mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hva er blåost? F.eks Normanna kan godt brukes. men jeg foretrekker ganske små mengder på pizza. 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 F.eks Normanna kan godt brukes. men jeg foretrekker ganske små mengder på pizza. Prøv St. Agur neste gang... Normanna er for sterkt. St. Agur er forresten laget av pasteurisert melk 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Prinsippet er at man tager hva man haver Men legg vekk kjøttdeigen og alt stæsjet. Det enkle er ofte det beste. Dersom du liker ruccola, er det veldig godt sammen med parmaskinka. Legg den oppå etter steiking. Og skvett bittelitt olivenolje over (evt fin-finhakk et par fedd med hvitløk som du blander med olje og drypper over, DET er snadder!) og Maldonsalt som du knuser/drysser over helt tilslutt. *vann i munnen* Dumt spørsmål, men hva er ruccula:) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Prøv St. Agur neste gang... Normanna er for sterkt. St. Agur er forresten laget av pasteurisert melk Men mugget er der jo fortsatt... Eller var det greit når den var varmebehandla? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Dumt spørsmål, men hva er ruccula:) En salattype http://www.de-danske-gartnere.dk/public/billeder/groentsager/hi-res/ruccola.jpg 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Prøv St. Agur neste gang... Normanna er for sterkt. St. Agur er forresten laget av pasteurisert melk Men er det her et bedre alternativ enn mozzarellaost? Jeg har aldri laget pizza med noe annet enn vanlig Norvegia, men så er det også ganske mange år siden jeg sist laget noe annet enn grandis. 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Men mugget er der jo fortsatt... Eller var det greit når den var varmebehandla? Det sto i linken din at _all_ varmebehandlet ost var ok? Jeg har definert St Agur'en som akseptabel. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Men er det her et bedre alternativ enn mozzarellaost? Jeg har aldri laget pizza med noe annet enn vanlig Norvegia, men så er det også ganske mange år siden jeg sist laget noe annet enn grandis. Neineinei! Blåosten er bare et supplement oppå den andre osten. Små biter smuldra rundt oppå, hvis du skjønner. 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Men er det her et bedre alternativ enn mozzarellaost? Jeg har aldri laget pizza med noe annet enn vanlig Norvegia, men så er det også ganske mange år siden jeg sist laget noe annet enn grandis. Neinei - du skal ha litt blåost i _tillegg_ til den vanlige osten. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det sto i linken din at _all_ varmebehandlet ost var ok? Jeg har definert St Agur'en som akseptabel. Bra. Har du prøvd å friste gubben med Santa Sofia ennå? 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Bra. Har du prøvd å friste gubben med Santa Sofia ennå? *henter saltbøssa* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Neinei - du skal ha litt blåost i _tillegg_ til den vanlige osten. Men jeg tror kanskje blåosten er for litt viderekomne i smak? Kanskje han burde lage den "vanlige" enkle varianten den føste gangen? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Men jeg tror kanskje blåosten er for litt viderekomne i smak? Kanskje han burde lage den "vanlige" enkle varianten den føste gangen? Ja, det var en god idè. Blir det for mye fjas og mas kjøper jeg meg bare en biff i stedet, så jeg tror jeg nøyer meg med det enkle nå første gangen! 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 *knegg* Men hva er problemet med parmaskinke? Spekemat skal jo være ok? 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Ja, det var en god idè. Blir det for mye fjas og mas kjøper jeg meg bare en biff i stedet, så jeg tror jeg nøyer meg med det enkle nå første gangen! Du får ha det til gode til neste gang, når du har blitt hekta 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Men hva er problemet med parmaskinke? Spekemat skal jo være ok? Norsk spekemat skal være ok. Men man skal uansett være forsiktig pga saltinnholdet. Jeg spiste parmaskinke da jeg var gravid med Snorkfrøkna. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Ja, det var en god idè. Blir det for mye fjas og mas kjøper jeg meg bare en biff i stedet, så jeg tror jeg nøyer meg med det enkle nå første gangen! Gå for parmaskinke, det er mitt råd. 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Norsk spekemat skal være ok. Men man skal uansett være forsiktig pga saltinnholdet. Jeg spiste parmaskinke da jeg var gravid med Snorkfrøkna. _Norsk_ spekemat? Da kan jeg jo liksågodt la være... Dessuten har en på jobben tatt med seg en _hel_ chorizopølse fra Spania til meg - over en kilo. Jeg definerer chorizo som ok, jeg, jeg spiser den jo i Norge. Og hva salt angår - de som har laget anbefalingene har ikke skjønt at potetgull er noe av det beste som fins mot kvalme... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 _Norsk_ spekemat? Da kan jeg jo liksågodt la være... Dessuten har en på jobben tatt med seg en _hel_ chorizopølse fra Spania til meg - over en kilo. Jeg definerer chorizo som ok, jeg, jeg spiser den jo i Norge. Og hva salt angår - de som har laget anbefalingene har ikke skjønt at potetgull er noe av det beste som fins mot kvalme... Hehe! For en hyggelig kollega du har, forresten! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.