mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Men har du noen sausvarianter? Eller er det sånn at du smører veldig lite saus på? Jeg brukte et glass på hver pizza. Bunnen var helt og holdent overlegen. Kanskje den beste bunnen jeg kan huske at jeg har smakt. Jeg kunne nok kjevlet den tynnere, ja. Men jeg var sulten. Mulig jeg lager en ny til Birmingham - Liverpool førstkommende lørdag. Ett glass til hver pizza??? Ett helt glass av Dolmio pasta-typen, altså? De store? Ikke de små pizzasaus-glassa??? Jeg pleier å bruke ett glass til 4-5 pizzaer... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Du kan få bytte med meg, for jeg er trøtt nå. Og kvalm. Og det er ikke pga for mye pizza eller lakserolje Kims chips med havsalt? 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Kims chips med havsalt? McVitie's Baked Mini Cheddars, original? (Egentlig jentungen sin fra Skotlandsturen, men jeg spurte om jeg kunne få den) Men det virker ikke som om de hjelper 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Men har du noen sausvarianter? Eller er det sånn at du smører veldig lite saus på? Jeg brukte et glass på hver pizza. Bunnen var helt og holdent overlegen. Kanskje den beste bunnen jeg kan huske at jeg har smakt. Jeg kunne nok kjevlet den tynnere, ja. Men jeg var sulten. Mulig jeg lager en ny til Birmingham - Liverpool førstkommende lørdag. Den blir bedre når du lager bunnen tynn - du må bare spise mer. Og et tynt lag saus - her holder et glass til sikkert fire pizzaer. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Du kan få bytte med meg, for jeg er trøtt nå. Og kvalm. Og det er ikke pga for mye pizza eller lakserolje Jeg har dessverre ingen gode råd mot den slags kvalme, der er jeg veldig uerfaren, men en god bok og køya høres bra ut. 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ett glass til hver pizza??? Ett helt glass av Dolmio pasta-typen, altså? De store? Ikke de små pizzasaus-glassa??? Jeg pleier å bruke ett glass til 4-5 pizzaer... Hehe... Se svaret mitt over. Vi skulle nesten laget pizza sammen engang 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har dessverre ingen gode råd mot den slags kvalme, der er jeg veldig uerfaren, men en god bok og køya høres bra ut. En god bok og køya hadde helt sikkert vært en god ide, men dessverre er jeg på jobben.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Ett glass til hver pizza??? Ett helt glass av Dolmio pasta-typen, altså? De store? Ikke de små pizzasaus-glassa??? Jeg pleier å bruke ett glass til 4-5 pizzaer... Jeg så ingen ulike størrelser på glassene, men ja, jeg klinte til med et glass per pizza, jeg? Det var med andre ord litt i overkant? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Den blir bedre når du lager bunnen tynn - du må bare spise mer. Og et tynt lag saus - her holder et glass til sikkert fire pizzaer. Oki. Da forstår jeg at jeg kanskje overdrev det med saus ganske iherdig. Det skal altså bare smøres på som... vel, smør? Det skal ikke dominere smaken? Parmaskinka var forresten ubeskrivelig god. Synd den koster mer enn 800 kroner kiloen, men 70 gram holdt i hvert fall lenge til 2 pizzaer! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 En god bok og køya hadde helt sikkert vært en god ide, men dessverre er jeg på jobben.... Da var det en dårlig idè, med mindre du har en sjef som godtar både det ene og det andre. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg så ingen ulike størrelser på glassene, men ja, jeg klinte til med et glass per pizza, jeg? Det var med andre ord litt i overkant? Kan si det sånn, ja. 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Oki. Da forstår jeg at jeg kanskje overdrev det med saus ganske iherdig. Det skal altså bare smøres på som... vel, smør? Det skal ikke dominere smaken? Parmaskinka var forresten ubeskrivelig god. Synd den koster mer enn 800 kroner kiloen, men 70 gram holdt i hvert fall lenge til 2 pizzaer! Som smør omtrent ja, hvis du er glad i smør. Og når det gjelder skinke - jeg spiser ikke norsk spekeskinke lenger. Serranoskinke kan også være vanvittig godt. Og om du drar på harrytur er den billigere - straffetoll i Norge. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 McVitie's Baked Mini Cheddars, original? (Egentlig jentungen sin fra Skotlandsturen, men jeg spurte om jeg kunne få den) Men det virker ikke som om de hjelper Minicheddars er bra taktikk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Kan si det sånn, ja. Oki, da skal jeg skjerpe meg før neste gang. Hehe, tenkte vel som så at jo mer jo bedre. Dessuten tror jeg at jeg skal kjøpe den uten hvitløk og så tilsette hvitløk selv. Det blir ofte bedre. Men kanskje ikke til lørdag. Hvitløk er ikke bra på lørdager. Kan ikke du spørre han superkokken din om hva han koker inn i sausen? Ja, det synes jeg du skal gjøre! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Forfatter Skrevet 21. september 2005 Som smør omtrent ja, hvis du er glad i smør. Og når det gjelder skinke - jeg spiser ikke norsk spekeskinke lenger. Serranoskinke kan også være vanvittig godt. Og om du drar på harrytur er den billigere - straffetoll i Norge. Jeg har tenkt som så at skinke er skinke og holdt meg til den mindre gode men likevel spiselige kokte skinka. Men til pizza blir det definitivt annen skinke heretter. Dessuten tror jeg at jeg må forske litt med pepperoni neste gang. Det er jo ubegrensa muligheter, egentlig. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Oki, da skal jeg skjerpe meg før neste gang. Hehe, tenkte vel som så at jo mer jo bedre. Dessuten tror jeg at jeg skal kjøpe den uten hvitløk og så tilsette hvitløk selv. Det blir ofte bedre. Men kanskje ikke til lørdag. Hvitløk er ikke bra på lørdager. Kan ikke du spørre han superkokken din om hva han koker inn i sausen? Ja, det synes jeg du skal gjøre! Hehe, skal høre med han, jeg. Dolmio Classic er forøvrig den beste basis-sausen, ja. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har tenkt som så at skinke er skinke og holdt meg til den mindre gode men likevel spiselige kokte skinka. Men til pizza blir det definitivt annen skinke heretter. Dessuten tror jeg at jeg må forske litt med pepperoni neste gang. Det er jo ubegrensa muligheter, egentlig. Chorizo og tynne skiver svart oliven er en sikker vinner. 0 Siter
annegunn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Minicheddars er bra taktikk. De er gode, ihvertfall, det er jopositivt selv om de ikke hjelper. Får vel notere det også på Glasgowturhandlelista... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 De er gode, ihvertfall, det er jopositivt selv om de ikke hjelper. Får vel notere det også på Glasgowturhandlelista... Når stikker du? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hehe... Se svaret mitt over. Vi skulle nesten laget pizza sammen engang Det synes jeg vi skal gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.