Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Nettopp kommet hjem etter ei helg borte på cup. 10 åringen fikk plutselig sterke smerter i halsen å etter en time hjemme fikk han feber. Nå etter 4 timer er feberen godt over 39 å han er skikkelig dårlig. Svimmel,hodepine,magevondt,svie i øynene og brystsmerter,vondt i kroppen og litt snufsete. Hva har han hentet hjem da? Det som slo meg nå var legionella.. han dusjet i ett dusjanlegg og jeg vet det har vært snakk om legionella i omkringliggende strøk. Det er nok bare "influensa" Jeg har nettopp blitt frisk selv,men jeg var på langt nær så syk som han. Denne brystsmerten bekymrer meg mest nå. Han skulle gå opp loft trappa og var helt skutt etterpå,jeg måtte kle av han klærne. Uff det er ille når barna er syke. 0 Siter
Gjest slik at feberen går noe ned Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Gi han febernedsettende tabletter. 0 Siter
Gjest snøball Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Gi ham paraset, pakk ham inni masse klær og dyne, og la ham svette feberen av seg. Etterpå skifter du klærne hans. Men slapp av. Det er verst på kvelden. Han kommer til å bli bedre i morgen. Han må også drikke MASSSE væske. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Gi han febernedsettende tabletter. Han klarer ikke å svelge for han har så fryktelig vondt i halsen. Han klarer ikke å drikke heller. Stikkpiller er uaktuelt. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Han klarer ikke å svelge for han har så fryktelig vondt i halsen. Han klarer ikke å drikke heller. Stikkpiller er uaktuelt. Synes det høres ut som en legekonsultasjon trengs jeg. Liker ikke å lese det med halsen. Mistet selv et barn som ble akutt syk, klarte heller ikke å svelge noe. Ikke for å skremme deg, for dette var sjeldent, men man skal heller være føre var. Følg ihvertfall med ham utover natta. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Gi ham paraset, pakk ham inni masse klær og dyne, og la ham svette feberen av seg. Etterpå skifter du klærne hans. Men slapp av. Det er verst på kvelden. Han kommer til å bli bedre i morgen. Han må også drikke MASSSE væske. Han fryser så det gjør vondt,får ikke i ham noe da han ikke klarer å svelge. Tror han sover nå,skal ta en tur opp å se om han nå. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Har du Mentolatum eller Camferin salve i huset ? Smør det på bringa hans og på halsen OG under beina (kjerringråd som virker på mine barn). Får håpe at det letter litt på smertene, iallefall slik at han får i seg smertestillende tabletter. For det høres ut som om han må få i seg. 0 Siter
Gjest snøball Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Han klarer ikke å svelge for han har så fryktelig vondt i halsen. Han klarer ikke å drikke heller. Stikkpiller er uaktuelt. Kan være det er noe galt med mandlene siden han ikke kan svelge. Da kan det ikke være "bare" inflensa. Få ham til lege i morgen. Skader ikke. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Gi ham paraset, pakk ham inni masse klær og dyne, og la ham svette feberen av seg. Etterpå skifter du klærne hans. Men slapp av. Det er verst på kvelden. Han kommer til å bli bedre i morgen. Han må også drikke MASSSE væske. Man skal _ikke_ pakkes inn når man har feber, med mindre man fryser da. Man skal kles av og avkjøles! Ellers kan man faktisk bli overopphetet og få heteslag! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Synes det høres ut som en legekonsultasjon trengs jeg. Liker ikke å lese det med halsen. Mistet selv et barn som ble akutt syk, klarte heller ikke å svelge noe. Ikke for å skremme deg, for dette var sjeldent, men man skal heller være føre var. Følg ihvertfall med ham utover natta. Uff uff. Skal ringe legevakta å forhøre meg litt,er alvorlig bekymret for legionella smitte da han har vært i et dusjanlegg i helga på et sted der de fleste dusjer er stengt pga dette. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Uff uff. Skal ringe legevakta å forhøre meg litt,er alvorlig bekymret for legionella smitte da han har vært i et dusjanlegg i helga på et sted der de fleste dusjer er stengt pga dette. Det er lurt av deg, sjekk dette du. Lykke til og god bedring med ham. 0 Siter
tuss&troll Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Synes det høres ut som en legekonsultasjon trengs jeg. Liker ikke å lese det med halsen. Mistet selv et barn som ble akutt syk, klarte heller ikke å svelge noe. Ikke for å skremme deg, for dette var sjeldent, men man skal heller være føre var. Følg ihvertfall med ham utover natta. Huff .... kan jeg spørre deg om hva det var med barnet ditt ? (PS. Ikke svar hvis du ikke føler for det) 0 Siter
Gjest snøball Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Man skal _ikke_ pakkes inn når man har feber, med mindre man fryser da. Man skal kles av og avkjøles! Ellers kan man faktisk bli overopphetet og få heteslag! Har faktisk hørt begge deler, av flere leger. Noen dusjer barna i kaldt vann,mens andre pakker de godt inn. Jeg har selv alltid gjort det andre, og lever fortsatt =) Men hun sier jo at han fryser da. Men man fryser som regel i en periode når man har feber da. Går opp og ned. Har også en god kjerringråd. "skrelle poteter og ha det i sokkene". Det skal få feberen ned. Faktisk! Men han høres egentlig mer syk ut, enn bare influensa. Burde oppsøke lege. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Huff .... kan jeg spørre deg om hva det var med barnet ditt ? (PS. Ikke svar hvis du ikke føler for det) Epigliotitt, d.v.s. akutt betennelse i strupehodet. Kom veldig fort med høy feber, skikkelig vondt i halsen, feber og svelgeproblemer Tetta mere og mere til og ble kvalt. Alt gikk så fort, han døde i mine armer. Vil påpeke at dette er veldig sjeldent og er sikkert ikke så alvorlig med 10åringen det er snakk om her, men jeg bare MÅ reagere og svare når jeg leser om noe med halsen. 0 Siter
