Gjest dyr og pus Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Det er 3 husløse katter rundt her jeg bor, og de kommer inn bare man har døra på gløtt. De har irritert oss hele sommeren. Hva gjør man for å holde disse unna?Noen som vet? 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Vanskelig. Ikke uten å være slem. Ikke gi dem mat og kos i hvert fall. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Meld fra til dyrebeskyttelsen? Kanskje noen kan ta dem inn,siden det virker som de er hjemløse? Har du sjekket etter øremerker o.l? Uansett er det sikkert kjipere for pusene enn for deg! Ikke bare la dem gå der da, sultne, tørste og kosesugne..Averter i avisen eller ring dyrevernsorganisasjoner for hjelp til pus. Å jage dem er jo bare slemt. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Du får kjøpt et middel i dyrebutikken som du kan legge rundt inngangsparti og andre steder du ikke vil de skal gå. Mener det heter "Get off!" eller noe sånt. Et annet velprøvd middel er å ha ei spruteflaske med vann stående tilgjengelig hele tiden og sprute på dem hver gang de prøver seg. Hvis dette er katter som ikke har noe hjem, kan du kanskje kontakte Dyrebeskyttelsen og spørre om de kan hjelpe deg og få de fjernet? Det ville jo være til det beste for både kattene og dere om de kunne få et hjem. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Ring dyrebeskyttelsen hvis det er hjemløse katter. Jeg fatter ikke hvordan det går an å ikke tenke på det - alle oppgående mennesker ved vel at dyrebeskyttelsen eksisterer, og hva de gjør? "............................................" 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Vi ringte omplasseringen for dyr den gangen puseluska begynte å streife rundt hos oss. De hentet henne, steriliserte henne og ba så pent om vi kunne ta henne for de hadde massevis av katteer fra før. ) Vi klarte jo ikke stå imot... Hun ble minst 12 år før hun måtte avlives, verdens nydeligste pus! 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 http://media2.davesdaily.com/pictures/400-kittyhelper.jpg 0 Siter
Gjest et tips, bare Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Du kan sette ut en skål med frostvæske. Kattene liker den søte smaken, og etter hvert slipper du å plages mer. Altså blir begge parter fornøyd. En liten stund, i alle fall. 0 Siter
Gjest Dhyrevenn Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Du kan sette ut en skål med frostvæske. Kattene liker den søte smaken, og etter hvert slipper du å plages mer. Altså blir begge parter fornøyd. En liten stund, i alle fall. Dyreplageri er straffbart! Faen,du er ikke god i hodet ditt(du som har nicket "et tips, bare")! Tenk å være så kynisk,kald,onskapsfull og tankeløs at du poster dette her. Det finnes mange skrudde gærninger og problembarn som kan følge tipset ditt, tenk på det! Synes ikke det skal være lov å spøke om slikt jeg. Jeg oppfordrer alle til å kontakte dyrebeskyttelsen om de ser dyr som er i nød.Vi har alle en plikt til å ta ansvar for dyr som lider. 0 Siter
Gjest schnachtswürde Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Du kan sette ut en skål med frostvæske. Kattene liker den søte smaken, og etter hvert slipper du å plages mer. Altså blir begge parter fornøyd. En liten stund, i alle fall. En langsom og pinefull død. Veterinærene får inn mange katter og hunder forgifet av det. De fleste slikker det opp fra garasjegulvet, men noen blir forgifet av naboer som er lei pissing, bæsjing, bjeffing og kattegaul. Glykolen kunne vært tilsatt noe som smaker bittert. 0 Siter
Prozak Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dyreplageri er straffbart! Faen,du er ikke god i hodet ditt(du som har nicket "et tips, bare")! Tenk å være så kynisk,kald,onskapsfull og tankeløs at du poster dette her. Det finnes mange skrudde gærninger og problembarn som kan følge tipset ditt, tenk på det! Synes ikke det skal være lov å spøke om slikt jeg. Jeg oppfordrer alle til å kontakte dyrebeskyttelsen om de ser dyr som er i nød.Vi har alle en plikt til å ta ansvar for dyr som lider. Dette er nok en tragisk, rimelig pikkløs liten idiot, som får tilfredsstillelse av å poste trollete provokasjonsinnlegg. Ignorer slike - de vinner i det øyeblikket du svarer dem. ".........................................." 0 Siter
petter smart Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Dyreplageri er straffbart! Faen,du er ikke god i hodet ditt(du som har nicket "et tips, bare")! Tenk å være så kynisk,kald,onskapsfull og tankeløs at du poster dette her. Det finnes mange skrudde gærninger og problembarn som kan følge tipset ditt, tenk på det! Synes ikke det skal være lov å spøke om slikt jeg. Jeg oppfordrer alle til å kontakte dyrebeskyttelsen om de ser dyr som er i nød.Vi har alle en plikt til å ta ansvar for dyr som lider. Har selv hatt lyst til å legge ut frostvæske eller rottegift når alle kattene i nabolaget (og det er en del av dem) pisser og driter i hagen, på vegger og dører. Men jeg gjør det selvfølgelig ikke. Men siden du er så opptatt av dyrenes ve og vel så bør du heller nevne noen effektige, enkle og billige måter å holde kattene borte på. For det skal ikke være nødvendig å leve i piss- og drittlukt, samt tråkke i dritt fordi folk SKAL ha katt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.