Gå til innhold

Alle elsker Raymond

Anbefalte innlegg

Gjest Minas Tirith
Skrevet

Jeg fatter ikke at den serien får så mange priser! Jeg synes ikke den er noe gøy jeg, den handler jo bare om dårlige familieforhold og krangling.

Nei, takke meg til Venner for livet, Frasier og Kongen av Queens...

Skrevet

Jeg syns den er litt underholdende. Når jeg klarer å la være å irriterer meg over disse amerikanske familieklisjeene som overskygger det meste - far jobber ute mens mor steller hjemme, og hvis far prøver seg på å stelle hjemme må mor bruke en uke på å få alt i stand igjen. Far vet ingenting om husholdningsapparater og mor vil aldri ha sex.. osv osv..

Skrevet

Synes den er kjempemorsom, jeg :-) Liker også de andre seriene du nevnte :-)

Skrevet

Jeg syns den er litt underholdende. Når jeg klarer å la være å irriterer meg over disse amerikanske familieklisjeene som overskygger det meste - far jobber ute mens mor steller hjemme, og hvis far prøver seg på å stelle hjemme må mor bruke en uke på å få alt i stand igjen. Far vet ingenting om husholdningsapparater og mor vil aldri ha sex.. osv osv..

Syns den er morsom jeg, både den og Kongen av Queens. Humor som ikke krever noe engasjement for en kveldssliten mamma og kone!!

Skrevet

He he, veldig enig med deg i det du skriver der!

men jeg liker serien likevel - jeg humrer både titt og ofte av den.

Men det der med sex er jo noe helt annet i Kongen av Queens for eksempel. Carrie er ikke den "prefect little housewife" og litt mer "ondskapsfull" til tider enn Debra som er gjennomført "skikkelig".

Jeg så forresten et amerikansk program hvor de _snakket_ om serien Raymond, og flere damer trakk fram at de syntes det var så herlig at debra var hjemmeværende, fordi dette passet bedre med de gode, gammeldagse amerikanske verdiene enn å ha en karriere-mor.....

Gjest angelina999
Skrevet

Det er en ting som går igjen i disse seriene og det er at mannen blir hoppende glad om han klarer å få seg noe ei natt. Dette kommer ekstra godt frem i Alle elsker Raymond. Syns serien er morsom jeg da, men hva er greia med de damene som hele tiden skal knipe sammen bena?! Syns det er ei tåpelig fremstilling av det "moderne" husholdet,når det er et faktum at kvinner flest er like galne etter sex som menn,og VISER det.

Skrevet

Det er en ting som går igjen i disse seriene og det er at mannen blir hoppende glad om han klarer å få seg noe ei natt. Dette kommer ekstra godt frem i Alle elsker Raymond. Syns serien er morsom jeg da, men hva er greia med de damene som hele tiden skal knipe sammen bena?! Syns det er ei tåpelig fremstilling av det "moderne" husholdet,når det er et faktum at kvinner flest er like galne etter sex som menn,og VISER det.

Helt enig.

men av og til gir det noen gode poenger, da, som den gangen Raymon klaget over at han ikke fikk nok tid til å gjøre et eller annet med "gutta" (spille golf??).

Debra sa at hun også måtte gjøre sine "sacrifices" da de fikk barn, så det gjaldt ikke bare ham.

Hvorpå Ray sier: "Yes, but did it have to be sex?!"

Skrevet

He he, veldig enig med deg i det du skriver der!

men jeg liker serien likevel - jeg humrer både titt og ofte av den.

Men det der med sex er jo noe helt annet i Kongen av Queens for eksempel. Carrie er ikke den "prefect little housewife" og litt mer "ondskapsfull" til tider enn Debra som er gjennomført "skikkelig".

Jeg så forresten et amerikansk program hvor de _snakket_ om serien Raymond, og flere damer trakk fram at de syntes det var så herlig at debra var hjemmeværende, fordi dette passet bedre med de gode, gammeldagse amerikanske verdiene enn å ha en karriere-mor.....

Ja, jeg ler av den jeg også da :o) Syns særlig Robert er morsom, og langt mer sympatisk enn Raymond-karakteren.

Men jeg foretrekker nok Kongen av Queens :o)

Skrevet

Helt enig.

men av og til gir det noen gode poenger, da, som den gangen Raymon klaget over at han ikke fikk nok tid til å gjøre et eller annet med "gutta" (spille golf??).

Debra sa at hun også måtte gjøre sine "sacrifices" da de fikk barn, så det gjaldt ikke bare ham.

*Ler*

Gjest angelina999
Skrevet

Helt enig.

Ja der har vi det ;o) joda,morsomt også da... :o)

Skrevet

Jeg titter på det av og til, men det er på grunn av en slags sans for denne Debra. Jeg vet ikke hva det er, men det er noe ved henne.

Skrevet

Jeg titter på det av og til, men det er på grunn av en slags sans for denne Debra. Jeg vet ikke hva det er, men det er noe ved henne.

Det synes jeg også. Et fint lite støkke.

*gisp*

Skrevet

Det synes jeg også. Et fint lite støkke.

*gisp*

*he he*

Hun er veldig nett og søt, så jeg er enig med deg i det! :-)

det verste man kan si om henne er vel at hun ikke litt kjedelig som person, men eller sommer hun desidert best ut av det i denne serien - svigermora er fælt, mannen er sløv og rar etc.

Det er helt sikkert bevisst også, ettersom serietitter nr 1 er kvinner på omtrent hennes alder, så da blir det nok ekstra med reklameinntekter når alle titterne sitter og nikker mer eller mindre gjenkjennende til det som skjer på skjermen! ;-)

Skrevet

*he he*

Hun er veldig nett og søt, så jeg er enig med deg i det! :-)

det verste man kan si om henne er vel at hun ikke litt kjedelig som person, men eller sommer hun desidert best ut av det i denne serien - svigermora er fælt, mannen er sløv og rar etc.

Det er helt sikkert bevisst også, ettersom serietitter nr 1 er kvinner på omtrent hennes alder, så da blir det nok ekstra med reklameinntekter når alle titterne sitter og nikker mer eller mindre gjenkjennende til det som skjer på skjermen! ;-)

Jeg vet ikke om jeg fulgte deg i det resonnementet, men det høres veldig riktig ut *s*

Har sett på to episoder av serien (og måtte google Debra før jeg svarte gripp).

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg fulgte deg i det resonnementet, men det høres veldig riktig ut *s*

Åja! ;-)

Skrevet

Er det bare jeg som har sansen for den SVÆRE politimannen`*s*

Skrevet

Ja, jeg ler av den jeg også da :o) Syns særlig Robert er morsom, og langt mer sympatisk enn Raymond-karakteren.

Men jeg foretrekker nok Kongen av Queens :o)

Enig!

Raymond selv er jo bare vemmelig - men det er vel også meningen :)

Skrevet

legg merke til det maleriet de har oppi trappa hos kongen av Queens - jeg vil ha et sånt!!! noen som vet hva det er ? det er naivistisk og med sterke farger,.,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...