Gjest noen råd eller litt trøst?? Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Hva gjør man med svigermors mannevonde bikkje når hun har havnet på sykehuset? Det er en liten bichon, men sint som en tyrk, og alle inkludert meg og min mann er redd hunden. Den knurrer og biter alle. Men jeg kan jo ikke akkurat avlive den nå når svigermor har havnet på sykehus, selv om det er det jeg helst vil. Vi har to små barn også, så hva ialle dager skal vi gjøre med hunden i natt? Den tisser inne også, selv om den akkurat har vært ute og gått tur.... Himmel som jeg hater denne situasjonen.... 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Kan den få plass på en kennel? Hvis din svigermor vet dere ikke liker den, og at den tydligvis ikke liker dere, kan det jo hende hun er villig til og betale for ett kennelopphold? At den tisser inne nå, kan være at den er redd. Er den hjemme hos dere? Da er den nok både usikker, og den vil "merke" seg. Har den en seng, ett teppe eller noe den vanligvis sover i/med? I så fall er det lurt at hunden får det med seg, roer seg lettere da. Så må du nok prente inn i ungene at de må la hunden være i fred! Er jo skummelt hvis den biter. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Den avliver man... *S* Og får svigermor på nakken. Hm, hva er verst, en mannevond hund eller en mannevond svigermor *s* 0 Siter
org Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Og får svigermor på nakken. Hm, hva er verst, en mannevond hund eller en mannevond svigermor *s* Jeg tror jeg ville valgt en mannevond hund, ærlig talt! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Jeg tror jeg ville valgt en mannevond hund, ærlig talt! Avlive svigermor da kanskje ;-) Njai, fysj så fæl jeg er.... 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Avliv den!!Sier jo seg selv,hvis den er mannevond å tisser inne.. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Plasser den på kennel og la svigermor betale regningen. Har hun ikke klart å få skikk på bikkja si mens hun var frisk, slik at den oppfører seg blant folk, så må hun jo ta konsekvensen av det sjøl. 0 Siter
Gjest pongo Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Avliv den!!Sier jo seg selv,hvis den er mannevond å tisser inne.. mannevond?? Kanskje den bare er redd og ikke føler seg trygg??? Små hunder er ofte hissige, ikke nødvendigvis MANNEVONDE! Avlive den? Pøh, syns du/dere at det er så lett? Håper for guds skyld at dere ikke har andre dyr.. Dumper dem vel når barna er lei av de? 0 Siter
luciano Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 mannevond?? Kanskje den bare er redd og ikke føler seg trygg??? Små hunder er ofte hissige, ikke nødvendigvis MANNEVONDE! Avlive den? Pøh, syns du/dere at det er så lett? Håper for guds skyld at dere ikke har andre dyr.. Dumper dem vel når barna er lei av de? ja,akkurat det vi gjør..En bichon frise som er nervøs å redd?*BOMBE*.!Det kommer an på hvor gammel den er.Er den gammel så avliv den eller steng den inne eller noe i den duren for å provosere. 0 Siter
Gjest pongo Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 ja,akkurat det vi gjør..En bichon frise som er nervøs å redd?*BOMBE*.!Det kommer an på hvor gammel den er.Er den gammel så avliv den eller steng den inne eller noe i den duren for å provosere. jeg har sett mange katter og hunder bli levert på den lokale kennelen fordi familien skal på ferie eller rett og slett fordi barna er lei av de og foreldrene ikke gidder mere..Eller så dumper man dem i skogen fordi de tror at kattene er rovdyr og klarer seg utmerket. Men de gjør ikke det, de er avhengige av hjemmet sitt. Bichon frisee er ikke nødvendigvis gneldrete. Små hunder er slik fordi vi tror at de er søte små porselensdukker, men sannheten er at de er like snille og energifulle som store hunder;D Barn burde ikke få egne kjæledyr før de er over ti år!!! 0 Siter
sheba Skrevet 20. september 2005 Skrevet 20. september 2005 Plasser den på kennel til hun er frisk igjen eller avliv den, uansett størrelse på hund så skal den ikke bite eller være aggresiv...!!!! ultimatumet blir vel at ingen orker å stelle huset pga dette lille udyret.. stor eller liten hund så skal de ikke bite.. Dyrevernere?? joda, snakk som dere vil men en hund som ikke har blitt mishandlet eller noe i den retning og fortsatt er aggresive kan man ikke leve med..! 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg har passet bikkja til venninna mi i tre uker mens hun var på sykehuset. Det var også en bison frise. Den var helt grei å ha fordi dattera mi tok den med ut på skikkelige turer, noe den ikke var vant med i det hele tatt. Etter to dager oppførte den seg eksemplarisk. Den trengte faktisk bare mer mosjon. Kanskje svigermor ikke er så flink til å gå ut med den? 0 Siter
Gyda Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Avlive svigermor da kanskje ;-) Njai, fysj så fæl jeg er.... Ja, fysj, du er fæl. ;o) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 mannevond?? Kanskje den bare er redd og ikke føler seg trygg??? Små hunder er ofte hissige, ikke nødvendigvis MANNEVONDE! Avlive den? Pøh, syns du/dere at det er så lett? Håper for guds skyld at dere ikke har andre dyr.. Dumper dem vel når barna er lei av de? Det var vel snakk om en gammel syk dame her, ikke et barn? Man har ikke plikt til å "arve" dyr. Vil eller kan man ikke ta dem så får man plassere de på kennel til eieren kan ta dem selv igjen. Men jeg hadde sett det som en gylden anledning til å få skikk på dyret igjen. Selv gamle hunder kan dresseres. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Denne hunden hadde jeg plassert på kennel. Og det må svigermor bare akseptere, for det er mest sannsynlig hennes "feil" at den er som den er... Og så hadde jeg tatt en oppvask med svigermor når hun ble frisk, og tvunget henne til å komme seg på kurs for å lære seg hvordan man oppdrar en Bichon. Jeg har hunder selv, og de er "verdens snilleste", men jeg stoler aldri på dem sammen med barn, så den bikkja der hadde jeg ikke tatt inn i huset en gang. På kennel får den det strålende med masse mosjon og faste rutiner, noe den helt sikkert har godt av. Lykke til! 0 Siter
damedame Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Du eller partneren din kan ikke sove over i huset til svigermor da? Hunden føler seg tryggere der, og det er garantert at den ikke vil bite barna. Elles kan du ha den i bur/innhenging, om det er mulig. Mindre område for den å skulle vokte over -> trygghet. Ta med noe som tilhører hunden. Sovemadrassen el. lign, som gir den en trygg og velkjent lukt. Følge svigermors rutiner mht tidspunkter for lufting ol, men det er kanskje litt for mye forlangt 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Du bare MÅ sette den på kennel og din svigermor må betale oppholdet. Du har ingen rett til å avlive hunden når det ikke er du som er eier. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hvis svigermor skal ligge på sykehuset bare noen dager så koster ikke en kennel all verden. Skal hun ligge i lengre tid så blir det fort veldig dyrt... Men jeg hadde ikke tatt i hus en sånn hund, ikke med unger i huset nei. Og som en anne foreslår - at en av dere skal bo hos hunden, kanskje i ukesvis, nja... Hadde vært lite aktuellt. Kennel eller dyrlege. 0 Siter
Klara Q Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det er ulovlig å avlive dyr som ikke er dine, så det er ikke et alternativ. Inn på kennel med ham/henne! (Hunden altså, ikke svigermor). Dakar bissevovven... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.