Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten og fortvila, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!!

Er 3 mnd siden overgrepet. Jeg kjente han ikke, han bare fant ut at jeg var et perfekt offer eller no. Ikke skjønner jeg, og er vel ikke meninga at jeg skal skjønne det. Fikk hjelp og støtte i begynnelsen. Men følte fort at jeg ville klare det selv. Jeg følte at det var påtide å få det på avstand det som hadde skjedd. Så jeg ville ikke tenke mer på det, eller analysere det som hadde skjedd. Men det kommer tilbake i drømmene. Var lenge siden jeg hadde hatt et mareritt om det nå, men natt til i går kom det! Og det slo til hardt..gråt i hele går,aner ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare bli "normal" igjen. Våkne opp fra marerittet.

For litt over en uke siden fikk jeg kjæreste, det er første gutten som har fått lov å komme i nærheten av meg, til å kysse meg.Jeg har vært så glad, han får meg til å føle meg spesiell og viktig! Har fortalt han overfladisk om hva som skjedde for 3 mnd siden. Han ble selvføleglig sjokka. Er så redd jeg skal skremme han bort, men på en annen måte må han vite dette om meg. Han tar kjempe godt vare på meg,jeg kan stole på han. Men jeg vil alikevel ikke slippe meg løs, si hva jeg tenker eller er redd for. Da er jeg så redd han løper avgårde ved første anledning... Vet det er tidlig enda, er fortsatt kort tid etter overgrepet også. Har bare så syke tanker, følelser, vil bare sove, har feber, kaster opp.. Vil ikke gå på skolen. Men er redd for å snakke om dette...

Tenk om jeg bare kunne våkne opp å vite at alt bare var et sykt mareritt og at livet mitt blir helt vanlig igjen.

Er redd disse følelsene har kommet nå fordi jeg for første gang etter overgrepet holder på å slippe en person inn på meg...Vil ikke miste han!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199058-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei.

Kanskje du kunne ta kontakt med en støttegruppe også, for å snakke med dem også?

Fint at du vil fortelle det til kjæresten din. Skikkelige kjærester stiller opp, og blir han skremt av at du forteller hva du har opplevd og hvordan dette påvirker deg, så trenger han kanskje bare tid til å bli vant til så mye følelser. Det er jo ikke noe man hører om hver dag, så det er klart at man kan bli både forskrekket og trenge litt tid til å fordøye det. Kanskje vet han heller ikke helt hva han skal si. Det er helt normalt og naturlig, vil jeg tro.

Du kan jo si på forhånd at det kan være vanskelig å høre og at han kanskje ikke vet hva han skal si, men at dette er ok for deg (hvis det er det da) og at du blir glad om han blir der hos deg.

Hilsen fra

Hei.

Kanskje du kunne ta kontakt med en støttegruppe også, for å snakke med dem også?

Fint at du vil fortelle det til kjæresten din. Skikkelige kjærester stiller opp, og blir han skremt av at du forteller hva du har opplevd og hvordan dette påvirker deg, så trenger han kanskje bare tid til å bli vant til så mye følelser. Det er jo ikke noe man hører om hver dag, så det er klart at man kan bli både forskrekket og trenge litt tid til å fordøye det. Kanskje vet han heller ikke helt hva han skal si. Det er helt normalt og naturlig, vil jeg tro.

Du kan jo si på forhånd at det kan være vanskelig å høre og at han kanskje ikke vet hva han skal si, men at dette er ok for deg (hvis det er det da) og at du blir glad om han blir der hos deg.

Hilsen fra

Hei

Takk for svaret ditt :)

jeg har fortalt kjæresten min det, han tar det kjempe bra. Stiller opp for meg! På mandag var jeg på 3mnd kontroll på sykehuset, dagene før det var jeg skikkelig dårlig kjæreste. Men tar det heldigvis igjen når jeg føler meg bedre. I dag skal jeg til sosionom, håper jeg kan få noe hjelp nå. Vil komme meg videre og få det på avstand hele greia.

Bibi

Hei

Takk for svaret ditt :)

jeg har fortalt kjæresten min det, han tar det kjempe bra. Stiller opp for meg! På mandag var jeg på 3mnd kontroll på sykehuset, dagene før det var jeg skikkelig dårlig kjæreste. Men tar det heldigvis igjen når jeg føler meg bedre. I dag skal jeg til sosionom, håper jeg kan få noe hjelp nå. Vil komme meg videre og få det på avstand hele greia.

Bibi

Hei igjen.

Det er hyggelig å høre :)

Mange som er dårlige kjærester innimellom. Noe av hemmeligheten til å bevare kjæresteforholdet godt - til tross for disse dagene - er å fortelle hvorfor du er dårlig kjæreste.

Hvis han kan forstå hvorfor du er dårlig kjæreste, blir det lettere for ham å takle også.

Mange ganger lykke til videre!

:) fra

Hei igjen.

Det er hyggelig å høre :)

Mange som er dårlige kjærester innimellom. Noe av hemmeligheten til å bevare kjæresteforholdet godt - til tross for disse dagene - er å fortelle hvorfor du er dårlig kjæreste.

Hvis han kan forstå hvorfor du er dårlig kjæreste, blir det lettere for ham å takle også.

Mange ganger lykke til videre!

:) fra

Tusen takk!

Lykke til du å.. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...