luciano Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 I de siste månedene har krangling med sosialkontor å diverse etater blitt dagligdags,og nå er jeg møkklei.Igår ringte jeg til sosialkontoret for å klage på et vedtak,men kuratoren var så frekk i kjeften at jeg bestemte meg for å dra innover.Da jeg kom dit måtte jeg vente i 30 minutter,før jeg ble møtt av to saksbehandlere.Møtet var fyllt med krangling,og ikke nok med det,men ingen av de to hadde peiling på noen ting som helst.De til å med løy å fant på saker å ting som ikke stemte i det hele tatt!Etter mye om å men fant de to at møtet var over,noe jeg ikke godtok.Jeg nektet rett å slett å dra.Jeg ringte til min far å forklarte situasjonen,og ringte deretter til samboeren min.Jeg stod fremdeles inne på sosialkontoret,å like før jeg skulle dra,ville jeg ha et siste ord.Da tok kuratoren tak i meg,skikkelig hardt å dytta meg.Prøvde å få meg til å falle.Resultatet ble skikkelige stygge blåmerker og et vondt kne!JA HURRA FOR VÅR "VELSTANDSSTAT!" 0 Siter
Gjest ruffus Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hvis du føler at din egen oppførsel der har vært riktig, så syns jeg du skal sette deg ned å skrive en klage til sosialsjefen. Slike muntlige klager fører ofte til krangel. Men du også må være klar over at det stilles visse krav til alminnelig folkeskikk, også i møte med sosialkontoret. Man ødelegger ofte sin sak hvis man opptrer klanderverdig. 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Hvis du føler at din egen oppførsel der har vært riktig, så syns jeg du skal sette deg ned å skrive en klage til sosialsjefen. Slike muntlige klager fører ofte til krangel. Men du også må være klar over at det stilles visse krav til alminnelig folkeskikk, også i møte med sosialkontoret. Man ødelegger ofte sin sak hvis man opptrer klanderverdig. Hei.Takk for ditt svar.Jeg må få legge til at mitt innlegg var meget meget kort fortalt.Jeg skal også innrømme at jeg ble sint,frustrert og forbanna.Jeg har ikke fått penger siden 1.august.Siste utbetaling var på 3955 kroner som skulle dekke min andel av husleie på 3300,livsopphold for min datter og meg og til andre nødvendige ting.Jeg skrev klage mens jeg var der i går,men det var de jeg klagde på som skulle behandle den!Jeg har anmeldt forholdet,tatt bilder av arma både hos politiet,legen og her hjemme.Saken blir nok henlagt,for det er snakk om en offentlig person.Hadde jeg f.eks tatt hevn så hadde jeg fått straff.Jeg er jo ei jente på 25 år,så jeg måtte jo sladre til pappan min(hehe).Han sitter i kommunestyret og har tatt kontakt med "høyere makter".Jeg finner meg ikke i dårlig behandling nå lengre.En ting til:Jeg fikk skoleplass ei uke før skolestart.Sosialkontoret nekter meg penger for at jeg er student,aetat og trygdekontoret sier at jeg ikke har krav på noe.Jeg mottar 972 kr i barnebidrag,og 1000 kr i bidrag,altså det eneste jeg har i inntekt.Hvordan ville du ha reagert?Så ja,jeg var temmelig frustrert å forbanna igår,men jeg forholdt meg saklig. 0 Siter
mimo1365380465 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hei.Takk for ditt svar.Jeg må få legge til at mitt innlegg var meget meget kort fortalt.Jeg skal også innrømme at jeg ble sint,frustrert og forbanna.Jeg har ikke fått penger siden 1.august.Siste utbetaling var på 3955 kroner som skulle dekke min andel av husleie på 3300,livsopphold for min datter og meg og til andre nødvendige ting.Jeg skrev klage mens jeg var der i går,men det var de jeg klagde på som skulle behandle den!Jeg har anmeldt forholdet,tatt bilder av arma både hos politiet,legen og her hjemme.Saken blir nok henlagt,for det er snakk om en offentlig person.Hadde jeg