Gå til innhold

Hjemmelaget pizza

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lover å være snill - hvis pizzaen blir bra.

Men er ikke 3 timers heving veldig mye?

Neida, den kan godt heve til i morra tidlig, for den saks skyld. :)

• Svar 150
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

53

• ShitDiddelyDo

44

• annegunn

30

• Osiris

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, den kan godt heve til i morra tidlig, for den saks skyld. :)

Såpass.

Sist jeg bakte kokosmakroner lot jeg dem bare heve i ca. 2.5 timer, og det viste seg å være mer enn nok.

Men det er jo noe annet.

Skrevet

Såpass.

Sist jeg bakte kokosmakroner lot jeg dem bare heve i ca. 2.5 timer, og det viste seg å være mer enn nok.

Men det er jo noe annet.

'Sist jeg bakte kokosmakroner?'

*lol*

Har det rablet? ;-)

Skrevet

Såpass.

Men det er jo noe annet.

Oj! Du må da være et vanvittig godt mannfolkemne :o). (selvom kokosmakronene ble flate).

Har forresten en gutt her på 11 år som har begynt med heimkunnskap på skolen. Han har fått en egen oppskriftsbok så nå skal han lage middag hver dag sier han. I går ville han lage omelett, fletteloff og sjokolademousse. Fikk bremset han litt så det ble fletteloff til tomatsuppa, men den ble veldig flott, med 70 % hjelp fra meg :o)

Skrevet

Såpass.

Men det er jo noe annet.

Kokosmakroner, faktisk! Og det var hvor lenge sida? ;)

Skrevet

Kokosmakroner, faktisk! Og det var hvor lenge sida? ;)

Njæææ... det var ganske nylig. :)

Skrevet

Oj! Du må da være et vanvittig godt mannfolkemne :o). (selvom kokosmakronene ble flate).

Har forresten en gutt her på 11 år som har begynt med heimkunnskap på skolen. Han har fått en egen oppskriftsbok så nå skal han lage middag hver dag sier han. I går ville han lage omelett, fletteloff og sjokolademousse. Fikk bremset han litt så det ble fletteloff til tomatsuppa, men den ble veldig flott, med 70 % hjelp fra meg :o)

Hvis man dømmer etter min biffmiddag og tilbehøret til den (som jeg til og med kan variere!), er jeg et sabla godt mannfolkemne. Men det gjenstår å se etter pizza-forsøket i kveld. :)

Skrevet

Vi var i Italia i forrige uke. Gud så god pizza! Jeg vil tilbake nå!

Det var jo ikke så veldig vondt at det var 25-30 grader når vi var der heller :o)

Høres nydelig ut.....

Skrevet

'Sist jeg bakte kokosmakroner?'

*lol*

Har det rablet? ;-)

Neida, men jeg drømte om pizza i natt, og ikke engang frokosten klarte å dempe mitt enorme behov for hjemmelaget pizza.

Så jeg klinte til! :)

Skrevet

Jeg vil ha litt bacon på også.

Holder det da å legge noen rå skiver oppå pizzaen når jeg setter den inn i ovnen, eller bør jeg steke dem litt først?

Du kan legge dem rå oppå før du setter pizzaen i ovnen.

Skrevet

Njæææ... det var ganske nylig. :)

Du sa jo at du ikke hadde bakt noe siden barneskolen! :P

Måten du skreiv det på, fikk det til å høres ut som om du ikke hadde bakt noe som helst siden våren'12. ;)

Skrevet

Hvis man dømmer etter min biffmiddag og tilbehøret til den (som jeg til og med kan variere!), er jeg et sabla godt mannfolkemne. Men det gjenstår å se etter pizza-forsøket i kveld. :)

Jeg tror at denne pizzaen kombinert med ei flaske amarone må være det ultimate sjekketrikset. ;)

Skrevet

Du sa jo at du ikke hadde bakt noe siden barneskolen! :P

Måten du skreiv det på, fikk det til å høres ut som om du ikke hadde bakt noe som helst siden våren'12. ;)

Oki, da. Nå har pizzaprosjektet gått såpass til hodet mitt at jeg har begynt å skryte på meg at jeg baker også. Det grenser nesten til å være patetisk.

Jeg kan ikke huske at jeg har bakt noe siden jeg var liten. :)

Skrevet

Jeg tror at denne pizzaen kombinert med ei flaske amarone må være det ultimate sjekketrikset. ;)

Den amaronen har jeg fortsatt ikke smakt, men jeg skal huske å kjøpe en før helgen! :)

Skrevet

Oki, da. Nå har pizzaprosjektet gått såpass til hodet mitt at jeg har begynt å skryte på meg at jeg baker også. Det grenser nesten til å være patetisk.

Jeg kan ikke huske at jeg har bakt noe siden jeg var liten. :)

Ja, jeg må innrømme at nå er jeg skikkelig nysgjerrig på hvordan prosjektet går. :)

Skrevet

Den amaronen har jeg fortsatt ikke smakt, men jeg skal huske å kjøpe en før helgen! :)

Santa Sofia. Ingen over, ingen ved siden. Eller - det er det sikkert, men ingen jeg har smakt. ;)

Skrevet

Ja, jeg må innrømme at nå er jeg skikkelig nysgjerrig på hvordan prosjektet går. :)

Den hever i hvert fall noe jævlig. Sjekket den nå og den har hevet seg inn i håndkleet. Det var et salig griseri.

Godt jeg har laget nok til et par pizzaer, for en halv pizza kommer til å henge igjen i håndkleet.

Skrevet

Den hever i hvert fall noe jævlig. Sjekket den nå og den har hevet seg inn i håndkleet. Det var et salig griseri.

Godt jeg har laget nok til et par pizzaer, for en halv pizza kommer til å henge igjen i håndkleet.

Legg litt hvetemel øverst på deigen.

Og bruk VELDIG mye mel når du baker ut.

Skrevet

Neida, men jeg drømte om pizza i natt, og ikke engang frokosten klarte å dempe mitt enorme behov for hjemmelaget pizza.

Så jeg klinte til! :)

Dæven.

Hm, bake småkaker lukter det litt småhomo av... *s*

Skrevet

Dæven.

Hm, bake småkaker lukter det litt småhomo av... *s*

Hehe, jeg baker ikke småkaker. Jeg trodde noen skulle henge meg for å sette kokosmakroner til heving (så nemlig det på Nissene på Låven). :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...