Gå til innhold

Det er ikke lett.

Anbefalte innlegg

Å skulle fatte alt som skjer. Nå tror jeg ta grunnen til at jeg blir ekstra følsom er fordi jeg selv har vært misbrukt og jeg er mamma til 3 gutter.

I den siste tiden har det jo vært mye snakk i media om overgrep og da kjenner jeg at minner bare strømmer på.

I sammenheng med at jeg er gift følger det jo med et sex liv og det fungerer sånn ok. Vi er slitne så det blir ikke hver dag.

Men i natt skjedde det noe rart. Jeg og min mamm hadde sex og alt var ok. Trodde jeg. Men vet dere og det er mulig at jeg er gal, men jeg hadde ikke sex med min mann. Nei jeg hadde sex med min overgriper, som er død.

.

Jeg ser min lille sønn krabbe rundt her, og han er den som holder meg oppe.

Men jeg har en stemme i hodet, som forteller meg at dette er min overgripers sønn , ikke min manns.

Jeg kikker opp mot lampene, alle har lyspærer, og jeg kjemper virkelig mot lysten til å kutte meg, men jeg vil jo ikke, selv om stemmene i odet mitt sier at jeg skla.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198775-det-er-ikke-lett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nebby sin mann

Jeg ønsker deg en god dag. Prøv å tenke på at mannen din er faren, for det er han vel?:-)

Hei.

Jeg er mannen til nebby.

Saken er den at det er jeg sikker på, men jeg tror hun prøvde å få hjelp fordi i natt trodde hun at hun ble voldtatt av sin egen farfar, samt at minste barnet hennes var ikke mitt.

Jeg har vært borte i f.bindelse med jobb så jeg var ikke sikker poå hva hun gjorde, men jeg ser nå at vi trenger å prate sammen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198775-det-er-ikke-lett/#findComment-1403152
Del på andre sider

Gjest til nebby sin mann

Hei.

Jeg er mannen til nebby.

Saken er den at det er jeg sikker på, men jeg tror hun prøvde å få hjelp fordi i natt trodde hun at hun ble voldtatt av sin egen farfar, samt at minste barnet hennes var ikke mitt.

Jeg har vært borte i f.bindelse med jobb så jeg var ikke sikker poå hva hun gjorde, men jeg ser nå at vi trenger å prate sammen.

Noen tips?

Bare vær der for henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198775-det-er-ikke-lett/#findComment-1403180
Del på andre sider

Hei.

Jeg er mannen til nebby.

Noen tips?

Hei

Når man opplever seksuelle overgrep av nære omsorgspersoner i barndommen blir hendelsene ofte fortrengt. Innholdet i disse hendelsene blir lagret som traumer.

I voksen alder vil innholdet i traumene flyte inn i det virkelige livet, og fortid og nåtid blandes sammen. Et vanlig eksempel er at trygge situasjoner i nåtid blir vanskelige, fordi det minner om livstruende situasjoner i fortiden.

Det viktigste for en partner i denne situasjonen er å holde tunga rett i munnen. Dette dreier seg ikke om deg, men om minner i fortiden. Når man husker på det blir det mye enklere være til støtte (i stedet for å selv bli lei seg fordi man føler seg såret selv).

Det er kjempe viktig å bringe partneren inn i behandlingsopplegget til den utsatte. Be om å få bli med til psykolog, og bli med på Senter mot incest. God kommunikasjon er kilden til et sterkt ekteskap!

Vet ikke om mine råd var noe til hjelp! Men lykke til i allefall!

Hilsen Renate i Blålys

www.blalys.no

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198775-det-er-ikke-lett/#findComment-1406939
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...