Gå til innhold

Vi skal ha besøk-en person spør om å få komme

Anbefalte innlegg

Gjest next week
Skrevet

En person jeg kjenner spør om h*n også kan få komme en dag vi skal ha besøk av noen.... Er ikke det litt frekt eller? Jeg føler meg frekk om jeg sier nei. Skal jeg late som om jeg ikke har fått sms'en?

Skrevet

Å late som man ikke har sett en beskjed er iallefall mye frekkere enn et hyggelig avslag.

Skrevet

Vet ikke om jeg synes det er frekt? Kjenner vedkommende den som kommer?

Hvis ikke, er det kanskje litt på kanten.

Skrevet

Si at det ikke passer siden du allerede skal ha besøk.

Spør om dere ikke kan gjøre det en annen gang.

Ikke overse meldingen iallefall.

Gjest next week
Skrevet

Vet ikke om jeg synes det er frekt? Kjenner vedkommende den som kommer?

Hvis ikke, er det kanskje litt på kanten.

Om noen jeg kjenner skal ha gjester så synes ikke jeg det passer å spørre om jeg også kan få komme. Jeg liker ikke å be meg selv, og jeg synes faktisk det er litt frekt.

Gjest next week
Skrevet

Å late som man ikke har sett en beskjed er iallefall mye frekkere enn et hyggelig avslag.

Det er sant. Om din venninne skulle ha gjester-ville du da spurt om å få komme?

Gjest next week
Skrevet

Si at det ikke passer siden du allerede skal ha besøk.

Spør om dere ikke kan gjøre det en annen gang.

Ikke overse meldingen iallefall.

H*n vet at vi skal ha besøk, og det er derfor h*n spør om å få komme.

Skrevet

Det er sant. Om din venninne skulle ha gjester-ville du da spurt om å få komme?

Det kommer selvsagt helt an på. Dersom hun en kveld får besøk av en person jeg ikke har sett på lenge og de skal ha det gøy kunne jeg gjerne spurt om jeg også kunne kommet. Men om jeg visste hun skulle ha besøk av svigerforeldrene sine ville jeg selvsagt ikke spurt.

Det måtte jo vært felles venner det var snakk om.

Skrevet

Hm, da er det jo litt verre.

F

olk er forskjellige, selv hadde jeg ikke bedt meg selv, men vet om en del om hadde gjort det.

Men si det som det er, det er nok med besøket som allerede skal komme. Men si det på en ok måte.

Skrevet

En må se litt stort på ting - erdet hjerterom er det husrom, sier jeg. Det man kan synes er litt stressende sånn i utgangspunktet kan blir veldig gøyalt når en først er oppi det - jo fler jo ber!:-)

Gjest next week
Skrevet

En må se litt stort på ting - erdet hjerterom er det husrom, sier jeg. Det man kan synes er litt stressende sånn i utgangspunktet kan blir veldig gøyalt når en først er oppi det - jo fler jo ber!:-)

Det er midt i uken og det var ikke meningen at det skulle bli "stort". Du har rett i det du skriver, men jeg stresser lett om det blir for mye.

Skrevet

Det er midt i uken og det var ikke meningen at det skulle bli "stort". Du har rett i det du skriver, men jeg stresser lett om det blir for mye.

Ja, jeg må noen ganger tenke etter om HVORFOR jeg tenker - NEI, NEI, NEI - når det egentlig er fint at folk vil komme el. :)

Vennen din vil jo være sammen med dere og det kan jo aldri være negativt? :)

Gjest next week
Skrevet

Ja, jeg må noen ganger tenke etter om HVORFOR jeg tenker - NEI, NEI, NEI - når det egentlig er fint at folk vil komme el. :)

Vennen din vil jo være sammen med dere og det kan jo aldri være negativt? :)

Det er det ikke, men... Jeg er kanskje vanskelig, men nå føler jeg litt at det som skulle være et lite besøk blir større. Det er altså vanskelig å forklare.... :-)

Skrevet

Det er det ikke, men... Jeg er kanskje vanskelig, men nå føler jeg litt at det som skulle være et lite besøk blir større. Det er altså vanskelig å forklare.... :-)

joa - skjønner det. Men si bare til din venn at det blir helt enkelt - at du ikke var forberedt på noe stort "selskap" - men stikk gjerne innom en stund om du har lyst :)

Gjest next week
Skrevet

joa - skjønner det. Men si bare til din venn at det blir helt enkelt - at du ikke var forberedt på noe stort "selskap" - men stikk gjerne innom en stund om du har lyst :)

Tusen takk for svar. Jeg kan selvsagt si det slik du sier. Det må uansett ikke bli for sent siden det er midt i uken og vi skal tidlig opp morgenen etter. H*n skal ikke på jobb og pleier å bli lenge, men jeg får si at det ikke kan bli sent.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg kan selvsagt si det slik du sier. Det må uansett ikke bli for sent siden det er midt i uken og vi skal tidlig opp morgenen etter. H*n skal ikke på jobb og pleier å bli lenge, men jeg får si at det ikke kan bli sent.

Ja det er en ærlig sak! :)

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilken anledning og hvem det er som spør..

om du har tatt initiativ til et besøk med denne gjesten bestemmer du selv hvem som skal komme, føler med deg litt her fordi jeg har en plagsom "veldig nær" slektning som alltid dukker opp om jeg har besøk.. ditt hjem er privat, så du bestemmer er min mening:-) kos deg med besøket du, og ja! jeg synes det er frekt av denne andre personen:-)

Gjest next week
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvilken anledning og hvem det er som spør..

om du har tatt initiativ til et besøk med denne gjesten bestemmer du selv hvem som skal komme, føler med deg litt her fordi jeg har en plagsom "veldig nær" slektning som alltid dukker opp om jeg har besøk.. ditt hjem er privat, så du bestemmer er min mening:-) kos deg med besøket du, og ja! jeg synes det er frekt av denne andre personen:-)

Takk for svar. Da er nok du den eneste her som forstår hvordan jeg føler det.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Hvis du ikke vil at denne parsonen skal komme, trenger du ikke forklare noe mer enn at det passer dårlig, men du vil gjerne ta det igjen senere (hvis du vil det, da..) Hvis du egentlig synes det er greit om denne personen kommer, men du føler det blir litt stress, gjør du som Flisa sier ;o)

Skrevet

Det kommer veldig an på.

Når jeg besøker gamle venninner der jeg bodde før, kommer det gjerne flere dit jeg er. Det er jo bare koselig, vi kjenner hverandre godt fra før alle sammen.

Jeg synes det derimot er veldig frekt dersom ditt besøk og denne som vil komme er venner, mens du knapt nok kjenner denne ekstrapersonen. Det der har jeg opplevd sjøl, og det føltes veldig feil. Og jeg er egentlig sånn "jo flere jo bedre"-person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...