Gå til innhold

Hva kan du om det å leve sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare 7 av 14.. Jeg syns spørsmålene var bare tull.

*mumler grettent*

Skrevet

Hva er det dere kan som ikke jeg kan :o(

Jeg fikk 6 av 14 jeg.

Hehe, har man gått på så mye som ett eneste Grete Roede kurs i sitt liv, veit man stort sett omtrent hva ting inneholder av kalorier. ;)

Skrevet

Fikk alt riktig jeg også. :)

Men de må da ha bommet på det ene spørsmålet?

Hvor mange kalorier er det i en halvliter cola:

605

905

1005

Med så store tall må da enheten være kJ, ikke kcal?

Skrevet

605

905

1005

Jeg svarte 605 og fikk tydeligvis riktig. ;)

Skrevet

605

905

1005

I følte kosttabellen på www.iform.no inneholder 100 gram cola 36 kcal.

Skrevet

I følte kosttabellen på www.iform.no inneholder 100 gram cola 36 kcal.

Det blit _mye_ mindre enn svaralternativene...

Skrevet

Jeg svarte 605 og fikk tydeligvis riktig. ;)

I en halvliter? Sanneheten er nærmere 200 - så da tar testen feil...

Skrevet

Det blit _mye_ mindre enn svaralternativene...

Jeg vet. Det er mye tull der. F.eks. åpner det helt idiotisk med spørsmål om hvor mange måltider du bør spise hver dag. Jeg vil anta de er ute etter svaret som sier "3 hovedmåltider og 2 mellommåltider", men det relevante er det totale kcal-inntaket per dag, ikke hva som defineres som hovedmåltid eller mellommåltid, i tillegg til at det avhenger av hvor mange våkne timer man har i døgnet, hvor mye man veier, osv.

Og på det nivået ligger det hele veien.

Men det er klart: Kcal-alternativene hva Cola angår er jo ikke engang en definissjonssak, men direkte feil.

Skrevet

I en halvliter? Sanneheten er nærmere 200 - så da tar testen feil...

Det er meget mulig. Jeg syntes også tallene var høye, så jeg gambla på det laveste. ;)

Skrevet

Jeg vet. Det er mye tull der. F.eks. åpner det helt idiotisk med spørsmål om hvor mange måltider du bør spise hver dag. Jeg vil anta de er ute etter svaret som sier "3 hovedmåltider og 2 mellommåltider", men det relevante er det totale kcal-inntaket per dag, ikke hva som defineres som hovedmåltid eller mellommåltid, i tillegg til at det avhenger av hvor mange våkne timer man har i døgnet, hvor mye man veier, osv.

Og på det nivået ligger det hele veien.

Men det er klart: Kcal-alternativene hva Cola angår er jo ikke engang en definissjonssak, men direkte feil.

Og siden flyfly fikk alt riktig og svarte 605.... Så kJ-hypotesen min svikter, den også.

Dessuten er måleenheten som brukes kcal, kilokalorier, ikke kalorier. Enda en feil.

Skrevet

For en latterlig quiz. Akkurat som om det er en vedtatt sannhet at man skal spise 3 hovedmåltider og to mellommåltider om dagen.

Det begynte dumt og ble enda verre. Sannsynligvis var det eneste som ikke var fullstendig idiotisk kalorimengdene i grandis og Cola, forutsatt at journalistene har klart å bruke kalkulatoren korrekt.

Den så jeg ikke før nå...

De klarte tydeligvis ikke det heller....

Skrevet

Alt riktig her også. Kan liksom alt i teorien, verre å sette kunnskapen ut i praksis:)

Skrevet

Hehe, har man gått på så mye som ett eneste Grete Roede kurs i sitt liv, veit man stort sett omtrent hva ting inneholder av kalorier. ;)

Knis, jeg har aldri tellt en kalori men det er kanskje på tide at jeg starter når jeg ser hvordan jeg eser ut ;o)

Skrevet

"4 av 14. Du må nok jobbe litt mer. Men det er aldri for sent å begynne! Lykke til!"

Opsi deisi :)

Skrevet

Fikk bare seks av 14. Har ikke snøring på kalorier i matvarer. Det har aldri interessert meg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...