Gå til innhold

hva forum?

Anbefalte innlegg

Gjest norsklærer
Skrevet

Skriv hundre ganger:

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Skrevet

Skriv hundre ganger:

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

gi faen i skrivefeil da din viktigper... det er folk som har skrivevansker her oxo...de har oxo rett til å skrive her!

Gjest norsklærer
Skrevet

gi faen i skrivefeil da din viktigper... det er folk som har skrivevansker her oxo...de har oxo rett til å skrive her!

Skriv hundre ganger:

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

Skrevet

Skriv hundre ganger:

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

Du, det er nok nå!

Må kjenne sin begrensning vet du, iallefall om du virkelig er lærer!

Gjest Får frysninger av sånn språk
Skrevet

Ikke fortell meg at å skrive oxo istedet for også har noe med skrivevansker å gjøre da. Vær så snill!

Det er sms språk, hvilket er noe helt annet, og ikke har noenting som helst å gjøre andre steder enn på mobiltelefon - Helst ikke der heller!

Skrevet

Skriv hundre ganger:

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

også

*knegg*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Skriv hundre ganger:

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

*lol*

Jeg får fnatt av sånne grammatikkfeil :S

Skrevet

Ikke fortell meg at å skrive oxo istedet for også har noe med skrivevansker å gjøre da. Vær så snill!

Det er sms språk, hvilket er noe helt annet, og ikke har noenting som helst å gjøre andre steder enn på mobiltelefon - Helst ikke der heller!

Og jeg får frysninger at folk bryr seg om så små ting som slikt...

Skrevet

Skriv hundre ganger:

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

Hvilket forum

*applaus*

Skrevet

Småting? Det er språket vårt som blir forsøplet.

Men det betyr vel ikke noe det vel. Neida.

Skrevet

Ikke bry deg om det.

Alle har like mye rett på å skrive her og på hvilken som helst måte (nesten)

De kan heller hoppe glatt over tråden.

Skrevet

Ikke bry deg om det.

Alle har like mye rett på å skrive her og på hvilken som helst måte (nesten)

De kan heller hoppe glatt over tråden.

Mener du virkelig det? Skal vi ha null respekt for språket vårt, og bare radbrekke det etter eget forgodtbefinnende?

Nei, jeg snakker ikke om dysleksi, jeg snakker om slurv. Og nei, jeg syns IKKE det er OK. Vi kommer til å ende med et fryktelig kråkemål uten normer og regler for noenting når det gjelder skriftlig språk her i landet hvis ikke noen snart tar tak i dette voksende problemet.

Skrevet

Mener du virkelig det? Skal vi ha null respekt for språket vårt, og bare radbrekke det etter eget forgodtbefinnende?

Nei, jeg snakker ikke om dysleksi, jeg snakker om slurv. Og nei, jeg syns IKKE det er OK. Vi kommer til å ende med et fryktelig kråkemål uten normer og regler for noenting når det gjelder skriftlig språk her i landet hvis ikke noen snart tar tak i dette voksende problemet.

radbrekke hva betyr det?

aldri hørt før.

Har hun dysleksi så har hun det og de synes det er lettere å skrive dialekt og sms språk.

La de nå gjøre det da og finn andre ting å heng deg opp i.

Gjest papirtiger
Skrevet

SKRIVEvansker??

Så de mener faktisk å skrive "hvilket", men bommer slik at det blir "hva" i stedet for?

Ordfeil er ikke det samme som grammatikkfeil.

Skrevet

radbrekke hva betyr det?

aldri hørt før.

Har hun dysleksi så har hun det og de synes det er lettere å skrive dialekt og sms språk.

La de nå gjøre det da og finn andre ting å heng deg opp i.

Radbrekke er da ikke noe uvanlig ord. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=radbrekke

Jeg er ikke enig at den forsøplingen av språket som skyldes slurv (som f.eks sms språk vitterlig er!!) er verken akseptabelt eller noe vi bare skal godta fordi noen foretrekker å skrive sånn. Det har rett og slett med å være litt obs på hvordan vi behandler språket vårt å gjøre.

Du trenger ikke fortelle meg at alt det dårlige språk og slurvefeil f.eks her på DOL skyldes dysleksi. Det er slurv, og det er noe helt annet, og noe som kan gjøres noe med. Og bør gjøres noe med. (Dette menes generelt, og ikke nødvendigvis i forhold til dette spesifikke innlegget)

Syns jeg.

Skrevet

Radbrekke er da ikke noe uvanlig ord. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?alfabet=n&renset=j&OPP=radbrekke

Jeg er ikke enig at den forsøplingen av språket som skyldes slurv (som f.eks sms språk vitterlig er!!) er verken akseptabelt eller noe vi bare skal godta fordi noen foretrekker å skrive sånn. Det har rett og slett med å være litt obs på hvordan vi behandler språket vårt å gjøre.

Du trenger ikke fortelle meg at alt det dårlige språk og slurvefeil f.eks her på DOL skyldes dysleksi. Det er slurv, og det er noe helt annet, og noe som kan gjøres noe med. Og bør gjøres noe med. (Dette menes generelt, og ikke nødvendigvis i forhold til dette spesifikke innlegget)

Syns jeg.

Jeg har ikke så mye peiling på språk selv så nå velger jeg å trekke meg stille ut av denne diskusjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...