Gjest snøball Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Epigliotitt, d.v.s. akutt betennelse i strupehodet. Kom veldig fort med høy feber, skikkelig vondt i halsen, feber og svelgeproblemer Tetta mere og mere til og ble kvalt. Alt gikk så fort, han døde i mine armer. Vil påpeke at dette er veldig sjeldent og er sikkert ikke så alvorlig med 10åringen det er snakk om her, men jeg bare MÅ reagere og svare når jeg leser om noe med halsen. Vet du hva det kom av? Høres så merkelig og tragisk ut at et lite barn skal dø på en slik vis. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Har du Mentolatum eller Camferin salve i huset ? Smør det på bringa hans og på halsen OG under beina (kjerringråd som virker på mine barn). Får håpe at det letter litt på smertene, iallefall slik at han får i seg smertestillende tabletter. For det høres ut som om han må få i seg. Ja mentholatum har vi,men det lukter jo så ille av dette så da blir nok nattesøvnen dårlig. Kan ikke si den har vært det aller beste i natt heller etter å ha ligget i haug på gulvet i en skole 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Huff .... kan jeg spørre deg om hva det var med barnet ditt ? (PS. Ikke svar hvis du ikke føler for det) Virus ble det oss fortalt. Ja, det er forferdelig at slikt skal skje og så fort vet du. Rakk å ringe legevakta og der spurte de om han var blå i ansiktet....nei, det var han ikke. DA hastet det ikke med å komme. Vi gjorde oss derfor istand til å kjøre ham selv for vi synes det så alvorlig ut. Trodde han på det tidspunktet var nærmest bevisstløs, var jo ung og uerfaren med slikt. Det viste seg at gutten var død, det sa de da vi kom inn på sykehuset med ham. De fikk igang hjertet, men ikke blodtilførselelen til hjernen.Han hadde vært uten surstoff for lenge. Etter et knapt døgn ble hjertet uregelmessig og stoppet og da var han død, på en måte for annen gang da så jeg har to dødsdatoer jeg tenker på. Har jo opplevd det beste man kan i verden med å sette ham til verden og det verste man kan oppleve med å miste ham..., 3 år ble denne gutten. Det siste jeg husker er at han var SÅ stolt den dagen fordi han hadde vært ute litt alene, (med mor diskret på balkongen som fulgte med da). Jeg sa til ham at han hadde vært så flink, var ute og gravde i snøen og han gledet seg til neste gang....ble altså ikke noe neste gang. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Huff .... kan jeg spørre deg om hva det var med barnet ditt ? (PS. Ikke svar hvis du ikke føler for det) Virus ble det oss fortalt. Ja, det er forferdelig at slikt skal skje og så fort vet du. Rakk å ringe legevakta og der spurte de om han var blå i ansiktet....nei, det var han ikke. DA hastet det ikke med å komme. Vi gjorde oss derfor istand til å kjøre ham selv for vi synes det så alvorlig ut. Trodde han på det tidspunktet var nærmest bevisstløs, var jo ung og uerfaren med slikt. Det viste seg at gutten var død, det sa de da vi kom inn på sykehuset med ham. De fikk igang hjertet, men ikke blodtilførselelen til hjernen.Han hadde vært uten surstoff for lenge. Etter et knapt døgn ble hjertet uregelmessig og stoppet og da var han død, på en måte for annen gang da så jeg har to dødsdatoer jeg tenker på. Har jo opplevd det beste man kan i verden med å sette ham til verden og det verste man kan oppleve med å miste ham..., 3 år ble denne gutten. Det siste jeg husker er at han var SÅ stolt den dagen fordi han hadde vært ute litt alene, (med mor diskret på balkongen som fulgte med da). Jeg sa til ham at han hadde vært så flink, var ute og gravde i snøen og han gledet seg til neste gang....ble altså ikke noe neste gang. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Kan være det er noe galt med mandlene siden han ikke kan svelge. Da kan det ikke være "bare" inflensa. Få ham til lege i morgen. Skader ikke. Har snakket med legevakta nå og hun anbefalte oss lege i morgen hvis han ikke er bedre. Måtte følge med han i natt da. 0 Siter
tiliti Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Barn får nesten aldri legionella med mindre de har noen underliggende lidelser fra før som har knertet immunforsvaret litt. Jeg ville lurt på om det kunne være streptokokker av noe slag, de starter ofte veldig raskt, hissige små beist. Husker en streptokokk miniepidemi der vi bodde før, da vesla var 2 år, som resulterte i sår på slimhinnen i nesen, munnen, oppkast, feber, halsevondt. Ikke alle fikk alle symptomene, det slo seg ned forskjellige steder hos forskjellige folk. Det gikk forøvrig fort over, under 3 dager. Du får ta en tur til legen, ta en crp (stikk i fingern) og se om det er bakterier eller virus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.