Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skaffet meg for en tid siden trådløst nettverk i heimen - og bruker den mot en stasjonær PC som da har en USB-dings i seg.

Problemet er at den trådløse alt for ofte - en gang hvert 15. min ca - kutter kontakten til senderen i veggen. Den etablerer så ny kontakt. Dette gjentar seg hele tida, og er jo svært irriterende.

Noen som vet hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre for å rette dette opp?

Gjest trådløs og rådløs
Skrevet

Trådløst er noe dritt, men det er kommet nye brikker, 54 og 108 mbit som er bedre. USB er også noe dritt, og det svake signalet er noe dritt. Da er det tre kriterier som kan feile. Grensesnittene er dårlige.

Mikroovner opererer på samme frekvens : 2,4 ghz, dermed blacker alt trådløst ut når naboen koker med sin gamle ovn med lekkasjer. Trådløs overføring av TV- og radiosignaler befinner seg også på den frekvensen, dessverrre. Hvis du eller naboen har skaffet seg en slik er du ille ute.

Jeg har kuttet ut trådløst nett, jeg ga opp. Har prøvet flere ulike løsninger jeg fikk låne, men ikke søren.

Skrevet

Trådløst er noe dritt, men det er kommet nye brikker, 54 og 108 mbit som er bedre. USB er også noe dritt, og det svake signalet er noe dritt. Da er det tre kriterier som kan feile. Grensesnittene er dårlige.

Mikroovner opererer på samme frekvens : 2,4 ghz, dermed blacker alt trådløst ut når naboen koker med sin gamle ovn med lekkasjer. Trådløs overføring av TV- og radiosignaler befinner seg også på den frekvensen, dessverrre. Hvis du eller naboen har skaffet seg en slik er du ille ute.

Jeg har kuttet ut trådløst nett, jeg ga opp. Har prøvet flere ulike løsninger jeg fikk låne, men ikke søren.

Hehe... det var da trøstesløst! Men skal det ikke mer til? Huset her mangler jo ikke trådløse ting. Vil det hjelpe å slå av diverse tingser under bruk av PCen? Eller spiller det ingen rolle?

Gjest trådløs og rådløs
Skrevet

Hehe... det var da trøstesløst! Men skal det ikke mer til? Huset her mangler jo ikke trådløse ting. Vil det hjelpe å slå av diverse tingser under bruk av PCen? Eller spiller det ingen rolle?

Ikke godt å si, men prøv. Plassering og refleksjoner er viktig på så høye frekvenser. En metallting kan skjerme og reflektere, egentlig ganske uforutsigbare greier.

Her ble det stripe på TV-skjermen når jeg slo på PCen med trådløst nett, så de påvirker hverandre i hvert fall.

Trådløs telefon går ofte på 900 mhz, mobil på 900 og 1800, så det skal ikke gjøre så mye. Men en mobiltelefon som søker kan likevel smelle ut en hel Watt, mens det trådløse nettet bare gir 10 milliwatt, så mobilen kan kvele nettet om den er nær en trådløs enhet.

Skrevet

Vi kan jo håpe på at du har en mulighet for å bytte kanal på routeren din, og at det virker.

Som dere har diskutert nedover her så er det mange signaler som kan forstyrre.

På min router - D.Link - går jeg inn på routerens oppsett og bytter kanal. Så prøver man en liten tid på den frekvensen og bytter så igjen til man finner den mest stabile kanalen.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...