Gå til innhold

Krakow, Warsawa, Tallin, Praha, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått forespørsel om å arrangere "en oval weekend" for et firma jeg har noen oppdrag for. Det er 10 stk totalt med fruene og meg, jeg er da borddamen til den single datafyren i dette lille firmaet ;)

De har snakket om en tur med Color Festival, men jeg, og han datafyren, har klart å få de på bedre tanker. Vi ser nå på Krakow, Warsawa, Praha og Tallin.

The big man, altså sjefen, har lyst til Warsawa, så jeg har lyst å finne ut litt hvordan det er der, hoteller, things to do, places to see etc. Så om noen har vært der og har tips tar jeg gjerne imot.

Om dere har tips o.a om de andre byene er det også av stor interesse. Jeg har ikke så veldig lyst til Praha, det er et sted jeg kunne finne på å reise selv, jeg og noen av de i firmaet har vært der også.

Hvor jeg kan skaffe billige flybilletter, fete hoteller o.a er av stor interesse. Det blir kanskje en bonus på toppen om jeg klarer å grave frem en knalltur.

Derfor ber jeg ærbødigst om ers hjelp.

Gjest schnachtswürde
Skrevet

kalinkatours.no ?

Jeg har god erfaring med dem. Det er vanskelig å finne fram og få gode priser på egenhånd.

Skrevet

Hmmm..vet du noe pm årsaken til at han foretrekker Warsawa? At det er bare der han ikke har vært?

Saken er nemlig den at mens Tallin, Praha og Krakow er perler på ei snor, blandt europas aller vakreste, så er Warzava etter min mening ei søppeldynge av en stusselig by. Totalt sjarmløs bortsett fra den såkalte gamlebyen(som ikke er gammel).

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Hmmm..vet du noe pm årsaken til at han foretrekker Warsawa? At det er bare der han ikke har vært?

Saken er nemlig den at mens Tallin, Praha og Krakow er perler på ei snor, blandt europas aller vakreste, så er Warzava etter min mening ei søppeldynge av en stusselig by. Totalt sjarmløs bortsett fra den såkalte gamlebyen(som ikke er gammel).

Og den jødiske ghettoen der er heller ingen høydare.

Enig med deg.

Skrevet

Han syns Warsawa er spennende nettopp fordi den ble knust i fillebiter av tyskerene for så å bli bygget opp igjen nesten nøyaktig slik den var. Han er meget glad i historie og slikt, så det hadde vært morsomt å finne på eller vise ham noe han ikke var helt forberedt på. spesielt siden den er han som sitter igjen med den store regningen. Tips mottas med takk!

Skrevet

Warszawa er en grå og trist by, ikke så mye å gjøre der.

Man kan gå opp i det høye huset fra kommunisttiden (husker ikke hva det heter), man kan gå i en av parkene eller spasere en tur langs elven. Ellers er gamlebyen bygd opp igjen slik den så ut før.

Så har de museer for et par berømtheter fra byen, bl.a. Madame Curie og Frederic Chopin. På Curie-museet var all informasjon på polsk, jeg skjønte ikke en dritt.

Krakow er en mye finere by.

Skrevet

Han syns Warsawa er spennende nettopp fordi den ble knust i fillebiter av tyskerene for så å bli bygget opp igjen nesten nøyaktig slik den var. Han er meget glad i historie og slikt, så det hadde vært morsomt å finne på eller vise ham noe han ikke var helt forberedt på. spesielt siden den er han som sitter igjen med den store regningen. Tips mottas med takk!

For ordens skyld. Det er bare den allerede nevnte gamlebyen som er bygd opp slik den var, og utgjør ikke noe stort område i byen. Resten er i verste betong-kommunistiske stil.

Anbefaler Krakow. Reis med Stirling og legg inn en utflukt med besøk i Auschwitz.

Skrevet

For ordens skyld. Det er bare den allerede nevnte gamlebyen som er bygd opp slik den var, og utgjør ikke noe stort område i byen. Resten er i verste betong-kommunistiske stil.

Anbefaler Krakow. Reis med Stirling og legg inn en utflukt med besøk i Auschwitz.

Jeg er klar over at det bare er gamlebyen og noen andre bygninger som er bygd opp igjen. Kanskje jeg skal foreslå at jeg tar en rundreise i nevnte byer for så å bestemme hvor reisen skal gå ;)

Har du tips om et godt og sentralt hotel i Krakow?

Skrevet

Jeg er klar over at det bare er gamlebyen og noen andre bygninger som er bygd opp igjen. Kanskje jeg skal foreslå at jeg tar en rundreise i nevnte byer for så å bestemme hvor reisen skal gå ;)

Har du tips om et godt og sentralt hotel i Krakow?

Nei desverre husker jeg ikek navnet der jeg lå. begynner å bli endel år siden.

Men denne sida kan kanskje være til hjelp: http://en.venere.com/hotels_cracow/

Der stå det på noen av dem hva andre mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...