jente42 Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Deler av synsfeltet på høyre øye forsvant i dag, som om noen hadde "malt" over med gråmaling midt i feltet. Jeg så vanlig rundt dette feltet. Det gråe feltet holdt seg i ca en time, forsvant gradvis og etterlot seg en liten grå flekk til høyre for fokus (ca kl.16 - 17) Sjekket dette opp hos optiker som tok bilde av netthinne både h. og v. øye. Et svakt felt på høyre øye kunne tyde på væskeansamling mente han.Ellers så alt bra ut. Han var usikker, men mente at dette ikke var noe å bekymre seg for. Tok blodtrykket 141/83 og puls 63. Bruker ingen former for medisiner, røyker ikke (sluttet for 2 1/2 år siden)og er ellers frisk. Har tidl. hatt migrene symptomer med aura/trykk i hode og tunnellsyn. Sliten i hodet og i øynene (- anstrengt?) i dag, stram nakke. Hva kan dette ha vært? Vi har ventetid på 3 - 4 mnd. hos øyelege her. Symptom på noe alvorlig,? - er det mulig å si noe? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19877-synsfelt-som-forsvant/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 20. februar 2001 Del Skrevet 20. februar 2001 Til jente42 Vanskelig å si noe med sikkerhet, men det høres definitivt ut som en forbigående "irritasjon" på endel av netthinnen- slik optikeren også antyder. Blodtrykk virker ok, og du synes frisk forøvrig. Jeg synes du bør kunne se dette an de nærmeste 1-2 dager.Det kan også ha sammenheng med stress, slitenhet og muskulær anspenthet. Hvis symptomene kommer tilbake eller du får hodepine eller annet ubehag i hodet bør i første omgang lege konsulteres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19877-synsfelt-som-forsvant/#findComment-87205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nezitic Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det ser ut som om jeg har det samme. Deler av synsfeltet blir tåkete. Vanskelig å lese da en ser kun første bokstav og ikke resten av ordet/setningen.Det kommer alltid på venstre del av synsfeltete. Får det ganske sjelden, har gått opp til 2 år imellom, men nå har jeg hatt det 2 ganger de siste seks mnd. Den siste gangen dekket det gråe feltet nesten hele venstre øyets synsfeltet. Jeg oppsøkte en øyelege for ca 10 år siden og han sa at det dreide seg om et blodkar i øyet som åpnet og lukket seg... han kaltet det "øyemigrene". Det var visst ingenting å gjøre med og det var ikke farlig sa han.. Jeg tar ikke noen form for medisiner, men røyker. Er en veldig avslappet person, ingen stive skuldre eller nakke. Har ingen problemer med øynene eller noen form for hode smerter. Unntatt dette her da. Pleier å bli tung i hodet etter at symptomene har gitt seg, regner med at det er pga at det blir slitsomt å lese eller se normalt fordi jeg anstrenger meg for å se normalt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19877-synsfelt-som-forsvant/#findComment-339493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente43 Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Det ser ut som om jeg har det samme. Deler av synsfeltet blir tåkete. Vanskelig å lese da en ser kun første bokstav og ikke resten av ordet/setningen.Det kommer alltid på venstre del av synsfeltete. Får det ganske sjelden, har gått opp til 2 år imellom, men nå har jeg hatt det 2 ganger de siste seks mnd. Den siste gangen dekket det gråe feltet nesten hele venstre øyets synsfeltet. Jeg oppsøkte en øyelege for ca 10 år siden og han sa at det dreide seg om et blodkar i øyet som åpnet og lukket seg... han kaltet det "øyemigrene". Det var visst ingenting å gjøre med og det var ikke farlig sa han.. Jeg tar ikke noen form for medisiner, men røyker. Er en veldig avslappet person, ingen stive skuldre eller nakke. Har ingen problemer med øynene eller noen form for hode smerter. Unntatt dette her da. Pleier å bli tung i hodet etter at symptomene har gitt seg, regner med at det er pga at det blir slitsomt å lese eller se normalt fordi jeg anstrenger meg for å se normalt. Jeg tok kontakt med en øyelege og fikk konstatert at det hadde vært en blodpropp på øyet mitt. Jeg har fortsatt noen "rester" i mitt synsfelt, dvs. at jeg har et lite felt som jeg ikke ser på.Jeg vil råde deg til å ta kontakt med en øyelege, De har mer utstyr til å kunne sjekke opp enn det en optiker har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19877-synsfelt-som-forsvant/#findComment-339679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.