Gå til innhold

Problemer med Sensitivitet

Anbefalte innlegg

Eliassen1365380903

Hei,

Er en gutt på 29 år, har hatt en del problemer med rygg senere tid. Fikk påvist prolaps nederst i korsryggen for 5 måneder siden etter et kite uhell. Har i senere tid merket nedsatt følese rundt på kroppen. Merkes da i ben, litt armer, hodet på og rundt penis. (Merker dette spes på at jeg ikke lengre er så intr. i noe form for seksuell aktivitet, hverken med eller uten jente.. ) det er ganske frustrerende. I følge legen har de vurdert dette til å ikke ha noe sammenheng med prolapsen i ryggen da denne ikke var stor nok. Jeg har for noen år tilbake vert i en bil ulykke hvor jeg smalt hodet i taket på bilen og fikk en trøkk der. kan det ha noe med dette å gjøre (nakke) ? Er ganske desperat i å finne ut av hva dette kan være etter hvert..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198990-problemer-med-sensitivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

beklager sent svar, har hatt data-problemer. Du slipper å betale. Synes det er rimelig med en sjekk hos nevrolog for å finne ut om den nedsatte "sensitiviteten" er reell, eller "bare" noe du opplever. Det fines mange tester for å sjekke følsomhet i huden, temperatur-sans, vibrasjons-sans mm, som kan fortelle om det er nerveskade eller annet. Skal ha vært en veldig kraftig hodesmell for evt. å forklare plegene i såpass store deler av kroppen. Synes som sagt du bør be om henvisning til nevrolog. Dersom intet galt finnes får du snakke åpent med legen din om stress/bekymringer kan være årsak; dette er ikke uvanlig. Allmenne helsesjekker hører også med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...