Gå til innhold

Nextgentels kunde"service"

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Noen andre som har elendige erfaringer med dem? Har forsøkt å komme i kontakt med dem i over en måned for å få forklaring på en purring jeg mottok over et halvt år etter at kundeforholdet ble avslutta. De svarer ikke på mailer; ringer man må man belage seg på 2 timer i telefonkø, noe jeg ikke har tid til.

De som vurderer å inngå et kundeforhold til dette firmaet kan jo ha dette i mente.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Ja, jeg vet om flere som har akkurat samme problem som deg! Kjæresten min hadde kjempe mye problemer med dem. Han orket ikke mer, så han sa opp hele internetten. Og en venninne har også fått masse purringer på regninger hun allerede har betalt! Og har brukt mange hundre kroner på å ringe kundeservice. De er helt håpløse!! Anbefaler alle å tenke seg om når det gjelder NextGentel! Betal heller litt mer for å få telenor f.eks! Ville jeg ha gjort hvis jeg var deg:) Håper du får ordnet opp i det! Hvis ikke, gå til tv2 hjelper deg:)

Gjest schnachtswürde
Skrevet

Du må skrive brev. Det er gammeldags, men formmessig mer formelt riktig. De er ikke forpliktet på samme måte å svare på e-post eller telefon.

Jeg skriver alltid brev og setter alltid opp frister.

"Får jeg ikke svar innen 14 dager, regner jeg med at saken er ute av verden... kopi til daglig leder er avsendt i egen sending..."

Kopi til andre i bedriften pleier å hjelpe, du trenger ikke sende den :-)

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, jeg vet om flere som har akkurat samme problem som deg! Kjæresten min hadde kjempe mye problemer med dem. Han orket ikke mer, så han sa opp hele internetten. Og en venninne har også fått masse purringer på regninger hun allerede har betalt! Og har brukt mange hundre kroner på å ringe kundeservice. De er helt håpløse!! Anbefaler alle å tenke seg om når det gjelder NextGentel! Betal heller litt mer for å få telenor f.eks! Ville jeg ha gjort hvis jeg var deg:) Håper du får ordnet opp i det! Hvis ikke, gå til tv2 hjelper deg:)

Det "morsomme" i mitt tilfelle er at jeg har sagt opp abonnementet mitt for over et halvt år sida. Men de fortsetter å sende regninger, uten å svare på henvendelser -- en form for enveiskommunikasjon de tydeligvis har lagt sin elsk på.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Det "morsomme" i mitt tilfelle er at jeg har sagt opp abonnementet mitt for over et halvt år sida. Men de fortsetter å sende regninger, uten å svare på henvendelser -- en form for enveiskommunikasjon de tydeligvis har lagt sin elsk på.

Det er helt uforståelig at de kan drive på sånn! Helt uprofesjonelt!! Tror det var et godt tips en kom med her, send BREV! Det tror jeg kan funke jeg også! Du må jo bare prøve alt når de ikke kan nås på andre mormale måter som tlf og mail. Lykke til altså!

Skrevet

ja, har opplevd elendig kunde"service" fra dem og så meg ikke annet valg enn å skifte! Det samme har en god kompis opplevd.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Har aldri sittet lengre enn 50 minutter i kø, men vi har gratis tlf, så det koster ikke annet enn tid. Vasker kopper og løser sudoku i mellomtiden, noen ganger synger jeg med på pausemusikken og.

Som du skjønner ringer jeg nextgentel ganske så ofte. I løpet av 7 uker har vi vært uten nett 2 ganger, først i to uker og så i en uke. Første gangen hadde noen kuttet alt av kabler inn til huset, andre gangen hadde nextgentel glemt å varsle et kartotek (aner ikke hva de pratet om, men det finnes vist et register over ledige linjer, og de glemte å varsle fra når de fikset kablene, så noen "tok" plassen vår), og da det var fikset andre gang glemte de å sette opp farten etter å ha feilsøkt, så vi hadde isdn hastighet.

Vi har iallefall får avslag på regninga om ikke annet.

Og jeg skulle ønske de byttet ut pausemusikken innimellom, du vet du har ringt dit for mye når du har lært deg teksten utenatt.

Skrevet

fikk beskjed fra forbrukerombudet: "har du prøvd å skrive brev da?" "nei, men har prøvd å ringe mange ganger" "hehehe, du må skrive brev når det er nextgentel!"

jau

Gjest canesteni
Skrevet

Har aldri hatt problemer med NGT jeg. Aldri ventet mer enn 20 min. i telefonen, og jeg får stadig bedre fart på bredbåndet uten at det koster meg noe ekstra. Ikke noe krøll med fakturaene heller. Stabil linje, aldri noe brudd.

Det var adskillig verre da jeg hadde Telenor. Stadige brudd på linja, trøblete å komme igjennom talelabyrinten på telefonen, fant aldri automatiske svar på det jeg lurte på, havnet i feil avdeling og måtte ringe opp igjen, websiden var aldri oppdatert på feilmeldingene i mitt område (men om det var brudd på linjen til Tynset, det fikk jeg vite om. Jeg bor ved Oslo).

Jeg har bare godt å si om NGT.

Skrevet

Har aldri hatt problemer med NGT jeg. Aldri ventet mer enn 20 min. i telefonen, og jeg får stadig bedre fart på bredbåndet uten at det koster meg noe ekstra. Ikke noe krøll med fakturaene heller. Stabil linje, aldri noe brudd.

Det var adskillig verre da jeg hadde Telenor. Stadige brudd på linja, trøblete å komme igjennom talelabyrinten på telefonen, fant aldri automatiske svar på det jeg lurte på, havnet i feil avdeling og måtte ringe opp igjen, websiden var aldri oppdatert på feilmeldingene i mitt område (men om det var brudd på linjen til Tynset, det fikk jeg vite om. Jeg bor ved Oslo).

Jeg har bare godt å si om NGT.

Sånn er det med oss også! :-)

Skrevet

Det var da sørgelige greier.

Jeg sier som de andre her, skriv brev. Send også kopi til Forbrukerrådet (?). Skriv i brevet: Kopi til osv...). Forbrukerrådet (?) vil vel ikke ha det på den måten, men NextGentTel vil neppe ha Forbrukerrådet (?) på nakken.

Da det her ble bestilt ADSL, tok det sju lange og sju breie. Men da alt var på plass, har det gått på skinner. Mailer kommer med informasjon om hastighetsøkning uten pristillegg, nettfakturaer, samt diverse info om filmer osv.

Håper det ordner seg for deg.

Har du en anonym mailadresse?

Jeg er en annen
Skrevet

Det var da sørgelige greier.

Jeg sier som de andre her, skriv brev. Send også kopi til Forbrukerrådet (?). Skriv i brevet: Kopi til osv...). Forbrukerrådet (?) vil vel ikke ha det på den måten, men NextGentTel vil neppe ha Forbrukerrådet (?) på nakken.

Da det her ble bestilt ADSL, tok det sju lange og sju breie. Men da alt var på plass, har det gått på skinner. Mailer kommer med informasjon om hastighetsøkning uten pristillegg, nettfakturaer, samt diverse info om filmer osv.

Håper det ordner seg for deg.

Har du en anonym mailadresse?

[email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...