Gå til innhold

Beatles - boka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg gir meg ikke -og tok frem den boka av Christensen igjen i går. På første side ser jeg en skrive feil - hveps.

er det lov å skrive det da? -om ikke boka irriterer meg fra før så blir jeg i alle fall irritert av skrivefeil...

Men jeg SKAL lese den,,,,,

tror jeg....*sukk*

Skrevet

Tror ikke du finner en eneste bok i Norge uten masse skriveleifer. Irriterer meg grønn over den slags jeg også. :)

For øvrig en fantastisk bok, uansett skrivefeil eller ikke. Det må være boka jeg har lest flest ganger.

Gjest papirtiger
Skrevet

Veps skrives uten h ja.

Men "skrive feil" er også feil :)

Skrevet

Er dette en spøk? :)

Når du selv skriver innlegg med orddelings- og tegnsettingsfeil, så bør man vel kunne godta at det skjer en og annen i bøkenes verden også, uansett hvor mange datamaskiner de har for å utføre korrektur.

Nobody's perfect, vet du.

Skrevet

Er dette en spøk? :)

Når du selv skriver innlegg med orddelings- og tegnsettingsfeil, så bør man vel kunne godta at det skjer en og annen i bøkenes verden også, uansett hvor mange datamaskiner de har for å utføre korrektur.

Nobody's perfect, vet du.

Det er faktisk sjelden å se trykkfeil i bøker - derfor irriterer de meg mer - enn trykkfeil på DOL .)

Skrevet

Veps skrives uten h ja.

Men "skrive feil" er også feil :)

Så det - jeg hater orddelingsfeil :)

Skrevet

Tror ikke du finner en eneste bok i Norge uten masse skriveleifer. Irriterer meg grønn over den slags jeg også. :)

For øvrig en fantastisk bok, uansett skrivefeil eller ikke. Det må være boka jeg har lest flest ganger.

Det er det jeg vet, at du er så betatt av den boka - og så lenge den er i min besittelse så har jeg forbannet meg på at den også skal leses. Jeg ga opp første gangen - og prøvde igjen nå da jeg la meg i går kveld.....det var så vidt du ikke fikk en SMS da om å se etter i ditt ekemplar om det stod HVEPS på første side også - hehe

Skrevet

Det er faktisk sjelden å se trykkfeil i bøker - derfor irriterer de meg mer - enn trykkfeil på DOL .)

Sjelden!? Du kan umulig lese mye, Flisa - synes det er alt for ofte trykkfeil i bøker jeg og jeg er helt enig med deg - det kan ødelegge en ellers god bok fullstendig.

Skrevet

Sjelden!? Du kan umulig lese mye, Flisa - synes det er alt for ofte trykkfeil i bøker jeg og jeg er helt enig med deg - det kan ødelegge en ellers god bok fullstendig.

Jeg leser hele tiden....

Skrevet

Jeg leser hele tiden....

Det var i grunnen det jeg trodde, så jeg ble litt overrasket.

Trykkfeilene ødelegger alikevel ikke så mye som en del dårlig språk og dårlige oversettelser. Det hender jeg sitter og knurrer for meg selv over en bok - "man kan da ikke skrive den setningen sånn!" :o)

Skrevet

Jeg har ikke lest den enda.

Gjør det da - så kan vi fortelle hverander hvordan den var! :)

Skrevet

Gjør det da - så kan vi fortelle hverander hvordan den var! :)

Nå har jeg nettopp begynt på en annen bok, så jeg får nesten lese den først. Jeg har faktisk noen bøker i kø nå....:)

Skrevet

Hvis små skrivefeil kan ødelegge en hel bok, da er neppe boka god nok uten skrivefeil :)

Skrevet

Hvis små skrivefeil kan ødelegge en hel bok, da er neppe boka god nok uten skrivefeil :)

Du aner ikke hva jeg kan henge meg opp i... :o)

Skrevet

Oops Flisa, du har en ordelingsfeil i innlegget ditt!

ja, og var ikek det typisk nå? :)=

ikek=ikke - hehe

Skrevet

Det er det jeg vet, at du er så betatt av den boka - og så lenge den er i min besittelse så har jeg forbannet meg på at den også skal leses. Jeg ga opp første gangen - og prøvde igjen nå da jeg la meg i går kveld.....det var så vidt du ikke fikk en SMS da om å se etter i ditt ekemplar om det stod HVEPS på første side også - hehe

Jeg sjekket for deg nå, og det står hveps i min også. :)

Skrevet

Jeg sjekket for deg nå, og det står hveps i min også. :)

hihi

Skrevet

ja, og var ikek det typisk nå? :)=

ikek=ikke - hehe

Ordelingsfeil, gramatisk feil, feil bruk av "tankestrek", manglende stor forbokstav først i setningen...at du tør å åpne kjeften (fingrene)! :-)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...