ingenting. For de med aller dårligst råd, betyr den mye. Det ligger derfor også mye symbolsk verdi i slike utspill. Underlig at ikke V/H/Krf skjønner såpass. Men nå har jo Ap sagt at det ikke blir noen økning, så da ble det med krampetrekningen fra de blå/kristne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.