Gå til innhold

Tvunget av aetat

Gjest Må takke ja til en stilling mot min vilje

Anbefalte innlegg

Skrevet

I "gamle dager" var det en uke frist på å takke ja eller nei til en jobb, er det slutt på dette? Eller kanskje det bare var i det offentlige... ?

Da jeg fikk tilbudet pr. tlf. på fredag, forventet de svar der og da. Jeg sa jeg veldig gjerne ville ha skriftlig tilbud i hende før jeg svarte. Da ble de overrasket.

Men de gikk med på det og fikk det travelt med å sende meg tilbudet på mail og pr. post. Der sto det svarfrist 19.9., altså i går. Så det var virkelig ikke lang frist, nei.

Jeg vet ikke om man har krav på noen spesiell frist, men jeg trodde også det var vanlig å få noen flere dager på seg.

Dette er en jobb i det private.

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• tiliti

2

• fyrlykt

2

• ikke fast nick

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjære deg, dette er ikke en oppkonstruert situasjon. Tror du virkelig jeg hadde giddet?!....

Jeg har blitt møtt med full forståelse fra min saksbehandler (kvinnelig) og hun er på min side. Dessverre har hun ikke nok myndighet til å ta avgjørelsen. Hun har tatt saken til øverste hold sier hun, og de hadde møte om dette i går, men de andre (alle menn) velger å se bort i fra alle grunnene mine. Fast jobb kommer foran tiltak, UANSETT!!!

Jeg måtte i går takke ja til jobben, for da gikk fristen ut. Hadde jeg ikke gjort det, ville jeg mistet dagpengene i 8 uker, og da har vi ikke nok penger til regninger.

Så det er rimelig fastlåst nå, jeg føler meg trykket opp i et hjørne.

Siden jeg kun har en historie som ligger hos bedriftslegen i min forrige jobb gjennom 8 år, så må jeg evt. begynne helt forfra hos min fastlege. Jeg rakk ikke å kontakte noen lege fra fredag da jeg fikk jobbtilbudet og fram til mandag da jeg måtte takke ja. Hele mandag satt jeg i telefonen med aetat og drømmejobben og forhandlet.

Hvis du ikke kan gå tilbake til den legen du hadde før, så må du nok regne med å gå runden med ny(e) lege® og nye undersøkelser igjen, hvis du skal regne med å få en ny vurdering av helsen og kanskje på sikt kunne få den jobben du ønsker. Det er noe pes å forklare sin historie på ny for en ny lege og kanskje gjennomgå undersøkelser på nytt, men noen ganger er det bare slikt man må igjennom.

Men som en start kan du vel få tak i kopi av journalen din fra din tidligere lege? Får du tak i den, kan du sende den til din nye fastlege så han får en sjanse til å sette seg inn i saken. Inntil videre må du nok gjøre som du har gjort; ta imot jobben og ikke praksisplassen, og jobbe så lenge du klarer.

Når du ikke klarer jobbe lengre, har så legen et bedre utgangspunkt for å vurdere din helse hvis han har fått journalen din og kjenner din bakgrunnshistorie. Så får dere ta det derfra.

Det er ikke alltid det går slik man vil her i livet, og det må man bare finne seg i. Kanskje det dukker opp en enda bedre jobb om et par års tid?

Skrevet

Hvis du ikke kan gå tilbake til den legen du hadde før, så må du nok regne med å gå runden med ny(e) lege® og nye undersøkelser igjen, hvis du skal regne med å få en ny vurdering av helsen og kanskje på sikt kunne få den jobben du ønsker. Det er noe pes å forklare sin historie på ny for en ny lege og kanskje gjennomgå undersøkelser på nytt, men noen ganger er det bare slikt man må igjennom.

Men som en start kan du vel få tak i kopi av journalen din fra din tidligere lege? Får du tak i den, kan du sende den til din nye fastlege så han får en sjanse til å sette seg inn i saken. Inntil videre må du nok gjøre som du har gjort; ta imot jobben og ikke praksisplassen, og jobbe så lenge du klarer.

Når du ikke klarer jobbe lengre, har så legen et bedre utgangspunkt for å vurdere din helse hvis han har fått journalen din og kjenner din bakgrunnshistorie. Så får dere ta det derfra.

Det er ikke alltid det går slik man vil her i livet, og det må man bare finne seg i. Kanskje det dukker opp en enda bedre jobb om et par års tid?

Det med journalen har jeg ikke tenkt på. Det var en kjempegod idé. Tror jeg skal prøve på det. Tusen takk for tipset!

Men en ting er sikkert, jeg holder ikke ut i denne jobben i et par år, jeg vil snarest sette igang for å finne noe annet som passer meg bedre og som jeg selv har valgt og ønsker. Håper jeg har funnet noe innen utgangen av året.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hva i alle dager er dette? Dere tar fullstendig feil.

Ja dette var vel det jeg trengte nå, å få høre at jeg er et troll...

Hvis du er den jeg tror du er, så synes jeg at jeg har prøvd å være overbærende med deg lenge.

Om jeg tar feil, så beklager jeg selvfølgelig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

ja - *plystrer støyende*

flisa, håper du skjønte at det var en liten trykkfeil under her. Der jeg skrev -deg-, skulle det stå -det-:)

Skrevet

Hvis du er den jeg tror du er, så synes jeg at jeg har prøvd å være overbærende med deg lenge.

Om jeg tar feil, så beklager jeg selvfølgelig.

Jeg aner ikke hvem du tror jeg er.

Og jeg kan garantere deg at jeg ikke er den du tror jeg er.

Jeg har aldri skrevet om dette før, har aldri hatt en jobb jeg reiser i osv. osv.

Skrevet

flisa, håper du skjønte at det var en liten trykkfeil under her. Der jeg skrev -deg-, skulle det stå -det-:)

Det skjønte \jeg tvert! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...