Gå til innhold

Atroskopi-lokalbedøvelse kontra narkose?

Anbefalte innlegg

Gjest Gruer litt
Skrevet

Skal til atroskopi på fredag og har hørt en kan bestemme om en vil ha lokalbedøvelse eller full narkose. De operer samtidig hvis de finner hva som er galt. Hva er best? Har noen erfaring? Er nok litt pysete av meg.

Gjest revmatrollet
Skrevet

jeg har gjort atroskopi 2 ganger tidligere og skal inn på i november og gjøre det på nytt. Begge gangene fikk jeg epidural, dvs at de lammer begge bena. Jeg går utifra at de gjør det samme igjen. Man er jo da våken under narkosen og kan følge med.

Narkose kan jeg ikke ta da jeg har gikt i kjevene også og ikke klarer å gape så høyt.

Jeg er vant til operasjoner, skal ta min 14 operasjon så jeg er ikke redd for å være våken under prosessen. jeg synes heller det er litt spennende jeg!

Tidligere så lå jeg inne noen dager, har nå fått inntrykk av at det blir inn og ut, kanskje em overnatting.

Lykke til.

Skrevet

De fleste artroskopier foregår i lokalbedøvelse, og det er vel å foretrekke med mindre man er ekstremt nervøs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...