Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Whirlpool oppvaskmaskin. Den har funket greit i 2-3 år. I det siste har glassene begynt å bli grå eller nesten ugjennomsiktige. Bortsett fra dette problemet, virker det som at alt blir rent. Jeg har i spesialsalt som avkalkningsmiddel, bruker glansmiddel og har forsøkt både vasketabletter, pulver og gele. Skjønner ikke en dritt?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Sjekk hullene å rotorvingene. Ytterst sitter det hull i dreiretning, som må være åpne.

Det beste er vel å demontere alle løse deler. Jeg finner ofte glasskår, fiskeben mm. der.

Skrevet

Sjekk hullene å rotorvingene. Ytterst sitter det hull i dreiretning, som må være åpne.

Det beste er vel å demontere alle løse deler. Jeg finner ofte glasskår, fiskeben mm. der.

Sjekket, OK.

Alt ser bra ut.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"har i spesialsalt som avkalkningsmiddel"

Da bør du sjekke med ditt lokale vannverk hva du bør tilsette.

Skrevet

Sjekket, OK.

Alt ser bra ut.

Bor du i Oslo? I så fall er det ikke nødvendig å tilsette salt. Kan det være derfor glassene blir grå?

Gjest papirtiger
Skrevet

Høres ut som om glassene er slitt? Ser ofte dette på storkjøkken..

Har du ikke hardt vann skal du ikke bruke salt i oppvaskmaskinen. Kjøp lakmus-papir.

Skrevet

Bor du i Oslo? I så fall er det ikke nødvendig å tilsette salt. Kan det være derfor glassene blir grå?

han bor ikke i Oslo - han bor i Utlandet - hvor nå det er :)

Skrevet

Høres ut som om glassene er slitt? Ser ofte dette på storkjøkken..

Har du ikke hardt vann skal du ikke bruke salt i oppvaskmaskinen. Kjøp lakmus-papir.

Jeg sjekket med lakmuspapir da vi kjøpre røkla, den viste at vannet lå på grensen til å være hardt. Noen av glassene er nesten ikke brukt, noen er mye brukt, grå blir de like forbanna.

Skrevet

"har i spesialsalt som avkalkningsmiddel"

Da bør du sjekke med ditt lokale vannverk hva du bør tilsette.

Se svaret til papirtiger, jeg har altså sjekket med lakmuspapir. Vannet er sjøvann som er renset. Da burde vel kvaliteten være ganske konstant? Glassene ble jo ikke sånn før.

Skrevet

Jeg var tom for salt da dette begynte. Så fyllte jeg opp igjen, men ingen forskjell.

Skrevet

han bor ikke i Oslo - han bor i Utlandet - hvor nå det er :)

Utlandet er verdens største land, både i areal og innbyggertall. Dette er elementær kunnskap.

Skrevet

Jeg var tom for salt da dette begynte. Så fyllte jeg opp igjen, men ingen forskjell.

Hm, dårlig kvalitet på glassene? Endret vannkvalitet?

Skrevet

Hm, dårlig kvalitet på glassene? Endret vannkvalitet?

Your guess is as good as mine. Jeg har ikke snøring. Hushjelpen mener vi skal legge glassene i eddik, og at dette skal fikse problemet.

Eg skal freiste.

Skrevet

Your guess is as good as mine. Jeg har ikke snøring. Hushjelpen mener vi skal legge glassene i eddik, og at dette skal fikse problemet.

Eg skal freiste.

Gjer det du nick! Ynskjer deg lykke til med glasa dine!

Skrevet

Utlandet er verdens største land, både i areal og innbyggertall. Dette er elementær kunnskap.

Ja -men jeg liker ikke alle utlendingene som har bosatt seg der! .)

Skrevet

Ja -men jeg liker ikke alle utlendingene som har bosatt seg der! .)

Det kan du si det, som bare har ett øye!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Se svaret til papirtiger, jeg har altså sjekket med lakmuspapir. Vannet er sjøvann som er renset. Da burde vel kvaliteten være ganske konstant? Glassene ble jo ikke sånn før.

Akkurat.Da er neppe den kvaliteten jeg er ute etter konstant.

Ved avsaltet vatten er ledningsevnen (saltinnhold) ofte ustabil.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg sjekket med lakmuspapir da vi kjøpre røkla, den viste at vannet lå på grensen til å være hardt. Noen av glassene er nesten ikke brukt, noen er mye brukt, grå blir de like forbanna.

Så det er et belegg, ikke at glassene er slitt?

Skift skyllemiddel

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Da jeg steller med slike annlegg, hadde det vært fint å vite om det er jeg som er annsvarlig mht. dine plager:)

[email protected]

Skrevet

Jeg og ei venninne kjøpte like glass for noen år siden. Våre er like fine, hennes var grå, ripete og matte, slik du beskriver.

De kjøpte ny oppvaskmaskin og nye glass, ingen ripete, matte og grå glass i det skapet nå lenger....

Og hun bruker samme oppvaskpulver, skyllemiddel som før... Er det noe med selve maskinen, eller hva?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...