Gjest unødvendig politisak Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/21/444061.html Hvis saken er riktig referert i media, vil jeg si at jeg synes ikke de to guttene har noe å klage over. De befant seg på annen manns eiendom og gjorde noe galt, og da får de ta konsekvensene av det. At hageeieren reagerte på det, synes jeg er helt greit. Jeg forstår hageeieren og hadde nok reagert omtrent slik jeg også dersom drittunger hadde gjort noe lignende mot meg og min eiendom. Jeg kan ikke fordra unger, og mener at man må få lov til å forsvare seg selv og sin eiendom når ubudne gjester tar seg til rette, selv om det dreier seg om unger. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg husker fra min barndom de gangene vi gikk på epleslang. Vi utfordret naturligvis skjebnen slik barn ofte gjør med å gå til dem vi visste rabla hvis vi tok epler fra dem, i stedet fra å gå til dem som syntes gladelig delte ut sine epler. Er ikke litt av moroa med epleslang spenningen? Altså visste nok disse gutta godt hva de gjorde, og jeg forstår heller ikke problemet her. Greit nok at man ikke angriper unger, men man går ikke bort til sovende bjørner heller - selv om det sikkert kan være spennende å pirke borti dem. 0 Siter
damedame Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Den fyren må ha glemt hvordan det var å være barn. Og folkeskikk. Barn går på epleslang, det er noe enhver epletre-eier må ta med i betraktningen når han planter treet sitt. Kan han ikke leve med at det blir rappet, så må han ha piggtrådgjerde rundt treet. Mener 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg synes ikke de har noe å klage over jeg heller. Dersom jeg hadde hatt et par epletrær som jeg hadde stelt med omhu hele sommeren, i flere år kanskje, for å få epler jeg kan kose meg med så hadde jeg blitt lynende forbanna og skikkelig lei meg om noen hadde stjålet dem. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg husker fra min barndom de gangene vi gikk på epleslang. Vi utfordret naturligvis skjebnen slik barn ofte gjør med å gå til dem vi visste rabla hvis vi tok epler fra dem, i stedet fra å gå til dem som syntes gladelig delte ut sine epler. Er ikke litt av moroa med epleslang spenningen? Altså visste nok disse gutta godt hva de gjorde, og jeg forstår heller ikke problemet her. Greit nok at man ikke angriper unger, men man går ikke bort til sovende bjørner heller - selv om det sikkert kan være spennende å pirke borti dem. *ler* Jeg ser det hele for meg - to gutter i lagom alder lister seg bort til en bjørn som sover, og pirker den litt i øret, og blir kjempeforskrekket når den ikke liker det! Akkurat som de kattefilmene der pusene hopper himmelhøyt av forskjellige skremmende ting 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 *ler* Jeg ser det hele for meg - to gutter i lagom alder lister seg bort til en bjørn som sover, og pirker den litt i øret, og blir kjempeforskrekket når den ikke liker det! Akkurat som de kattefilmene der pusene hopper himmelhøyt av forskjellige skremmende ting Hehe, ja, noe sånt. Men jeg husker han bonden vi likte best å stjæle epler hos. Han skjøt visstnok etter folk med bøsse fylt med salt og pepper. Han gjorde naturligvis ikke det selv om han var sint som få, men vi trodde han gjorde det. Likevel var det trærne hans vi helst klatret opp i. Sånn er jo unger. 0 Siter
Gjest angelina999 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Synest godt de kunne ristes litt i... Men ikke bli utsatt for vold heller. Stakkar som fikk nedsagd treet sitt.. DEN personen hadde fått bank. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg husker fra min barndom de gangene vi gikk på epleslang. Vi utfordret naturligvis skjebnen slik barn ofte gjør med å gå til dem vi visste rabla hvis vi tok epler fra dem, i stedet fra å gå til dem som syntes gladelig delte ut sine epler. Er ikke litt av moroa med epleslang spenningen? Altså visste nok disse gutta godt hva de gjorde, og jeg forstår heller ikke problemet her. Greit nok at man ikke angriper unger, men man går ikke bort til sovende bjørner heller - selv om det sikkert kan være spennende å pirke borti dem. Nei, det er ikke som i gode gamle dager, da vi ble skutt etter med salt ;O) DET var spennende, det! *mimre* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Nei, det er ikke som i gode gamle dager, da vi ble skutt etter med salt ;O) DET var spennende, det! *mimre* Lurer på hvor det kom fra. For det er vel ingen som løper rundt og skyter med salt? Likevel tror alle unger det. Sikkert noe vi har fra en sint Onkel Skrue eller noe sånt. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Lurer på hvor det kom fra. For det er vel ingen som løper rundt og skyter med salt? Likevel tror alle unger det. Sikkert noe vi har fra en sint Onkel Skrue eller noe sånt. Nå nei, du! I gata vår var det en som gjorde det. Han satt på terrassen sin om kvelden og ventet på oss. Kan ikke huske at noen av oss ble truffet (og det var ganske bra traffikert, det epletreet..), så enten var han en elendig skytter, eller så bommet han med vilje. Jeg tipper på det siste. Han visste virkelig å gi oss ungene et kick ;O) 0 Siter
