Gå til innhold

NOKAS - hvor interessant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nyhetene i dag fikk jeg med meg at ranerne brukte våpnene for å skyte seg igjennom vinduet - og det var før politiet kom til stede.

Politiet var derfor allerede advart (fra de i banken) om at det ble avfyt skudd.

Så det er helt galt å si at politiet skjøt først. Og selvfølgelig kunne ikke de ulike politimennene vite at det ikke ble skutt mot dem, men kun mot bygningen (hvis ikke det også er uriktig).

Og så dumme kan disse ranerne umulig være at de ikke forstår/vet at så snart de avfyrer skudd (uansett mot hva) så vil politiet bli nødt til å gjøre det samme.

Så ja Morsk - her er jeg helt uenig med deg:-)

For ordens skyld: Skytingen for å få hull på vinduet foregikk såvidt jeg har forstått på andre siden av huset, og hadde opphørt i god tid før politiet ankom.

Jada, det er mye som er kjent fra avisene i denne saken, blandt annet at de visstnok ikke bare er ranerne som tidligere er kjent for sin skytegladhet....og at det dermed er nærliggende å tro at en mer kontrollert tjenestemann ville ha tedd seg annerledes enn en som tidligere er dømt for nettopp mangel på kontroll. (noe som er grensende til en prestasjon i Norge hvor politifolk har en mur av beskyttelse rundt seg).

Vel, vi kan godt fortsette våre respektive spekulasjoner, men tror neppe vi kommer noen vei..

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

22

• flisa

15

• Goliath

15

• snø

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det vet vi ikke, men det finner vi nok snart ut.

For øvrig: Dersom ranerne står utplassert og det begynner å smelle mot dem fra politipatruljer i ferd med å entre scenarioet, tror jeg både politiet og ranere løsner skudd mot hverandre, helt uavhengig av hvem de ser skyter.

Og du er vel klar over at ranerne skjøt seg vei inn gjennom vinduene i bygget?

Mao det var ranerne som først løsnet skudd, og politiet fikk via sambandet beskjed om at det foregikk skyting.....

Skrevet

Og du er vel klar over at ranerne skjøt seg vei inn gjennom vinduene i bygget?

Mao det var ranerne som først løsnet skudd, og politiet fikk via sambandet beskjed om at det foregikk skyting.....

Ja, det er jeg klar over. Men da var ikke politiet på stedet, og det er en viss forskjell på å skyte seg igjennom et vindu og det å løsne skudd mot mennesker.

Vi har alle hørt opptakene på tv2, og vet dermed at politiet visste at ranerne hadde skutt seg igjennom vinduet før de ankom stedet.

Her blir vi aldri enige uansett, sånn bortsett fra i at det skal bli spennende å følge saken! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...