Gå til innhold

Øyekatarr - også lagt på Foreldre-småbarn forum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann våknet med et gjenklistret øye en morgen. Vi dro til legen og det var øyekatarr. Han fikk resept på Kloramfenikol dråper og salve. Vi brukte kun dråpene og han ble bra. Fikk det kun på ene øyet, men tok dråper på begge fordi det er så smittsomt. Så fikk eldstemann øyekatarr og vi brukte dråpene på ham også. Han ble også bra. Fikk det også kun på ene øyet, men tok dryppet begge øynene.

Så fikk jeg øyekatarr på ene øyet.... Jeg brukte dråpene på begge øynene og ble bra, fortsatte å dryppe i en hel dag etter symptomfrihet. Har vært bra i et par dager nå, før jeg i dag får øyekatarr _igjen_ på det _andre_ øyet.

Drypper igjen nå på begge øynene. _Må_ jeg bruke den salva også?

Det sprenger bak øyet når jeg bøyer meg ned, skikkelig ubehagelig. Burde jeg gå til legen, eller bare fortsette å dryppe med Kloramfenikol?

Fortsetter under...

Skrevet

øyekatar er veldig smittsomt. Man må være veldig påpasselig ifht hygiene og ikke bruke samme håndkle osv.

Jeg har nå nylug hatt betennelse på øye, bakterie kalte legen det.. Dette var ikke smittsomt, jeg fikk først bare Apocillin, men dagen etter fikk jeg dråper og salve og jeg ble bra på noen dager.

Jeg hadde det også slik at jeg fikk veldig spreng når jeg bøyde meg..

Om du ikke blir raskt bedre så ville jeg har gått til legen. Ta ihvertfall en telefon for å snakke med de..

God bedring.

Skrevet

øyekatar er veldig smittsomt. Man må være veldig påpasselig ifht hygiene og ikke bruke samme håndkle osv.

Jeg har nå nylug hatt betennelse på øye, bakterie kalte legen det.. Dette var ikke smittsomt, jeg fikk først bare Apocillin, men dagen etter fikk jeg dråper og salve og jeg ble bra på noen dager.

Jeg hadde det også slik at jeg fikk veldig spreng når jeg bøyde meg..

Om du ikke blir raskt bedre så ville jeg har gått til legen. Ta ihvertfall en telefon for å snakke med de..

God bedring.

Takk for svaret ditt.

Er litt bedre i dag, men øyet er skikkelig rødt inni selve øyet, jeg ser helt skummelt ut :) Det har sluttet å verke, da.

Skal til legen senere i dag for å få mer dråper, har brukt opp dråpene som vi opprinnelig fikk til ene barnet. De har holdt til oss begge nå.

Har hengt vaskekluten min et annet sted enn de andres.

Fy søren dette var noe svineri. Heldigvis har vi ikke hatt det før. Mannen min har ikke blitt smittet, heldiggrisen.

Skrevet

Takk for svaret ditt.

Er litt bedre i dag, men øyet er skikkelig rødt inni selve øyet, jeg ser helt skummelt ut :) Det har sluttet å verke, da.

Skal til legen senere i dag for å få mer dråper, har brukt opp dråpene som vi opprinnelig fikk til ene barnet. De har holdt til oss begge nå.

Har hengt vaskekluten min et annet sted enn de andres.

Fy søren dette var noe svineri. Heldigvis har vi ikke hatt det før. Mannen min har ikke blitt smittet, heldiggrisen.

Fint at du er bedre. og JA, det er no skikkelig dritt.

Fortsatt god bedring :-)

Skrevet

Fint at du er bedre. og JA, det er no skikkelig dritt.

Fortsatt god bedring :-)

Takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...