annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hehe! For en hyggelig kollega du har, forresten! Det var på bestilling da. En sånn tjukk en. Har spurt han før også.... Jeg skylder han et par øl 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Gå for parmaskinke, det er mitt råd. Parmaskinka skal altså ikke stekes, men slenges på etterpå? 0 Siter
annegunn Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Parmaskinka skal altså ikke stekes, men slenges på etterpå? Jepp 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Parmaskinka skal altså ikke stekes, men slenges på etterpå? Korrekt. Følg oppskrifta mi til punkt og prikke, den er regna for å være ganske idiotsikker. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Korrekt. Følg oppskrifta mi til punkt og prikke, den er regna for å være ganske idiotsikker. Hører det, så jeg skal stikke ut og shoppe litt om et par timer. Må bare få ræva ned på treninga først. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hører det, så jeg skal stikke ut og shoppe litt om et par timer. Må bare få ræva ned på treninga først. Jeg har forresten begynt å spille squash. Det er kjempegøy! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Jeg har forresten begynt å spille squash. Det er kjempegøy! Det har jeg aldri spilt, men jeg hører det er veldig slitsomt og gøy! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det har jeg aldri spilt, men jeg hører det er veldig slitsomt og gøy! Det er helt riktig. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg synes min oppskrift er veldig god. Den holder en en stor langpanne og er nok til 4 sultne voksne. 8-9 dl mel (jeg varierer mellom speltmel, hvetemel, sammalt hvete og evt. noe annet grovt.) 1 pose tørrgjær 2 ts seltin 3 dl fingervarmt vann ca 4 ss olivenolje. Bland sammen det tørre. Ha i væsken og bland godt. Ha i evt. mer mel eller mer olje hvis deigen ikke er "riktig". Strø på litt mel og la heve i en times tid. Så er det bare å ha den på langpanne med bakepapir og gni den utover. Vi bruker som regel en kjøttbasert tomatsaus på toppen. Enten bruker vi karbonadedeig, eller elgkjøtt som er krydret. Det siste er absolutt best. 0 Siter
Speak Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det beste fyllet synes jeg er kjøttdeig i tomatsaus + bacon. + løk, paprika, annanas. Har dessverre ikke oppskriften på bunnen her. 0 Siter
Gjest enkel og grei Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg kommer med et forslag på pizzafyll bare jeg, du har vel så mange oppskrifter på pizzabunnen nå ) Smør et tynt lag med rømme på pizzabunnen, strø på salt, pepper, hvitløkspulver eller det du måtte like. Så legger du på et lag av kokt skinke, hamburgerrygg, familieskinke el.l. Strø på løk, purre eller det du ønsker, før du strør på osten. Den er bare kjempegod !!!! Og MÅ smakes ). 0 Siter
Gjest betasuppe Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hvordan skinker?? Det gjorde litt vondt i ørene mine:) 0 Siter
nick Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det var da som faen! Her får du den ene oppskriften etter den andre, med mål for både det ene og det andre. Da jeg spurte om det samme fikk jeg sånn smarte svar som "Mel" helt uten mengdeanvisning. Eller "sånn passe med vann". Det gikk ikke særlig bra. Presise instruksjoner er et must for sånne som meg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det var da som faen! Her får du den ene oppskriften etter den andre, med mål for både det ene og det andre. Da jeg spurte om det samme fikk jeg sånn smarte svar som "Mel" helt uten mengdeanvisning. Eller "sånn passe med vann". Det gikk ikke særlig bra. Presise instruksjoner er et must for sånne som meg. Pizzaoppskrifta mi er idiotsikker. Jeg trenger nemlig også oppskrifter som ikke er av typen en dæsj ditt og passlig mengde datt. 0 Siter
nick Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Pizzaoppskrifta mi er idiotsikker. Jeg trenger nemlig også oppskrifter som ikke er av typen en dæsj ditt og passlig mengde datt. Jeg skal printe den, men ikke før SDD har rapportert resultatet. Har en mistanke om at han ikke er noen racer på kjøkkenet, så dersom han greier det så skal jeg også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg skal printe den, men ikke før SDD har rapportert resultatet. Har en mistanke om at han ikke er noen racer på kjøkkenet, så dersom han greier det så skal jeg også. Haha! Så du lar SDD være prøvekanin? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Jeg skal printe den, men ikke før SDD har rapportert resultatet. Har en mistanke om at han ikke er noen racer på kjøkkenet, så dersom han greier det så skal jeg også. Jeg er en racer til det jeg kan på kjøkkenet. Så det blir bra det her også, selv om jeg ikke kan lage pizza ennå. Men hvor vanskelig kan det være? Flyfly og Annegunn ser jo ut til å klare det helt fint. Nå skal jeg begynne med deigen! Parmaskinke var forresten overraskende dyrt. Mer enn 800 kroner kiloen! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg er en racer til det jeg kan på kjøkkenet. Så det blir bra det her også, selv om jeg ikke kan lage pizza ennå. Men hvor vanskelig kan det være? Flyfly og Annegunn ser jo ut til å klare det helt fint. Nå skal jeg begynne med deigen! Parmaskinke var forresten overraskende dyrt. Mer enn 800 kroner kiloen! Vi har lagd flyflys pizza mange ganger, den er favoritt hos ungene også. Du trenger ikke parmaskinke, den norske spekeskinka duger akkurat like godt ) 0 Siter
nick Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Haha! Så du lar SDD være prøvekanin? Selvfølgelig. Jeg tar meg faen på at han, som meg, ikke vet om man skal blande deigen for hånd eller med maskin. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Selvfølgelig. Jeg tar meg faen på at han, som meg, ikke vet om man skal blande deigen for hånd eller med maskin. Hadde jeg ment maskin, hadde jeg skrivi maskin! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.