Gå til innhold

Politi etterforsker epleslang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du klarer bare se denne saken fra en side?

Hvilken annen side er det å se den fra? Hvis du tenker på at en "stakkar" med epletrær får noen skarve epler stålet av unger, og dermed har rett til å legge hånd på disse, så er ikke det en side som fortjener sympati.

".........................................."

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

20

• favn

12

• damedame

4

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Og det kan vel vanskelig forsvares fornuftig at noen feks har rett til å ta liv, andre ikke, at noen har rett til å stjele, andre ikke."

Sannsynligvis ikke i vår tilværelse, eller noen tilværelse de fleste kan forestille seg. Det er ikke dermed sagt at det ikke finnes settinger hvor det er annerledes.

Men som sagt: Å diskutere filosofi som nærmer seg metafysikk skriftlig er ikke min greie - det er rett og slett et for "uoversiktlig" medium for meg :-)

"........................................"

Ok, jeg er enig. Etikk og spørsmål om sannhet er så uendelig mye mer komplisert enn hva man kan putle ut av seg her feks. Visste du feks at det finnes (minst) ni typer sannhetsteorier, altså forklaringsmodeller som viser hvordan man kommer fram til at noe er sant?

Det er nettopp det som er så spennende med filosofi, at

så mye man tar for gitt er alt annet enn gitt.

Skrevet

Ok, jeg er enig. Etikk og spørsmål om sannhet er så uendelig mye mer komplisert enn hva man kan putle ut av seg her feks. Visste du feks at det finnes (minst) ni typer sannhetsteorier, altså forklaringsmodeller som viser hvordan man kommer fram til at noe er sant?

Det er nettopp det som er så spennende med filosofi, at

så mye man tar for gitt er alt annet enn gitt.

"Visste du feks at det finnes (minst) ni typer sannhetsteorier"

Jeg har hørt om det, ja - uten at jeg egentlig vet noe om det.

Og ja, jeg er enig i at filosofi er interessant. Av og til så fatter jeg ikke at så mange folk kan være helt totalt uinteresserte i alt som er av filosofiske betraktninger. Hvordan går det an å ikke av og til lure på "hvorfor er det slik"? etc.? Jaja :-)

"..........................................."

Skrevet

Du kan umulig være helt god!!??

Dummeste inlegg jeg har sett, men klart at man ikke skal stjele, det er vi vel alle enige om.. men å si seg enig i dette er jo sykt.-) *flire av deg!!*

Gjest unødvendig politisak
Skrevet

Du kan umulig være helt god!!??

Dummeste inlegg jeg har sett, men klart at man ikke skal stjele, det er vi vel alle enige om.. men å si seg enig i dette er jo sykt.-) *flire av deg!!*

Jeg reagerer nok ikke PK, det er sikkert. Men jeg ville reagert på samme måte som denne hageeieren i en tilsvarende situasjon. Jeg kan ikke fordra unger, - særdeles når de ikke viser folkeskikk, og da ville jeg ikke nølt med å gi dem en ørefik. Det var helt unødvendig å reagere med å ødelegge epletreet hans fordi han tok ungene på fersken.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Bare salt? Heh-heh...vi hadde en som skjøt med hagle (ordentlige haglpatroner). Riktignok skjøt han i luften, men likevel :-)

"..........................................."

Tenk om han hadde bommet på de han ikke siktet på, da! Livsfarlig! Litt salt i rævva har vel ingen vondt av, men skikkelig skyts hørtes skummelt ut...

Men du drev vel ikke med slikt tull, Prozak? ;o)

Skrevet

Tenk om han hadde bommet på de han ikke siktet på, da! Livsfarlig! Litt salt i rævva har vel ingen vondt av, men skikkelig skyts hørtes skummelt ut...

Men du drev vel ikke med slikt tull, Prozak? ;o)

"Tenk om han hadde bommet på de han ikke siktet på, da! Livsfarlig!"

Javisst.

"Litt salt i rævva har vel ingen vondt av, men skikkelig skyts hørtes skummelt ut..."

Nåja - hvis man klarer å skyte grovt salt med en hagle, så er det absolutt ikke bra. Det rammes også av våpenloven, og er like ulovlig som blyhagl.

"Men du drev vel ikke med slikt tull, Prozak? ;o)"

Jeg, nei? Er du gaaaaaal!

".........................................."

Skrevet

Jeg reagerer nok ikke PK, det er sikkert. Men jeg ville reagert på samme måte som denne hageeieren i en tilsvarende situasjon. Jeg kan ikke fordra unger, - særdeles når de ikke viser folkeskikk, og da ville jeg ikke nølt med å gi dem en ørefik. Det var helt unødvendig å reagere med å ødelegge epletreet hans fordi han tok ungene på fersken.

"Jeg reagerer nok ikke PK, det er sikkert."

PK eller ikke har ingeting med saken å gjøre her - vennligst hold deg til saken. Her er det snakk om å være usympatisk eller ikke.

"Jeg kan ikke fordra unger, -"

Jada jada...blah-blah. "Jeg kan ikke fordra ditt og datt - jeg skulle hatt en egen liten øy hvor alt var som jeg ville ha det hele tiden."

"og da ville jeg ikke nølt med å gi dem en ørefik."

Helt greit det, så lenge du aksepterer at det er ulovlig. Hadde du gitt ungen min en ørefik, så kan jeg ikke garantere at du ikke hadde tryglet om en ørefik i stedet for det du sannsynligvis hadde fått av meg.

"Det var helt unødvendig å reagere med å ødelegge epletreet hans fordi han tok ungene på fersken."

Det er unødvendig uansett. Men hvis denne personen er samme type som du gir litt inntrykk av å være - en usympatisk, sur og bitter idiot i nabolaget - så kan jeg skjønne at enkelte tar afære (selv om det gjøres på en barnslig måte).

"........................................."

Skrevet

Herregud, man må da få rane en bank i ny og ne uten å bli skutt på av den grunn! :)

...og man må da få lov til å vifte rundt seg med en ladd AG3 uten at politiet skal skyte deg i foten med en MP5 :-)

(En AG3 vil nærmest rive av deg benet, mens en MP5 vil gi en normal skuddskade)

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...