Gjest hva går det av folk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 *rister på hodet* Epleslang vil jeg si er en veldig uskyldig rampestrek. Den har jo eksistert i alle år. Utøve fysisk angrep på ungene er jo horribelt! Hvis dette er gatas pøbler, som alltid gjør noe galt, kan jeg ha en viss forståelse med epleeieren...men et voksent menneske er et voksent menneske. Du går ikke til fysisk angrep på barn. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg husker fra min barndom de gangene vi gikk på epleslang. Vi utfordret naturligvis skjebnen slik barn ofte gjør med å gå til dem vi visste rabla hvis vi tok epler fra dem, i stedet fra å gå til dem som syntes gladelig delte ut sine epler. Er ikke litt av moroa med epleslang spenningen? Altså visste nok disse gutta godt hva de gjorde, og jeg forstår heller ikke problemet her. Greit nok at man ikke angriper unger, men man går ikke bort til sovende bjørner heller - selv om det sikkert kan være spennende å pirke borti dem. Plommetre eieren vi rappet hos festet ei saubjelle på treet sitt han,da ble de enda morsommere å rappe!! Helt til han ropte etter oss at vi måtte bare komme å spørre så skulle vi få,da sluttet vi å rappe der å fant oss et annet tre i en annen hage. Han hadde sikkert fått dette tipset av noen den luringen! 0 Siter
favn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg registrerer at enkelte synes det er morsomt at barn stjeler noe private, små mennesker har lagt ned kjærlighet, penger og arbeide i. Jeg tør ikke tenke på hvilket forhold og moral de har til at barna deres stjeler i butikker, fra bedrifter, fra fellesgodene... 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg registrerer at enkelte synes det er morsomt at barn stjeler noe private, små mennesker har lagt ned kjærlighet, penger og arbeide i. Jeg tør ikke tenke på hvilket forhold og moral de har til at barna deres stjeler i butikker, fra bedrifter, fra fellesgodene... Sammeligne uskyldig epleslang og buttikknasking er vel litt drøyt? 0 Siter
damedame Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg registrerer at enkelte synes det er morsomt at barn stjeler noe private, små mennesker har lagt ned kjærlighet, penger og arbeide i. Jeg tør ikke tenke på hvilket forhold og moral de har til at barna deres stjeler i butikker, fra bedrifter, fra fellesgodene... hehe, si at du tuller... 0 Siter
Gjest hva går det av folk Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg registrerer at enkelte synes det er morsomt at barn stjeler noe private, små mennesker har lagt ned kjærlighet, penger og arbeide i. Jeg tør ikke tenke på hvilket forhold og moral de har til at barna deres stjeler i butikker, fra bedrifter, fra fellesgodene... DEN dro du for langt 0 Siter
favn Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 hehe, si at du tuller... Nei, egentlig ikke selv om jeg spissformulerte. Jeg ser ikke helt hvordan det går an å forsvare at barn (og voksne?) stjeler én manns eiendom, men ikke en annens. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Epleslang er da en del av barndommen. Her pleier mange barn og ta en liten snartur nedom vår hage, for å hente seg et eple. Helt greit det. De henger nå bare der og råtner allikevel. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 Jeg registrerer at enkelte synes det er morsomt at barn stjeler noe private, små mennesker har lagt ned kjærlighet, penger og arbeide i. Jeg tør ikke tenke på hvilket forhold og moral de har til at barna deres stjeler i butikker, fra bedrifter, fra fellesgodene... Det blir en viss forskjell. Var du aldri på epleslang, da du var lita? Det var noe av det morsomste jeg visste. Spesielt den gangen det kom en mann med høygaffel etter oss. Vi løp som f.., og jeg mistet treskoen;) Det var i grunnen mest morsomt etterpå da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 21. september 2005 Skrevet 21. september 2005 *ler* Jeg ser det hele for meg - to gutter i lagom alder lister seg bort til en bjørn som sover, og pirker den litt i øret, og blir kjempeforskrekket når den ikke liker det! Akkurat som de kattefilmene der pusene hopper himmelhøyt av forskjellige skremmende ting Minner meg om de bankranerne som sutret etterpå - "Politiet skøt på oss..." *Himler med øynene* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.