f.eks tatt hevn så hadde jeg fått straff.Jeg er jo ei jente på 25 år,så jeg måtte jo sladre til pappan min(hehe).Han sitter i kommunestyret og har tatt kontakt med "høyere makter".Jeg finner meg ikke i dårlig behandling nå lengre.En ting til:Jeg fikk skoleplass ei uke før skolestart.Sosialkontoret nekter meg penger for at jeg er student,aetat og trygdekontoret sier at jeg ikke har krav på noe.Jeg mottar 972 kr i barnebidrag,og 1000 kr i bidrag,altså det eneste jeg har i inntekt.Hvordan ville du ha reagert?Så ja,jeg var temmelig frustrert å forbanna igår,men jeg forholdt meg saklig. Studenter får som regel ikke penger fra sos.kontoret. Så her må du nok ta opp studielån slik som de fleste andre studenter. 0 Siter
Gjest Temmelig smart ja Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hei.Takk for ditt svar.Jeg må få legge til at mitt innlegg var meget meget kort fortalt.Jeg skal også innrømme at jeg ble sint,frustrert og forbanna.Jeg har ikke fått penger siden 1.august.Siste utbetaling var på 3955 kroner som skulle dekke min andel av husleie på 3300,livsopphold for min datter og meg og til andre nødvendige ting.Jeg skrev klage mens jeg var der i går,men det var de jeg klagde på som skulle behandle den!Jeg har anmeldt forholdet,tatt bilder av arma både hos politiet,legen og her hjemme.Saken blir nok henlagt,for det er snakk om en offentlig person.Hadde jeg f.eks tatt hevn så hadde jeg fått straff.Jeg er jo ei jente på 25 år,så jeg måtte jo sladre til pappan min(hehe).Han sitter i kommunestyret og har tatt kontakt med "høyere makter".Jeg finner meg ikke i dårlig behandling nå lengre.En ting til:Jeg fikk skoleplass ei uke før skolestart.Sosialkontoret nekter meg penger for at jeg er student,aetat og trygdekontoret sier at jeg ikke har krav på noe.Jeg mottar 972 kr i barnebidrag,og 1000 kr i bidrag,altså det eneste jeg har i inntekt.Hvordan ville du ha reagert?Så ja,jeg var temmelig frustrert å forbanna igår,men jeg forholdt meg saklig. Minstebirag er ca 1200 kr, og barnetrygd ca 1900 kr hvis du er enslig forsørger (noe jeg går utfra siden du sier du mottar barnebidrag?) Som student og enslig forsørger kan du i tillegg ha krav på f.eks stønad til barnetilsyn. Under utdannelse er det vanlig og for de fleste helt nødvendig å ta studielån. Oppførselen din på sosialkontoret...orker jeg ikke kommentere fordi jeg har en liten mistanke om at du er samme lille "troll" som skrev innlegget om Aetat tidligere i dag (hehe) 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Minstebirag er ca 1200 kr, og barnetrygd ca 1900 kr hvis du er enslig forsørger (noe jeg går utfra siden du sier du mottar barnebidrag?) Som student og enslig forsørger kan du i tillegg ha krav på f.eks stønad til barnetilsyn. Under utdannelse er det vanlig og for de fleste helt nødvendig å ta studielån. Oppførselen din på sosialkontoret...orker jeg ikke kommentere fordi jeg har en liten mistanke om at du er samme lille "troll" som skrev innlegget om Aetat tidligere i dag (hehe) Det er ikke alle som har full bidragsforskudd lenger Jeg mottar 525 kr i mnd jeg 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Minstebirag er ca 1200 kr, og barnetrygd ca 1900 kr hvis du er enslig forsørger (noe jeg går utfra siden du sier du mottar barnebidrag?) Som student og enslig forsørger kan du i tillegg ha krav på f.eks stønad til barnetilsyn. Under utdannelse er det vanlig og for de fleste helt nødvendig å ta studielån. Oppførselen din på sosialkontoret...orker jeg ikke kommentere fordi jeg har en liten mistanke om at du er samme lille "troll" som skrev innlegget om Aetat tidligere i dag (hehe) Hei.Er ikke enslig forsørger.Har samboer med dårlig råd.Og et eget opplegg innen div.etater.Bidraget fra den egentlige barnefaren har jeg nettopp fått satt opp fra 300kr..ja..300 kroner!!!til 1100.Jeg har ikke skrevet nå innlegg om aetat,så det vet jeg ingenting om.Jeg har gjeld til lånekassen som har gått til inkasso.får dermed ikke lån å stipend derifra.jeg har heller ikke arbeidserfaring.så egentlig får jeg heller ingen trygd..Men nå har jeg snakket med fastlegen min og han skal hjelpe meg.men d tar tid,å jeg spurte om hjelp fra sosialkontoret,så jeg og familien kan leve.er det mye forlangt da eller? 