Gå til innhold

Avvikling av ferie under fødselspermisjon


Gjest polaris

Anbefalte innlegg

Gjest polaris

Hei!

Jeg sitter her og skal søke om fødselspermisjon, til arbeidsgiver og trygdekontoret. Jeg har termin den 06.06.01.

Jeg påbegynner da permisjonen 3 uker før termin, dvs den 16.05.01.

I år har jeg totalt 25 feriedager, hvorav 2 er overført fra i fjor.

På skjemaet til trygdekontoret, og i søknaden til arbeidsgiver, skal det føres opp når denne ferien tenkes avviklet.

Så er spørsmålet - regnes feriedagene som ENKELT-dager, eller som ferie UKER?

Jeg tenker å ta ferien på slutten av året, men på grunn av helligdager i forbindelse med jul er jeg i tvil om jeg skal telle 25 arbeidsdager, eller 5 hele arbeidsuker, selv om uke 52 bare inneholder 2 ordinære arbeidsdager.

På min arbeidsplass har vi fri alle de "røde" dagene, pluss at vi har fri enten julaften eller nyttårsaften, etter eget valg.

Så hvordan teller jeg? Kan jeg trekke fra de røde dagene? Kan jeg trekke fra enten julaften eller nyttårsaften? Føler på en måte at jeg "mister" feriedager hvis også de røde dagene skal telles med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien regnes som enkeltdager, så det lønner seg veldig å legge den til tidspunkter der det likevel er mange helligdager. Jeg vant faktisk over en uke permisjon på å passe på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...