Gå til innhold

Spinningsal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare brukt to spinningsaler aktivt, og husker ikke helt hvordan den første var.

...men den som jeg bruker nå er rimelig udelikat. Senteret forøvrig er helt strålende, men altså, spinningsalen...:

Kommer man inn _etter_ en time, regner det omtrent svette fra taket. Har faktisk opplevd at det drypper svette ned på bak og stump (ugh) underveis i timen.

Er det bare her det er ekstremt dårlig ventilasjon, eller opplever noen det samme på sitt senter?

Skrevet

Dette høres fysisk umulig ut. Hvordan kommer svetten opp i taket ?

Gjest jordrotta
Skrevet

Hørt om vanndamp?

Skrevet

Kondens.

Det er ikke umulig, tro meg :)

Kommer på at jeg har brukt to saler til, og der var det god ventilasjon, så det er nok bare mitt nåværende senter som er ekstremt dårlig akkurat her.

Gjest jordrotta
Skrevet

Vanndamp er vann, ikke svette.

Svette er jo vann det også!

Skrevet

Svette er jo vann det også!

Ja, pluss en del andre stoffer slik som salt, urea og 2-metylfenol and 4-metyfenol. Det er vannet som fordamper og evt. faller ned igjen.

Skrevet

Kondens.

Det er ikke umulig, tro meg :)

Kommer på at jeg har brukt to saler til, og der var det god ventilasjon, så det er nok bare mitt nåværende senter som er ekstremt dårlig akkurat her.

Det tror jeg på. Men kondensvann er noe annet enn svette.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om hva det er, jeg kommer nok alltid til å føle at det er ekkelt uansett :/ - luften og lukten der inne tatt i betraktning.

Skrevet

Ta det opp med ledelsen på senteret, få med deg flere av de andre som trener der, det må jo være flere enn du som syns det er ubehagelig, det hjelper å si ifra...

Jeg har jobbet som spinniginstruktør, og sammen med flere av de som trente der, fikk vi kranglet oss til å få flyttet hele spinningsalen til et rom med bedre ventilasjon.

Stå på krava!

Skrevet

Men ville du smakt på kondensvannet i en spinningsal? All kondensen kommer jo fra svette, og den vil nok være rimelig salt og ekkel, så jeg ville definitivt syntes det var ubehagelig å ha time der *grøsse* ;)

Skrevet

Men ville du smakt på kondensvannet i en spinningsal? All kondensen kommer jo fra svette, og den vil nok være rimelig salt og ekkel, så jeg ville definitivt syntes det var ubehagelig å ha time der *grøsse* ;)

Kondens er ren vanndamp.

Men jeg vet jo ikke hva slags andre typer skitt som finnes i taket, så nei, jeg synes ikke det er ok. Men svette er det ikke.

Gjest jordrotta
Skrevet

Ja, pluss en del andre stoffer slik som salt, urea og 2-metylfenol and 4-metyfenol. Det er vannet som fordamper og evt. faller ned igjen.

Så utrolig vanskelig du er da? Har du mensen eller?

Gjest papirtiger
Skrevet

Nei, dette har jeg ikke opplevd.

Senteret burde fikse ventilasjonen, det rommet er en tikkende fuktskade.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...