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Det er ikke alle som har full bidragsforskudd lenger Jeg mottar 525 kr i mnd jeg Det er vel de nye reglene som bidro til det er det ikke?525 kroner er jo absolutt ingenting!Privat avtale eller? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Er du sikker på at det er de ansatte på sosialkontoret som ikke kan oppføre seg. Slik jeg leser det du skriver her så er det du som ikke kan oppføre deg. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hvis du føler at din egen oppførsel der har vært riktig, så syns jeg du skal sette deg ned å skrive en klage til sosialsjefen. Slike muntlige klager fører ofte til krangel. Men du også må være klar over at det stilles visse krav til alminnelig folkeskikk, også i møte med sosialkontoret. Man ødelegger ofte sin sak hvis man opptrer klanderverdig. Ja, og det er jo i grunnen helt forferdelig. Jeg synes sosialkontorene bør søke å hjelpe de som har manglende midler og ikke de som har god folkeskikk....:-o Jeg synes det virker som de som har godt innarbeidede sosiale følehorn og flere personlige ressuser får mere ut av offentlig hjelp enn de som mangler samme. Sosialkontorene burde ikke regulere hjelpesatsene etter sympatier, uansett hvor menneskelig det måtte være. Det er faktisk svært sentralt at de lar være med akkurat det. 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Studenter får som regel ikke penger fra sos.kontoret. Så her må du nok ta opp studielån slik som de fleste andre studenter. Håper på at du er klar over at sosialkontoret skal hjelpe til når alt annet er prøvd å ikke virker?Sosialkontorene kan ikke nekte å gi hjelp selv om man er student.For det er mange studenter i landet her som ikke får hverken lån eller stipend pga stor gjeld fra tidligere?Poenget her er at de prøver å gjøre alt for å unngå å finne en løsning istedet for å finne en løsning.Jeg kunne ha tenkt meg å fortsette på skolen,for jeg stortrives og den er gratis.Men med sosialkontorets "hjelp" må jeg nok droppe skolen,si opp barnehageplassen til dattera mi for å være hjemme. 0 Siter
Gjest amparro Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg får dårlige "vibber" av å lese innlegget ditt.... Tenker tilbake med grøss og gru på den tiden jeg måtte forholde meg til "sånne som deg". Ja, jeg vet jeg er frekk nå! Om du får avslag på et vedtak kan du klage. Men det gjøres ikke på den måten du valgte. Oppfør deg som folk så kanskje det går litt bedre for deg.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Det er vel de nye reglene som bidro til det er det ikke?525 kroner er jo absolutt ingenting!Privat avtale eller? Nei, gjennom bidragsfogden. De har regnet og funnet ut at jeg ikke trenger bidragsforskudd og ser at han ikke har evne til å betale mer???? