Gå til innhold

Hjemmelaget pizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lagd flyflys pizza mange ganger, den er favoritt hos ungene også.

Du trenger ikke parmaskinke, den norske spekeskinka duger akkurat like godt :o)

Jeg kjøpte en pakke med 70 gram parmaskinke, men er veldig usikker på hvor mye det er (har ikke åpnet den ennå), og frykter nesten at det er 1 skive. :)

Nå har jeg gjort ferdig deigen og satt den til heving (hånkle over når man hever, ikke sant?), men deigen var jævla seig.

Men jeg leser flyfly si at det er sånn det er.

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

53

• ShitDiddelyDo

44

• annegunn

30

• Osiris

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hadde jeg ment maskin, hadde jeg skrivi maskin! ;)

Hvor lenge rører man? Jeg rørte i et par minutter etter at jeg fant ut at det å kna ikke var noe triks. For den var jævla seig.

Så satte jeg den i kjøleskapet med hånkle over. Rett?

Hehe, jeg tror ikke jeg har bakt noe siden heimkunnskapen på barneskolen. :)

For øvrig hadde jeg ikke olivenolje, men sojaolje. Det blir vel det samme, ikke sant? Står at den kan brukes til baking, og det her er baking.

Skrevet

Hvor lenge rører man? Jeg rørte i et par minutter etter at jeg fant ut at det å kna ikke var noe triks. For den var jævla seig.

For øvrig hadde jeg ikke olivenolje, men sojaolje. Det blir vel det samme, ikke sant? Står at den kan brukes til baking, og det her er baking.

Soyaolje funker vel under tvil. det stod vel i oppskrifta at du skal ha GOD olivenolje? ;)

Hevinga funker sikkert. jeg pleier å sette den i en bolle med tett lokk, men...

Drit nå ihvertfall i å skvette olje over den ferdige pizzaen nå når du bare har soyaolje, ok?

Skrevet

Jeg kjøpte en pakke med 70 gram parmaskinke, men er veldig usikker på hvor mye det er (har ikke åpnet den ennå), og frykter nesten at det er 1 skive. :)

Nå har jeg gjort ferdig deigen og satt den til heving (hånkle over når man hever, ikke sant?), men deigen var jævla seig.

Men jeg leser flyfly si at det er sånn det er.

Den skal være ganske klissete. :)

Skrevet

Ja, tenkte flyfly sin der også. Må finne en sånn pastasausdingst.

Men... da trenger jeg ikke tomatpurre og kjøttdeig og det mer tradisjonelle?

Bare sausen og skinke og champignoner og det jeg selv trives med på toppen?

Du må aldri bruke ren tomatpure på pizza

Skrevet

Men er det her et bedre alternativ enn mozzarellaost?

Jeg har aldri laget pizza med noe annet enn vanlig Norvegia, men så er det også ganske mange år siden jeg sist laget noe annet enn grandis.

Til pizza er all annen ost enn Mozarella udugelig. Men blåmugg ost går fint som smakstilsetting, på samme måte du ville ha lagt på paprikabiter for eksempel. Men den hvite osten- da MÅ det være mozarella for å få god pizza. Norvegia og annen norsk "gummiost" blir strengete og klissete.

Skrevet

Den skal være ganske klissete. :)

Hvor mye saus pleier du å bruke da?

Kjøpte 2 stykker siden jeg syntes de så litt små ut. Kjøpte den med hvitløk.

Skrevet

jeg er Italia-freak og syns at mye av det som serveres som pizza i Norge ikke er bra. Det er så overlesset!

Det du egentlig trenger til en pizza er en god bunn, tomatsaus og mozarellaost. Så kan du legge på oppå osten det du liker av tilbehør. Parmaskinke er vanvittig godt, og mye bedre enn norsk spekeskinke som ofte (les nesten alltid) er for salt.

Tomatsaus fra glass er helt ok, og du kan bruke både pizzasaus og pastasauser uten fløte.

Har du en pizza med sprø bunn, god tomatsaus, mozzarellaost, parmaskinke og fersk basilikum så garanterer jeg at dte blir godt.

Skrevet

jeg er Italia-freak og syns at mye av det som serveres som pizza i Norge ikke er bra. Det er så overlesset!

Det du egentlig trenger til en pizza er en god bunn, tomatsaus og mozarellaost. Så kan du legge på oppå osten det du liker av tilbehør. Parmaskinke er vanvittig godt, og mye bedre enn norsk spekeskinke som ofte (les nesten alltid) er for salt.

Tomatsaus fra glass er helt ok, og du kan bruke både pizzasaus og pastasauser uten fløte.

Har du en pizza med sprø bunn, god tomatsaus, mozzarellaost, parmaskinke og fersk basilikum så garanterer jeg at dte blir godt.

Jeg vil ha litt bacon på også.

Holder det da å legge noen rå skiver oppå pizzaen når jeg setter den inn i ovnen, eller bør jeg steke dem litt først?

Skrevet

Duh...Jeg mener å huske at den oppskrifta var en ganske stor deig, og jeg som oftest halverer den når jeg bare lager til to voksne. ;)

Kanskje litt seint å si det nå, men...

Uansett, det du ikke bruker av deigen, deler du opp i ferdige emner til pizzaer, pakker det i plastposer med en knute mellom hver og stapper i frysen. De tiner fort, og dermed har du ferdige emner som det bare er å kline fyll og ost på. :)

Skrevet

Hvor mye saus pleier du å bruke da?

Kjøpte 2 stykker siden jeg syntes de så litt små ut. Kjøpte den med hvitløk.

Klin oppå så du har dekka et tynt lag over hele pizzaen. Med unntak av ytterst i kantene. :)

Skrevet

Vi var i Italia i forrige uke. Gud så god pizza! Jeg vil tilbake nå!

Det var jo ikke så veldig vondt at det var 25-30 grader når vi var der heller :o)

Skrevet

Jeg er helt enig. :)

Skrevet

Duh...Jeg mener å huske at den oppskrifta var en ganske stor deig, og jeg som oftest halverer den når jeg bare lager til to voksne. ;)

Kanskje litt seint å si det nå, men...

Uansett, det du ikke bruker av deigen, deler du opp i ferdige emner til pizzaer, pakker det i plastposer med en knute mellom hver og stapper i frysen. De tiner fort, og dermed har du ferdige emner som det bare er å kline fyll og ost på. :)

Ah, men det høres bra ut. Faktisk reagerte jeg litt på at den var jævla stor selv før hevingen. :)

Skrevet

Jeg har fått mailadressen til flyfly, så hvis den ikke blir god skal jeg faen døtte meg gi ha inn. :)

*gulp*

Skrevet

*gulp*

Det begrenser seg hvor vondt det gjør å bli slått elektronisk, dah.

Fått lyst på pizza?

Skrevet

*gulp*

Jeg lover å være snill - hvis pizzaen blir bra.

Men er ikke 3 timers heving veldig mye?

Skrevet

Det begrenser seg hvor vondt det gjør å bli slått elektronisk, dah.

Fått lyst på pizza?

Ja, i grunnen... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...