Gjest paprikachips Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Det var det en person som gjorde da han/hun var her. Regningen lå på en hylle, og personen tok den opp. Jeg synes regninger er privat. Hva mener du? 0 Siter
Gjest blame Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Selvsagt er regninger privat, slik som annen post. Mener nå jeg iallfall. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Enig, de er private, derfor skal man ikke la dem ligge å slenge så hvemsomhelst kan se dem. Ligger en regning innenfor min synsvidde så kan jeg ikke unngå å se den (langsynt), selv om jeg selvfølgelig ikke plukker den opp for å studere den. 0 Siter
mrxx Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Selvsagt er dette privat og man ta ikke opp slike og studerer dem. Men dessverre så finnes det så mye nysgjerrige folk uten folkeskikk og evne til å styre nysgjerrigheten sin at det er helt nifst. At de ikke skjønner at andre vet at de er det er også en gåte. Dette er en dårlig egenskap. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja fy det er dårlig skikk. Har også en nysgjerrig bekjent som leser alt h*n kommer over f.eks så har vi ei korketavle på kjøkkenet å det er visst meget spennende for vedkommende. ( Regningene våre gjemmer jeg når jeg får dem. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Helt klart privat. Jeg ser ikke på andres regninger, men har jeg en jeg ikke vil noen skal se så legger jeg den vekk. Hvis den ligger og slenger kan jeg skylle meg selv.. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja fy det er dårlig skikk. Har også en nysgjerrig bekjent som leser alt h*n kommer over f.eks så har vi ei korketavle på kjøkkenet å det er visst meget spennende for vedkommende. ( Regningene våre gjemmer jeg når jeg får dem. En korktavle, på kjøkkenet eller i gangen som jeg har kan man da ikke unngå å se om man er på besøk. Jeg henger da ikke hemmeligheter der, og synes det er helt greit om noen bruker den som tidsfordriv. Der har jeg små bilder (takkekort) beskjeder fra skolene til barna (timeplaner, ukeplaner, osv), telefonliste over venner/familie, små snutter og dikt jeg har funnet som jeg synes er gøy. Handlelister. Melding om at vi skal til tannlegen. Treningstider for familien og annet småplukk. 0 Siter
Gjest paprikachips Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Helt klart privat. Jeg ser ikke på andres regninger, men har jeg en jeg ikke vil noen skal se så legger jeg den vekk. Hvis den ligger og slenger kan jeg skylle meg selv.. Kanskje det, men jeg synes ikke at regningen skal tas opp og leses. Den kan ligge der den ligger. 0 Siter
Gjest paprikachips Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 En korktavle, på kjøkkenet eller i gangen som jeg har kan man da ikke unngå å se om man er på besøk. Jeg henger da ikke hemmeligheter der, og synes det er helt greit om noen bruker den som tidsfordriv. Der har jeg små bilder (takkekort) beskjeder fra skolene til barna (timeplaner, ukeplaner, osv), telefonliste over venner/familie, små snutter og dikt jeg har funnet som jeg synes er gøy. Handlelister. Melding om at vi skal til tannlegen. Treningstider for familien og annet småplukk. Det mener jeg også er privat. Det gjør ikke noe om andre leser det, men jeg synes ikke andre skal stå og lese "alt" som står på lappene. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Kanskje det, men jeg synes ikke at regningen skal tas opp og leses. Den kan ligge der den ligger. Helt enig. Poenget mitt er at man kan risikere å treffe på noen som ikke klarer å la den ligge, så om den er av veldig privat art (fra sexshop.no f.eks) så må man ta sine forhåndsregler og legge den bort. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg mener at regninger er en privatsak. Man leser ikke andres regninger med mindre de blir vist frem. 0 Siter
damedame Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Personlig er jeg forferdelig nevrotisk mht til å komme til å se på andres "privatsaker", så jeg kikker definitivt ikke på andres. Men, har ikke problemer med å la noen se på mitt. Er det noe jeg ikke vil at andre skal se, sørger jeg for at de ikke har mulighet for det. Generelt mener jeg at man ikke skal aktivt gjøre noe for å se, men kommer man til å gjøre det - by coincidence - så er det helt uproblematisk. 0 Siter
Velouria Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 All adressert post er privat, det samme gjelder email, telefonlister, meldinger til mobil, personlige notater etc. Kjærester, ektefeller, samboere og andre familiemedlemmer har heller ikke noe med å lese andres post etc. Jeg hadde blitt sint om noen hadde lest noe som var mitt, det handler om respekt. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 En korktavle, på kjøkkenet eller i gangen som jeg har kan man da ikke unngå å se om man er på besøk. Jeg henger da ikke hemmeligheter der, og synes det er helt greit om noen bruker den som tidsfordriv. Der har jeg små bilder (takkekort) beskjeder fra skolene til barna (timeplaner, ukeplaner, osv), telefonliste over venner/familie, små snutter og dikt jeg har funnet som jeg synes er gøy. Handlelister. Melding om at vi skal til tannlegen. Treningstider for familien og annet småplukk. Har ikke hemmeligheter der jeg heller,men likevel liker jeg ikke at vedkommende står der å leser. Et øyekast dit er greit men ikke bli stående der å lese. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Ja fy det er dårlig skikk. Har også en nysgjerrig bekjent som leser alt h*n kommer over f.eks så har vi ei korketavle på kjøkkenet å det er visst meget spennende for vedkommende. ( Regningene våre gjemmer jeg når jeg får dem. Hvis du henger ting på korktavla, er de pr. definisjon fritt vilt, synes jeg. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Hvis du henger ting på korktavla, er de pr. definisjon fritt vilt, synes jeg. ja er ikke helt enig da men, h'n står jo der å leser når h'n er på besøk! Hadde ikke stilt meg opp fremfor tavla hos andre å lest jeg ihvertfall såpass respekt har jeg da. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 ja er ikke helt enig da men, h'n står jo der å leser når h'n er på besøk! Hadde ikke stilt meg opp fremfor tavla hos andre å lest jeg ihvertfall såpass respekt har jeg da. Når jeg henger ting på tavla vår, er det i full forvissning om at andre kan og vil lese det. Den befinner seg jo på kjøkkenet, der folk ofte er! Private notater/regninger etc legger jeg et annet sted, ofte på skrivebordet på hjemmekontoret. Å plukke opp regninger/brev fra andres skrivebord eller hyller er innenfor definisjonen av frekt, synes jeg. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Når jeg henger ting på tavla vår, er det i full forvissning om at andre kan og vil lese det. Den befinner seg jo på kjøkkenet, der folk ofte er! Private notater/regninger etc legger jeg et annet sted, ofte på skrivebordet på hjemmekontoret. Å plukke opp regninger/brev fra andres skrivebord eller hyller er innenfor definisjonen av frekt, synes jeg. Neei på kjøkkenet mitt vil jeg helst ikke ha folk. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. september 2005 Skrevet 22. september 2005 Neei på kjøkkenet mitt vil jeg helst ikke ha folk. Hehe, da skjønner jeg at du har en heeelt annen innstilling til sånt enn hva jeg har. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.