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg får dårlige "vibber" av å lese innlegget ditt.... Tenker tilbake med grøss og gru på den tiden jeg måtte forholde meg til "sånne som deg". Ja, jeg vet jeg er frekk nå! Om du får avslag på et vedtak kan du klage. Men det gjøres ikke på den måten du valgte. Oppfør deg som folk så kanskje det går litt bedre for deg.... Synes du virkelig oppførsel og tone skal være det avgjørende parameteret tilå bedømme hvem som skal få offentlig hjelp? Jeg er enig i at lønner seg å oppføre seg pent,men jeg er ikke så sikker på at det i alle tilfelle burde være sånn.Jeg synes virkelig det er vesentlig at sosialkontor og andre instanser beregnet på å bistå mennesker i nød benytter seg av helt andre oppdelingskriterier enn sympatiske/usympatiske mennesker når de fordeler midlene! At noen gir deg dårlige vibber burde være SÅ urelevant..! Hva slags situasjon brukeren er i burde være det som spiller en rolle! Er det bare de med sosiale egenskaper og ressuser som skal få hjelp av Norge? 0 Siter
org Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Kunne du skaffet deg en deltidsjobb, tror du? Og tør jeg spørre hva samboeren din gjør? 0 Siter
nick Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Synes du virkelig oppførsel og tone skal være det avgjørende parameteret tilå bedømme hvem som skal få offentlig hjelp? Jeg er enig i at lønner seg å oppføre seg pent,men jeg er ikke så sikker på at det i alle tilfelle burde være sånn.Jeg synes virkelig det er vesentlig at sosialkontor og andre instanser beregnet på å bistå mennesker i nød benytter seg av helt andre oppdelingskriterier enn sympatiske/usympatiske mennesker når de fordeler midlene! At noen gir deg dårlige vibber burde være SÅ urelevant..! Hva slags situasjon brukeren er i burde være det som spiller en rolle! Er det bare de med sosiale egenskaper og ressuser som skal få hjelp av Norge? Det er nå en gang sånn at dersom du oppfører deg som et rasshøl så tar du fokus bort fra "saken". Skikkelige folk bare ramler ned i et hull, så får de støtte helt fra USA! 0 Siter
Dorthe Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Ta kontakt med helse og sosialombudet. De er behjelpelige særlig hvis du tilhører et sosialkontor som de vet stadig tråkker over streken. 0 Siter
mimo1365380465 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Håper på at du er klar over at sosialkontoret skal hjelpe til når alt annet er prøvd å ikke virker?Sosialkontorene kan ikke nekte å gi hjelp selv om man er student.For det er mange studenter i landet her som ikke får hverken lån eller stipend pga stor gjeld fra tidligere?Poenget her er at de prøver å gjøre alt for å unngå å finne en løsning istedet for å finne en løsning.Jeg kunne ha tenkt meg å fortsette på skolen,for jeg stortrives og den er gratis.Men med sosialkontorets "hjelp" må jeg nok droppe skolen,si opp barnehageplassen til dattera mi for å være hjemme. Jeg svarte på det opprinnelige innlegget ditt. Du kan ikke forvente at jeg skal ha info om at du ikke får mer lån dersom du ikke skriver det med en gang. 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Jeg svarte på det opprinnelige innlegget ditt. Du kan ikke forvente at jeg skal ha info om at du ikke får mer lån dersom du ikke skriver det med en gang. Skjønte det etterpå jeg..Beklager..Men det var ikke ment som noe negativt vinklet mot deg altså. 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Forfatter Skrevet 20. september 2005 Nei, gjennom bidragsfogden. De har regnet og funnet ut at jeg ikke trenger bidragsforskudd og ser at han ikke har evne til å betale mer???? skal ikke staten gå inn med supplerende da?Trygdekontoret har innrømmet feil i min sak,men noe etterbetaling er det ikke snakk om.Fikk bare 300 kroner i ca 1 år jeg..Men jeg orker ikke å ta opp det med trygdekontoret.Har rett å slett ikke energi igjen.Ta kontakt med trygdekontoret eller sosialkontoret å få de til å sette opp bidraget. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.